F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nicolas Prost: R30 był szybki, bardzo szybki

Syn legendy Formuły 1 - Alaina Prosta jeździł w ostatni weekend bolidem R30 na Nurburgringu.
Inf. prasowa, 20 czerwca 2011, wyświetlenia: 3632<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas ostatniej rundy World Series by Renault (WSbR), która odbyła się na torze Nürburgring w miniony weekend, zespół Lotus Renault GP poprosił Nicolasa Prosta – syna legendy Formuły 1, Alaina – aby wypowiedział się o wrażeniach z jazdy po torze bolidem Renault R30.

Nico, podczas weekendu miałeś przyjemność zasiadać za kierownicą modelu R30 – jakie wrażenia?
„Wow, było świetnie! Spędziłem cały weekend na Nürburgringu przed mnóstwem fanów sportów motorowych i wykonałem dla nich kilka przejazdów pokazowych. Naprawdę mogłem poczuć ducha F1, kiedy to robiłem!”

Jakie umiejętności mogłeś zaprezentować?
„Cóż, mogłem wykonać kilka jazd pokazowych, kilka bączków i poślizgów, co było wielką frajdą. Mogłem wykonać również kilka symulacji startu, dzięki czemu fani mogli zobaczyć, jak mocnym przyspieszeniem dysponuje bolid F1. Pogoda była naprawdę zła w trakcie weekendu: było bardzo deszczowo, co sprawiło, że tor był dosyć śliski. Bolid jest szybki, prawdę mówiąc bardzo szybki – ma dobre tempo”.

Jakie to uczucie, kiedy zasiadasz za kierownicą bolidu F1?
„To coś, co naprawdę sprawiło mi wielką przyjemność. Przykładowo, bolid F1 jest cięższy niż bolid F3. Są podobne odczucia jak w F3, lecz tutaj mamy aż 750 KM”.

Jeden weekend w kokpicie bolidu F1, co dalej?
„Cóż, rywalizuję w serii Le Mans dla zespołu Lola-Toyota i obecnie znajdujemy się na pierwszej pozycji w klasyfikacji producentów LM P1. Przed nami sześciogodzinny wyścig na torze Imola na początku lipca, a później w tym roku Silverstone i Portugalia, więc już czekam na to z niecierpliwością”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 20.06.2011 19:17[!]
Aż się przykro robi, kiedy się myśli o tym, że ALain Prost był wielkim mistrzem F1, a jego syn w ogóle tam nie doszedł i jest zdecydowanie za stary, by myśleć o debiucie... :(
marwoj666, 20.06.2011 19:20[!]
To, że ktoś był mistrzem F1 oznacza że jego syn też musi się tam znaleźć? :D
akkim, 20.06.2011 19:46[!]
Zatem mili Państwo teraz retrospekcja,
Kto dał nam tym bolidem od groma zajęcia ?
Może chociaż teraz przyjdzie Wam do czaszek,
że Kubek to Orzeł a nie lichy ptaszek.
Simi, 20.06.2011 19:47[!]
Oczywiście, że nie, ale Nicolas i tak gdzieś się ściga. Sądzę, że kiedyś chciał znaleźć się w Formule 1.
kusza, 20.06.2011 21:15[!]
Ojca sie nie wyprze! Jakby skore zdarl!
jpslotus72, 20.06.2011 21:38[!]
Było kilka prób "sztafety pokoleniowej" w F1. Najlepiej wyszło to rodzinie Hillów - jedyny przypadek, gdy ojciec i syn zdobyli tytuły mistrzowskie (w dodatku z takimi samymi malowaniami kasków). Jeśli chodzi o nazwisko Villeneuve, to moim zdaniem tytuł mistrzowski zdobył ten niewłaściwy - Gilles, chociaż jego kariera została tragicznie przerwana, obdarzony był większym talentem niż syn, chociaż to Jacques wpisał się na mistrzowską listę (może gdyby nie Team Orders, młody Gilles miałby tytuł zamiast Schecktera, którego zespół wyznaczył na "jedynkę"). Michael Andretti już zupełnie rozczarował swojego ojca - niepełny sezon w McLarenie, wiele nieukończonych wyścigów, głupie wypadki (jedyny pożytek z tej fatalnej jazdy był taki, że pozwolił zadebiutować w McLarenie Hakkinenowi, kiedy szefostwo nie mogło już dłużej znosić nieudolności Andrettiego Juniora). Christian Fittipaldi (syn starszego i mniej znanego z braci Fittipaldich, Wilsona, czyli bratanek Emersona) też kariery w F1 nie zrobił - nic dziwnego: sezon w Footwork i dwa w Minardi. O panach Nakajima nie ma co mówić. Za to byłoby co opowiadać o panach Piquet - ale darujmy to sobie (w każdym razie tutaj mieliśmy chyba największy kontrast pomiędzy dokonaniami ojca i syna - Senior może się pochwalić trzema mistrzowskimi tytułami, a Junior aferą, która nie ma precedensu w dziejach F1).
Wymieniłem tylko te rodzinne pary wyścigowe, które przyszły mi na myśl - nie wiem, na ile można by tę listę wydłużyć. A cała ta wyliczanka po to, żeby na koniec powiedzieć (napisać), że ja też żałuję, iż Nicolas nie mógł sprawić przyjemności ojcu i sobie, startując w F1 - czy sprawiłby przyjemność kibicom, to pytanie pozostanie już (niestety?) bez odpowiedzi...
Simi, 20.06.2011 21:58[!]
A ROSBERG???!!! :)
kovalf1, 20.06.2011 22:17[!]
No właśnie! Keke zdobył przecież mistrza i jeździł w takich zespołach jak McLaren i Williams, natomiast jego syn - kto wie, może powtórzy wyczyn ojca :D W poprzednim sezonie był tak jasną postacią jak Kubica. Dać mu topowy bolid, a może pokaże coś błyskotliwego :)
jpslotus72, 20.06.2011 22:39[!]
@Simi @kovalf1
Powtórzę: "Wymieniłem tylko te rodzinne pary wyścigowe, które przyszły mi na myśl" - tylko to mam na usprawiedliwienie. Rzeczywiście, Keke i Nico to spore przeoczenie - bo tutaj jest jeszcze szansa na powtórzenie wyczynu Hillów (chociaż Keke nie był jakimś błyskotliwym talentem i ten swój tytuł "uciułał" dzięki rewelacyjnemu w początku lat 80' bolidowi Williamsa, z którym właściwie konkurować mógł jedynie Brabham - Keke zdobył tytuł wygrywając tylko jeden wyścig w swoim mistrzowskim sezonie).
Chociaż skupiałem się na pokrewieństwie "ojciec-syn", ktoś mógłby mi wypomnieć jeszcze np. Bruno Sennę (a gdyby pogrzebać solidniej, to pewnie jeszcze by się ktoś znalazł). Nie miałem ambicji dawać tu wyczerpującego opisu powiązań rodzinnych w dziejach F1 (można by też zająć się braćmi - było kilka takich par) - po prostu wspomniałem o kilku tego rodzaju przypadkach. Chociaż, jeszcze raz przyznaję, nie dziwię się tej liczbie pytajników i wykrzykników przy nazwisku "Rosberg" u Simiego. :)
kusza, 20.06.2011 23:49[!]
@jpslotus72 Za ostatnie zdanie, masz u mnie kolego duze piwo.
si_vy, 21.06.2011 01:16[!]
@Simi: Niektórzy sądzą że dla kierowcy krzywdą jest niemożność znalezienia się w F1. Dla mnie to nobilitacja. Po prostu jednemu się należy, innemu nie. Nie uwierzysz, ale większość kierowców wyścigowych świata jest z tym pogodzona ;)
Kamikadze2000, 21.06.2011 09:39[!]
@jpslotus72 - czy Keke posiadał najlepszy bolid? Nie sądzę. Myślę, że swój tytuł zawdzięcza tragicznemu wypadkowi Gillesa i kontuzji Pironiego. A to oni właśnie posiadali ten najlepszy bolid. Cóż, na tytuł więc zasłużył, bo wykorzystał swoją szansę. ;) Pozdro ;)
Simi, 21.06.2011 10:44[!]
si_vy - uwierzę, uwierzę :)
Po prostu niezwykle przykro mi się robi, kiedy sobie myslę o Nicolasie... :)

A co do Keke - to był szaleniec, ale nie nazwałbym go wielkim kierowcą. Pięć wygranych wyscigów w karierze... Tak jak mówi Kamikadze2000 - zdobył tytuł przez nieszczęscie Pironiego i tyle.
Jednak, zasłużył na tytuł, niewątpliwie :)
jpslotus72, 21.06.2011 11:10[!]
@Kamikadze2000
Tyż prowda. Ferrari też miało wtedy wiatr w plecy (do kwalifikacji na Zolder) - i nie mogę odżałować, że Villeneuve nie zdobył mistrzowskiego tytułu (już w 1979 nie był wcale gorszy od Schecktera, ale był zakontraktowany jako "dwójka" - tak samo było w przypadku Petersona w Lotusie: Andretti był wyznaczony na lidera w bolidzie, w którym chyba każdy kierowca zdobyłby wtedy [1978] tytuł). Pironi też miał "iskrę" (inni mówią "ikrę"), podobnie jak trochę później Bellof - kierowcy, którzy mogli osiągnąć naprawdę wiele...
Nie będę się spierał o to, czy Williams był wtedy najlepszy - ale na pewno należał jeszcze wtedy do ścisłej czołówki i bardzo pomógł Rosbergowi w zdobyciu tego tytułu - po prostu Keke był wtedy jednym z wielu kierowców, którzy mogliby w tym bolidzie zdobyć mistrzostwo (podobnie jak Jones dwa lata wcześniej).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca