F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lopez nie widzi powodu dla kolejnej zmiany opon

Właściciel Lotusa uważa, że zwycięstwo na Nurburgringu było w zasięgu obu kierowców ekipy.
jpslotus72, 9 lipca 2013, wyświetlenia: 1848<< | lista | T- | T+ | >>
Właściciel zespołu Lotus, Gerard Lopez twierdzi, iż nie rozumie, dlaczego Pirelli zamierza na Grand Prix Węgier ponownie zmienić opony. Jego zdaniem, specyfikacja z Nurburgringu zdała egzamin pozytywnie.

W ciągu trzech kolejnych wyścigów ekipy będą korzystały z różnych opon. Po problematycznej specyfikacji z Silverstone pojawiła się nowa na Nurburgringu, po której ma przyjść kolejna na Hungaroringu.

Ta sytuacja nie podoba się Lotusowi. Swoją rolę gra tu zapewne fakt, że w Niemczech tylne opony z kevlarowym oplotem dobrze spisywały się w bolidach tego zespołu. „Z Nurburgringu odjeżdżamy z drugim i trzecim miejscem, co nie jest złym wynikiem” – powiedział Lopez w rozmowie z magazynem F1i. „Ten rezultat jest dobrym znakiem przed Węgrami, ponieważ będzie ciepło. Tym niemniej znowu zmienimy opony, co jest trochę idiotyczne. Zobaczymy więc, co z tego wyniknie”.

Opony w Niemczech nie niosły żadnych oznak tego rodzaju problemów, jakie zdramatyzowały wyścig w Wielkiej Brytanii, mimo to Pirelli trzyma się planu, zgodnie z którym w kolejnym Grand Prix opony znowu będą inne.

Lotus dysponował na Nurburgringu prawdopodobnie najlepszym samochodem w warunkach wyścigowych, jednak nie zdołał pokonać Vettela. „Zwycięstwo było możliwe dla obu naszych kierowców” – stwierdził Lopez. „Było możliwe dla Romaina, ale samochód bezpieczeństwa nie pomógł temu, gdy pojawił się na torze w chwili, gdy Romain zaczynał zagrażać pozycji Vettela. Kimi stracił czas jadąc za obydwoma Mercedesami, za co zapłacił w końcówce wyścigu”.

Źródło: f1sport.autorevue.cz
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Lopez G.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
AMG_GP, 09.07.2013 10:33[!]
He he dobre...jak pireli zrobi opony których nie będzie zjadał Mercedes to też im będzie pasować i nie będą widzieć powodu do kolejnej zmiany...
marek84, 09.07.2013 10:51[!]
A ja mam już dość w każdym GP dbania o opony. Niech wreszcie zrozumieją, że ludziom chodzi o walkę i wyścigi a nie dbanie o opony. Niech zrobią opony które się mniej niszczą niż aktualne (np. przesunięcie o 1 lub 1,5 mieszanki w górę) i pozwolą kierowcom jechać.

Co z tego, że są wyprzedzania - to nie są żadne emocje jak jeden do drugiego dojedzie i w 70% przypadków go po prostu ominie bo albo ma świeże gumy a drugi ledwo żyjące albo wręcz omijany się usunie "żeby nie niszczyć opon walką", bo i tak za 3 zakręty jest strefa DRS. Ten sport przestaje mieć sens, za niedługo się okaże że będą na symulatorach jeździć - mniejsze koszty :):)...
mpluta2, 09.07.2013 10:54[!]
@marek84

Pewnie niech opony wytrzymują więcej, najwyżej w jednym wyścigu zobaczymy ze 3 manewry wyprzedzania
KamBar, 09.07.2013 10:58[!]
pirelli i mercedes to dwie korporacje. Oczywistym jest fakt, że pirelli będzie chciało dopasować opony pod mercedesa. Przecież to jeden z nielicznym producentów samochodów obecnych w f1. W zamian być może mercedes dopuści opony pirelli na pierwszy montaż do nowych mesiów - a może już tak jest.
Obserwując f1 od wielu lat, to ci się dzieje teraz to tylko i wyłącznie poruszanie się "tropem zysków".
Brakuje mi garażowych zespołów, gdzie sam widok samochodu w boksie przywoływał wspomnienia zapachu paliwa, oleju - marzenia. I powiem szczerze, że przestałem się już emocjonować tym cyrkiem. Oglądać oglądam i raczej będę śledził losy "bohaterów" ale bez emocji, sami sobie są tego winni. Pozdrawiam
Anderis, 09.07.2013 12:35[!]
Jakoś mnie nie dziwi, że Lopez nie widzi powodu do zmiany opon, skoro na obecnych Lotusowi tak dobrze się powiodło ostatnio.
jpslotus72, 09.07.2013 12:54[!]
I to jest właśnie największy problem Pirelli. W stawce ścierają się - często krańcowo sprzeczne - interesy różnych zespołów, a tym samym całego ich biznesowo-marketingowego zaplecza. Ograniczając się do spraw technicznych - jasno widać, że takie opony, które odpowiadają jednym, rujnują osiągi drugich (np. Lotus vs Mercedes). I jak tutaj dogodzić wszystkim? Jedni chcą zmian, inni je blokują itp. itd.
To nie znaczy, że opony na ten rok były/są bez zarzutu - tylko że Pirelli miało z różnych stron skrępowane ręce i ograniczane możliwości poprawy swoich produktów. W dużym stopniu zmieniło się to po Silverstone (gdzie okazało się, że także zespoły przekombinowały z roszadą opon, ciśnieniem i kątem nachylenia kół) - do akcji wkroczyła FIA, która wsparła Pirelli w ograniczaniu nadmiernej "pomysłowości" ekip i otworzyła drogę do modyfikacji mieszanek (wykorzystując furtkę "bezpieczeństwa"). Pozostaje mieć nadzieję, że zmiany na Hungaroringu zakończą tegoroczne eksperymenty z ogumieniem... Chociaż raczej nie można mieć nadziei na to, że po GP Węgier ucichną spory i znikną różnice zdań w tej kwestii.
marek84, 09.07.2013 14:12[!]
Cytat mpluta2 :
Pewnie niech opony wytrzymują więcej, najwyżej w jednym wyścigu zobaczymy ze 3 manewry wyprzedzania
No i bardzo dobrze - niech będą 3 manewry wyprzedzania, ale przynajmniej będzie jakaś namiastka walki na torze. Teraz to kierowcy w dużej mierze nawet się nie kryją że próbują w jakikolwiek sposób walczyć - dają się ominąć żeby nie zniszczyć opon bo jadą inną strategią. To kpina jest, a nie wyprzedzanie. To jest po prostu omijanie.
Phaedra, 09.07.2013 14:30[!]
Ile razy można zwracać na to uwagę, weź gościu obejrzyj wyścigi z poprzedniej dekady i powiedz mi ktore to wyścigi były ekscytujace. NUDA o jakim ściganiu piszesz. Sprinty między tankowaniami, żadnej walki, wiekszosc dojeżdzała na pozycjach z qualu. Mitologizujesz poprzednie lata.
Dante, 09.07.2013 15:04[!]
@marek84 - Rosberg w GP Niemiec nie walczył jak trzeba? A Hamilton? Czy ty w ogóle czytasz co ty sam piszesz? W tym sezonie i w poprzednich (z pirelli) było mnóstwo ekscytujących manewrów wyprzedzania i trzeba być ignorantem, żeby tego nie przyznać.
marek84, 09.07.2013 15:19[!]
Ale ja nie chcę robić niezniszczalnych opon - a jedynie skoku w górę o jakieś 1,5 mieszanki. Czyli tak czy inaczej by się zużywały i było by pole do strategii, ale nie było by takiej paranoi jak na Silverstone.

Cytat Phaedra :
Sprinty między tankowaniami, żadnej walki, wiekszosc dojeżdzała na pozycjach z qualu. Mitologizujesz poprzednie lata
Nie mitologizuje. W poprzednich latach nie było DRS to raz, nie było KERS to dwa, a opony były praktycznie niezniszczalne to trzy. Jak się do kogoś dojechało, to był duzy problem z wyprzedzeniem nawet jeśli było się szybszym o tą sekundę na kółku. Ja po prostu proponuję poprawić LEKKO opony tak, żeby w obecnych warunkach (KERS, DRS) dało się sensownie ścigać i wyścigi były wyścigami pomiędzy kierowcami/autami a nie WYŁĄCZNIE dbaniem o opony.

Cytat Dante :
Dante
Tak. Super, wrzucasz GP Niemiec - gdzie ten sam Mercedes ma problem, bo nie może jechać sensownie pierwszej połowy wyścigu bo opony... A na Silverstone była parodia - opony opny, opony. W Barcelonie? Opony. O ilu wyścigach z tego sezonu mówi się przez pryzmat "wyścig", a o ilu przez pryzmat "opony"? Dwóch zawodników w ogóle nie wyjeżdża w Q3 żeby zaoszczędzić te 3 okrążenia i startować "na nowym komplecie". Przecież to parodia jest.
Kamikadze2000, 09.07.2013 15:31[!]
Na dobrą sprawę rozwiązano problem delaminacji i eksplozji opon - wszystko na skutek zamiany lewej na prawą. ;) Ale cóż... raczej nie powinna ona zaszkodzić. ;)
Dante, 09.07.2013 17:23[!]
@marek84 - A w 2011 było "dyfuzor, dyfuzor, dyfuzor" i "Red Bull oszuści, Red Bull oszuści". Do tego zmierzamy? Czy może do seryjnych wygranych Ferrari z okresu 2000-2004, gdzie zdarzało się, że Schumi miał majstra na 5 wyścigów przed końcem sezonu? Sam wybierz, co lepsze.
marek84, 09.07.2013 17:46[!]
Cytat Dante :
Dante
No i dyfuzory zostały naprostowane. A teraz 2 rok z rzędu jest cyrk z oponami, teraz to nawet nie jest już śmieszne. Zresztą dyfuzor to inna broszka niż opony.

Era Michaela to zupełnie inna historia - więc nie ma czego porównywać nawet -> teraz F1 to inne realia.
Czyli według Ciebie lepsze przypadkowe podia byle się cyrk kręcił niż zwycięstwa ludzi/samochodów naprawdę najlepszych?
jpslotus72, 09.07.2013 23:40[!]
@marek84
"Przypadkowe podia"? Ile razy w tym, tak krytykowanym sezonie, na podium stawali kierowcy Toro Rosso, Saubera, Williamsa, Caterhama, czy nawet niezłej w pierwszej części sezonu Force India? Bo mnie się zdaje, że w pierwszej trójce znajdowali się raczej kierowcy czołowych zespołów - a czy to można nazwać przypadkiem? Wielu narzeka, ale w końcu największe punkty zgarniają raczej ci lepsi niż maruderzy - czyż nie?
marek84, 10.07.2013 08:56[!]
W tym sezonie nie - ale cofnij się rok wstecz, gdzie oponiarska farsa już trwała w najlepsze.
jpslotus72, 10.07.2013 11:51[!]
@marek84
Cofam się wstecz (Pirelli powróciło w 2011) - i też nie widzę jakieś porażającej przypadkowości. Lotus (LRGP) stawał na podium w początkowych wyścigach, bo miał zawsze dobrze przygotowany bolid - później brakowało mu na jego rozwój i trudniej było znaleźć się na pudle. Perez i raz Kobayashi wykorzystali naprawdę dobrą konstrukcję C31 (komentatorzy uważali, że jest to jeden z najlepszych bolidów wstawce i lepsi kierowcy osiągnęliby w nim jeszcze więcej). Maldonado zaskoczył mnie trochę w Hiszpanii (2012), ale też nie był to Williams z 2011 czy 2013, ani Caterham czy Marussia. I co poza tym? Red Bull, Alonso w Ferrari, McLaren, Rosberg w Mercedesie - to już chyba nie zaskakujące przypadki?

Zgadzam się z tym, że opony są trudne (dla wszystkich) - jedne zespoły (i ich konstrukcje) potrafią z nimi pracować lepiej, inne gorzej. Ale nie zgadzam się z teorią "loterii" czy przypadkowości - bo wyniki wyścigów i klasyfikacje generalne tego nie potwierdzają: wyścigi i mistrzostwa wygrywają jednak zespoły i kierowcy z prawdziwej czołówki. Spójrz choćby na McLarena - w tym sezonie bolid im się nie udał i już podium jest poza ich zasięgiem, dopóki go rzeczywiście nie poprawią (modlą się właśnie o szczęśliwy przypadek - ale o to wcale nie tak łatwo).
Kamikadze2000, 10.07.2013 19:07[!]
@marek84 - piszesz o przypadkach, a tu nie ma żadnych przypadków. Nadal wygrywają najlepsi tzn. w najlepszych bolidach. Klasa maszyny to nie tylko jej szybkość, ale także wytrzymałość, uniwersalność (właściwa praca w każdych warunkach) oraz jego obchodzenie z oponami. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca