F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Boullier szczęśliwy z poprawy osiągów bolidu Lotusa

Szef Lotusa wyraził zadowolenie, że przedłużony rozstaw osi nie wpłynął na zużycie opon.
Mateusz Szymkiewicz, 8 pa?dziernika 2013, wyświetlenia: 2399<< | lista | T- | T+ | >>
Eric Boullier wyraził zadowolenie, że przedłużony rozstaw osi w bolidzie Lotusa nie wpłynął na zużycie opon.

Stajnia z Enstone wystawiła podczas Grand Prix Korei Południowej bolidy z przedłużonym rozstawem osi. Inżynierowie ekipy przed wyścigiem mieli obawy, czy przerobiony model E21 utrzymał dotychczasowy poziom zużywania opon. Mimo to Kimi Raikkonen oraz Romain Grosjean ukończyli rywalizację na drugim i trzecim miejscu, co zdaniem szefa Lotusa, napawa dużym optymizmem.

„Wygląda na to, że samochód zachował swoją charakterystykę i tak samo obchodzi się z oponami” – powiedział Eric Boullier, szef Lotusa. „Rozwój samochodu z innym rozstawem osi jest dosyć trudny, ponieważ musisz się nauczyć nowego sposobu ustawiania go, a także jak reaguje w niektórych sytuacjach. Samochód z przedłużonym rozstawem osi postawił nam wiele pytań, więc jesteśmy szczęśliwi z dobrej roboty. W piątek mieliśmy problemy z balansem, ale w sobotę było już dobrze, podobnie jak w wyścigu”.

Francuz uważa, iż dobra forma Lotusa podczas rywalizacji na torze Yeongam, może powtórzyć się w najbliższych wyścigach i tym samym umożliwić walkę o jeszcze wyższą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. „Jeżeli uda nam się zdobywać dobre wyniki w każdym wyścigu, co powinniśmy być w stanie zrobić, to powrócimy do walki w mistrzostwach” – zakończył Boullier.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gie, 08.10.2013 18:13[!]
Co da szerszy rozstaw osi?
jednooki_cyklop, 08.10.2013 18:17[!]
"powinno to poprawić stabilność w szybkich zakrętach i na wejściach w wolne" http://www.f1wm.p...p/news_id-30409.html
Aquos, 08.10.2013 22:35[!]
@Gie
Właściwiej byłoby mówić o dłuższym rozstawie osi. To niby szczegół, ale w sumie istotna różnica. Rozstaw osi decyduje przede wszystkim o właściwościach jezdnych i wyważeniu (rozkładzie mas). Przekłada się to w głównej mierze na prowadzenie w zakrętach (nad- i podstreowność) i zużywanie opon, ale także na przyspieszanie.
kumien, 08.10.2013 23:12[!]
Eric nie powinien za bardzo się cieszyć, bo Kimi wysoko, więc więcej premii będą musieli wyplacić.
Aeromis, 09.10.2013 00:36[!]
Ale zawsze może sie okazać, że 3 miejsce w klasyfikacjikonstruktorów jest w ich zasięgu i będzie z czego wypłacać. Na drugie nie maja co liczyć bo to by oznaczało że i Ferrari i Mercedesowi podwinęła by się noga co uznaję za nierealne.
jpslotus72, 09.10.2013 11:21[!]
Lotus w poprzednich sezonach w końcówce (mniej lub bardziej) tracił tempo rozwoju. Więc jeśli teraz trafili z tym rozstawem osi (symulacje wykazywały zysk od 0,2 do nawet 0,4 sek. na okrążeniu), to mogą naprawdę zyskać w końcówce. Konkurenci, widząc że Vettel z Red Bullem jest poza ich zasięgiem, będą się już skupiać nad przyszłoroczną konstrukcją. Permane też niedawno (zaraz po Singapurze) przyznał, że działy techniczne Lotusa również skoncentrowały się już niemal wyłącznie nad bolidem na 2014, ale koncepcja szerszego rozstawu osi będzie kontynuowana i rozwijana jeszcze w tym sezonie - i to może być ten atut, który wzmocni pozycję Lotusa wobec konkurencji (Ferrari, McLaren - bo RBR to wciąż osobna liga), która takich "rewolucji" już na koniec sezonu raczej nie szykuje.
Boullier powinien tylko trzymać kciuki, żeby Kimiemu dopisywało zdrowie (i motywacja do końca) i żeby Grosjean utrzymał tę formę w kwalifikacjach (wcześniej chyba tylko na Hungaroringu startował z 2-giego rzędu, a ogólnie kwalifikował się gdzieś z końca pierwszej dziesiątki albo nieco za nią - ogólnie drugą połowę sezonu ma pod tym względem lepsza, co też jest pozytywnym znakiem na przyszłość).
Damos, 10.10.2013 12:06[!]
Cytat Aquos :
Właściwiej byłoby mówić o dłuższym rozstawie osi.
Nie. Jedyna poprawna forma to: większy rozstaw osi. Rozstaw osi to odległość między osiami. Odległość jest większa lub mniejsza a nie dłuższa lub krótsza.
Aquos, 10.10.2013 14:57[!]
@Damos
Słusznie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca