F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA szczegółowo przyjrzy się MP4-23

Mosley twierdzi, że afera szpiegowska nie wpłynęła negatywnie na zainteresowanie F1.
Piotr Bogucki, 31 pa?dziernika 2007, zmieniony 31.10.2007 20:04, wyświetlenia: 3859<< | lista | T- | T+ | >>
Max Mosley potwierdził, że zewnętrzni eksperci zostaną wynajęci przez FIA w celu przeprowadzenia dogłębnej analizy samochodu McLarena na sezon 2008 aby upewnić się, że żaden z jego podzespołów nie wykorzystuje własności intelektualnej Ferrari.

McLaren został wykluczony z klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2007 po tym, jak główny projektant zespołu Mike Coughlan otrzymał tajne informacje dotyczące Ferrari od Nigela Stepneya. Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) w wydanym werdykcie postanowiła odłożyć decyzję dotyczącą statusu zespołu w 2008 roku do momentu dokładnego zbadania samochodu.

Dziś Mosley ostrzegł, że ciało zarządzające sportem dokona szczegółowej inspekcji samochodu, zanim WMSC wyda decyzję, która ma zapaść w grudniu. „Te [dane Ferrari] były w rękach głównego projektanta dokładnie w momencie, kiedy projektował samochód na sezon 2008.” – stwierdził Mosley w rozmowie z BBC. „Mamy tutaj do czynienia z bardzo trudną sytuacją, ponieważ nie znajdziemy w samochodzie McLarena części zaprojektowanych przez Ferrari. Jedynym, co możemy znaleźć to ich pomysły.

Jednakże na tak wysokim poziomie technologii i tak wysokim poziomie sportów motorowych, jeśli pomysł zostaje przekazany głównemu projektantowi, stworzy on komponent wykorzystujący ten pomysł, który jednak nie miał żadnego związku z komponentem użytym w innym samochodzie. Tak więc będziemy szukać pomysłów. Znalezienie czegoś nie będzie łatwe. Z drugiej strony, zatrudnimy najlepszych specjalistów, abyśmy mieli jak największą w tym szansę.”
– kontynuuje Mosley.

„Dochodzenie będzie bardzo dokładne, będziemy korzystać z pomocy zewnętrznych ekspertów i zrobimy wszystko co możemy, aby zapewnić, że żaden z bolidów McLarena nie posiada elementów zawierających własność intelektualną Ferrari. Jeśli okaże się, że takie komponenty istnieją, będziemy musieli podjąć odpowiednie działania”. Mosley stwierdził jednak, że w takiej sytuacji McLaren niekoniecznie musi zostać ponownie wykluczony z mistrzostw. „To nie musi od razu eliminować ich z rozgrywek.” – stwierdził. „Bardziej prawdopodobnym jest to, że dostaną ujemne punkty na starcie”.

Co ciekawe, Mosley powiedział również brytyjskiej telewizji, że nie sądzi aby afera szpiegowska wpłynęła negatywnie na popularność tego sportu. Opisując sezon 2007 jako 'ogólnie bardzo pozytywny', Mosley dodał: „Co prawda zakulisowe potyczki były dość irytujące dla nas i ludzi z tym związanych, ale dla publiczności jest to kolejny ciekawy temat przyciągający uwagę”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
McLaren
Mosley M.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 31.10.2007 17:22[!]
to bylo by NIE fer jesli startowali by z ujemnymi punktami majac technologie Ferrari.. bo to i tak by dalo im przewage..:/ no chyba ze startowali by z -300 pkt :D
ht-hubcio, 31.10.2007 17:46[!]
Czyli krótko mówiąc: Zrobimy wszystko, żeby McLarena nie dopuścić do sezonu 2008
gnt3c, 31.10.2007 18:15[!]
no tak ale jest jedno "ale": skąd pewność i jak udowodnić, że pomysł, który dajmy na to był zawarty w dokumentacji ferrari, ale został wymyślony również przez McLarena jest własnością intelektualną Ferrari? - na tym poziomie technologicznym bardzo łatwo o takie sytuacje wskutek testowania podobnych elementów pojazdu. W takich przypadkach również McLaren będzie musiał zrezygnować z de facto wymyślonych przez siebie konstrukcji? To jest ciekawe...trzeba będzie wybrać zupełnie inną drogę rozwijania technologii, mając dokumentację Ferrari (McLaren) sprawdzać czy aby nie zrobiliśmy czegoś tak jak oni...paranoja...
TobaccoBoy, 31.10.2007 18:52[!]
Max zrobił to co logika prawnicza nakazuje po takim wyroku (Max i 5 prawników w WMSC zagłosowało przeciw tak niskiej karze dla Maka ze względów m.in pranych) - wysłać niezależnych ekspertów do Woking to to przestudiować, a da sie to zrobić.
W USA, Japonii i UE sprawy o szpiegostwo przemysłowe rozwiązuje się w m.in taki sposób - sprawdzanie czy idee wynikające z planów poszkodowanego skąd się wzięły (a ta to sie udokumentować w tak wielkim przedsiębiorstwie - zapewniam jako prawnik).

A co do ujemnych punktów - wy cię cieszcie, ze w ogóle McLaren ma prawo startów, a nie wybrzydzacie. Brakowało tyci-tyci i nie byłoby problemu, bo nie było by Maka...
pawlip, 31.10.2007 19:42[!]
mam pytanko: jak to jest z tą reklamą marlboro na ferrari?? raz jest raz nie ma.
mutu, 31.10.2007 19:46 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
pawlip --> z tego co ja wiem to Marlboro teraz już nie jest sponsorem Ferrari.

A wracając do sprawy : fajnie by było gdyby znowu ukarali McLarena, nie lubie ich.Jednak jeżeli nic nie znajdą będzie to potwierdzenie tego, że McLren wziął sobie do serca to, że źle postąpił lb będzie to tylko chwilowa zgodność bolidu ( na sezon 2008 ) przed kolejnym ( po sezonie 2007 ) sezonem ( albo sezonami, bo być może zdarzało się tak w przeszłości w McLarenie ) z nielegalnymi bolidami.
McLuke, 31.10.2007 20:00[!]
@mutu:
Marlboro bedzie sponsorem Ferrari do 2011r. jeśli się nie myle, ale to lepiej powinnien wiedzieć Tytoniowy :P
TobaccoBoy, 31.10.2007 20:03[!]
Do 2012 (przedłużyli) i z opcją dalszej współpracy.......
mutu, 31.10.2007 20:04[!]
Aha, to się myliłem...trudno, zdarza się.
nickolas, 31.10.2007 20:05[!]
mutu --> teraz Marlboro jest tylko darczyńcą ;)
Falarek, 31.10.2007 20:05[!]
Co ciekawe marketingowcy Marlboro wykombinowali że te białe paski co są na Ferrari w krajach gdzie jest zakaz reklamy i tak w jakiś sposób będą się kojarzyć z ich marką i dlatego sa nadal skłonni ładować w zespół kasę. Taki sponsor to skarb :)

Wracając do tematu ta kontrola wydaje mi się trochę absurdalna bo jak udowodnią ze dane rozwiązanie jest zerżnięte z Ferrari jak np. równie dobrze mogli na nie wpaść inżynierowie McLarena. Przepływ myśli technicznej w F1 jest duży i bez wykradania dokumentacji technicznej.
mutu, 31.10.2007 20:08[!]
No to niedługo w ogóle może w żadnych krajach nie być na bolidach reklam marek papierosów.
Wujek Bodzio, 31.10.2007 20:14[!]
To chyba niedługo papieros zniknie z bolidów. Ile to lat Marlboro miało reklamy na bolidach?
TobaccoBoy, 31.10.2007 20:18[!]
Oj chłopaki nie znają się..
Ta wielka (niby;p) kampania antycygaretowa to pic na wodę - fotomontaż.
Tylko UE i kanada wzięły sie za to poważnie, w innych krajach jest niby zakaz reklamy, ale jest niemal martwy (w Malezji i Japonii wyłącznie przez wzgląd na sytuację polityczną PM nie pojawił się na bolidach Czerwonych) i nie łudźmy się - przemysł tytoniowy to jedna z najważniejszych ostoi spokoju gospodarczego na świecie i w interesie każdego państwa i konsorcjum jest, by jak najdłużej trwał....
pawlip, 31.10.2007 20:41[!]
w chinach na bolidach ferrari był normalny napis MARLBORO dlatego pytałem.dzięki za odp.
Bebalf, 01.11.2007 00:43[!]
W tej całej "karuzeli skupionej wokół F1", pomimo "zaszłości historycznej z Berniem", Mosley stara się "usportowić" widowisko i prawdę powiedziawszy jest chyba "aktualnym kamieniem w oku Berniego". Z drugiej strony rozumie, że brak akceptacji "Lewisomanii' nie doprowadzi do rozłamu w aktualnej strukturze F1.
Co to ma wspólnego z tematem?
Niestety bardzo dużo. "Concorde Agreement" jest utajniony, a aktualny kończy się w tym roku. Nierozważny krok może doprowadzić do bardzo wielu zmian.
TobaccoBoy, 01.11.2007 02:25[!]
Nie jest utajniony, bo pewien dziennikarzyna (kilka lat temu) ujawnił, iz coś takiego w ogóle istnieje i jak ktoś adres (gdzie trzeba dać namiary na swoja skrzynkę mailową) stronki, gdzie można dostać CA to walić na http://www.racefa...content/concorde.php

I nie tworzyć mitów......
Bebalf, 01.11.2007 03:26[!]
Mity nie mity, ale nowy "Concorde Agreement" czas zacząć :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca