F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allison: Renault ucierpiało za sprawą przedniego wydechu

Brytyjczyk przyznaje, że radykalny projekt okazał się nietrafionym pomysłem.
Michał Sulej, 28 wrze?nia 2011, wyświetlenia: 3993<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Lotus Renault GP – James Allison twierdzi, że koncepcja radykalnego, skierowanego do przodu wydechu naraziła jego zespół na duże straty, jako że projekt okazał się problematyczny na wolniejszych torach i kłopotliwy w kwestiach rozwojowych.

Allison uważa, że projekt „pogrzebał” tegoroczne szanse ekipy z Enstone, gdyż ostatecznie okazał się nie być tak użyteczny, jak uważano na początku sezonu. Próbując rozwiązać ten problem, Renault w Niemczech i na Węgrzech testowało bardziej tradycyjny, skierowany do tyłu układ wydechowy. Zmiana ta wywołała jednak kolejne komplikacje, co zmusiło zespół do powrócenia do radykalnego konceptu, który zdaniem Allisona nadal negatywnie wpływa na tempo ich bolidu.

„W chwili, kiedy podjąłem decyzję odnośnie przedniego wydechu, była to pasjonująca koncepcja, która wydajnością przewyższała nasz tradycyjny układ wydechowy” – powiedział Brytyjczyk. „Wyglądało na to, że drzemie w nim bardzo duży potencjał, który naprawdę pomoże nam w osiąganiu tempa na miarę walki o zwycięstwa. Jednak później pojawiły się dwie lub trzy problematyczne kwestie”.

„Po pierwsze, projekt okazał się naprawdę trudny w rozwijaniu. Początkowe prace przebiegały całkiem pomyślnie, lecz zwiększanie jego wydajności było już znacznie trudniejsze. Drugą kwestią jest to, że ta koncepcja jest dość skomplikowana – za każdym razem trzeba bardzo skrupulatnie się nim zajmować, by wydech generował taką siłę docisku, jaką powinien generować. Na kilku torach zaobserwowaliśmy niedobór siły docisku w porównaniu do naszych oczekiwań”.

Allison przyznaje, że wolniejsze obiekty, takie jak uliczny tor w Singapurze, dodatkowo zwiększają skalę problemu. „Do Singapuru przybyliśmy z mieszanymi uczuciami. Czuliśmy niepokój, ale również i odrobinę ostrożnego optymizmu, jako że w ostatnich wyścigach niewątpliwie poprawiliśmy tempo naszych bolidów. Mieliśmy nadzieję, że pomoże to w przezwyciężeniu kłopotów, jakie były wyraźnie widoczne w Monako i na Węgrzech i które wskazywały na to, że mamy problemy na torach, na których przeważają zakręty pokonywane z niewielką prędkością”.

„Szczerze mówiąc, nie przewidzieliśmy trudności, które pojawiają się w zakrętach przejeżdżanych z prędkościami z przedziału 60-100 km/h. To dość wolne zakręty i w zasadzie nie jesteśmy w stanie odwzorować ich w tunelu aerodynamicznym. Większość pozostałych torów w tegorocznym kalendarzu powinna już być dla nas korzystna. Miejmy nadzieję, że nasze tempo będzie na nich bardziej zbliżone do stanu faktycznego”.

Dyrektor techniczny Renault dodał również, że ostateczna poprawa wydechu nastąpi dopiero w przyszłorocznym bolidzie: „W styczniu rozpoczęliśmy pracę nad samochodem na przyszły sezon i już od dłuższego czasu na tym projekcie skupia się duży sztab ludzi. Teraz generalnie wszyscy już się nim zajmujemy i jak dotychczas wykonaliśmy wiele pracy. W kolejnym sezonie powrócimy do bardziej konwencjonalnego projektu i na nim oprzemy budowanie naszych osiągów”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol26, 28.09.2011 14:57[!]
Nie wątpliwie była to rewolucja i nikt nie zdołał jej z dużą korzyścią skopiować. Reszta poszła do przodu a Renia została ;)
mizoo, 28.09.2011 15:07[!]
W styczniu juz zaczeli pracowac nad R32? To mnie zaskoczyli ta informacja, szczegolnie, ze wspominaja o duzych nakladach na przyszloroczny projekt w tak wczesnej fazie.
maciejas512, 28.09.2011 15:10[!]
Cóż. Starają się zrobić dobre auto jak każdy. Im lepsze tym lepiej dla Roberta i dla nas rzecz oczywista :)
sasza82, 28.09.2011 15:14[!]
No cóż przyszłoroczny wydech musi być bardziej tradycyjny, gdyż z tego co wiem będzie zakaz dmuchanych dyfuzorów...
DJ Malina, 28.09.2011 15:22[!]
Cytat mizoo :
W styczniu juz zaczeli pracowac nad R32? To mnie zaskoczyli ta informacja, szczegolnie, ze wspominaja o duzych nakladach na przyszloroczny projekt w tak wczesnej fazie.

Też mnie to zdziwiło xD nie byłbym zaskoczony, gdyby prace zaczęto w lutym. Mam nadzieję, że R32 będzie lepszy, bo R31 to totalna porażka, ten bolid teraz prawie wcale nie ma trakcji! Senna i Pietrow w Singapurze na każdym wyjściu z wolnego zakrętu musieli kontrować
nij0, 28.09.2011 15:25[!]
A według mnie ten bolid przez chwilę był w czołówce za sprawą Roberta, który go "stworzył" i 3 miejsce Pietrowa z Australii nie było przypadkowe, a poźniej sami wiecie jak było...
Karol26, 28.09.2011 15:29[!]
Cytat DJ Malina :
Też mnie to zdziwiło xD nie byłbym zaskoczony, gdyby prace zaczęto w lutym. Mam nadzieję, że R32 będzie lepszy, bo R31 to totalna porażka, ten bolid teraz prawie wcale nie ma trakcji! Senna i Pietrow w Singapurze na każdym wyjściu z wolnego zakrętu musieli kontrować



Z tą porażką trochę przesadzasz bo na początku sezonu było to auto na miarę podiów. Nawet Nick dał radę nim stać na podium :) Fakt faktem na początku wydech wydawał się być dobry ale później nie było już drogi rozwoju. Teraz jest auto trochę słabsze na tle innych. Co do braku trakcji mówił Alison, że nie mają dobrego docisku na wolnych torach.
jarku, 28.09.2011 16:11[!]
Cytat Karol26 :
było to auto na miarę podiów

co może znaczyć, iż bolid był całkiem dobry, lub że konkurencja jeszcze nie obudziła się po śnie zimowym
DJ Malina, 28.09.2011 16:25[!]
@Karol26
Mówiąc o porażce R31 miałem na myśli obecną formę bolidu.
jpslotus72, 28.09.2011 17:02[!]
Zaczęli sezon od wydechu - i do tej pory nie mogą złapać powietrza (wiatru w... spojlery).
czytelnik, 28.09.2011 17:10[!]
A moim zdaniem przedni wydech to dobry patent, brakuje tylko kierowcy który potrafi rozmawiać i rozumieć bolid a w następstwie swoje uwagi przekazywać inżynierom. Zabrakło kierowcy - łącznika, między bolidem a inżynierem...
adnowseb, 28.09.2011 17:22[!]
@jpslotus72
A ja w tym wydechu upatrywałem sukces.Pierwsze GP pokazały ,że tym bolidem można wiele zdziałać.
Niestety okazało się ,że coś jest nie tak i zaczynają odstawać od czołówki.
Pozostało rozczarowanie,potęgujące się z wyścigu na wyścig,a marzenia o TOP3 legły w gruzach.
gaga, 28.09.2011 17:58[!]
Kilka dni temu Boullier powiedział, że w marcu wykonali wstępny projekt R32, a pod koniec sierpnia zespół przerzucił się w pełni na rozwój przyszłorocznego auta. Tu jest ta wypowiedź:
http://www.youtub...=ksCfpWTTjMI#t=2m04s
marios76, 29.09.2011 00:08[!]
@jpslotus72- Niezłe ;) Ja chciałem napisać "Zaczęli sezon od wydechu i dostali czkawki"
Huckleberry, 29.09.2011 08:27[!]
No bo Robert te zakręty 60-100 przejeżdżałby 100-140 i nie byłoby problemu ;)
booyakassh, 29.09.2011 09:45[!]
Marzenia ściętej głowy... ale dużo bym dał, żeby zobaczyć jak prezentowałby się Robert w R31 od początku, gdyby nie ten felerny wypadek. Strasznie jestem ciekaw, jak potoczyłby się rozwój w Renault z Kubkiem w składzie i jak wyglądałby ten sezon.

@czytelnik @adnowseb
podzielam Wasze opinie.

Trochę nie na temat, ale przy okazji linku podanego przez @gaga znalazłem fajny filmik i co najważniejsze w przyzwoitej jakości (do tej pory widziałem same lichej jakości montaże). Robert w GP Singapore 2010. Cieszy moje oko:

http://www.youtub...&feature=related :)
ICEman, 30.09.2011 20:41[!]
No cóż miało być rewolucyjne rozwiązanie w stylu Lotusa Colina Chapmana ale jednak tradycyjny wydech okazał się lepszy, w przyszłym roku wydech już nie powinien odgrywac takiej roli i liczyc się bedzie aerodynamika ogólna bolidu
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca