|
|
|
|
|
|
David Coutlhard na czele po piątkowych treningach na torze Hockenheim |
|
•Marek Roczniak, 1 sierpnia 2003, wyświetlenia: 2863 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:15,523 | - | - | 22 |
2. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23B | | 1:15,617 | 0,094 | 0,094 | 11 |
3. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23B | | 1:15,797 | 0,180 | 0,274 | 9 |
4. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:15,799 | 0,002 | 0,276 | 25 |
5. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:15,890 | 0,091 | 0,367 | 23 |
6. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:16,109 | 0,219 | 0,586 | 28 |
7. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:16,187 | 0,078 | 0,664 | 26 |
8. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:16,401 | 0,214 | 0,878 | 24 |
9. | 15 | Justin Wilson | Jaguar R4 | | 1:16,568 | 0,167 | 1,045 | 21 |
10. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:16,602 | 0,034 | 1,079 | 21 |
11. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:16,814 | 0,212 | 1,291 | 30 |
12. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:16,945 | 0,131 | 1,422 | 24 |
13. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:17,050 | 0,105 | 1,527 | 17 |
14. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:17,137 | 0,087 | 1,614 | 23 |
15. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:17,284 | 0,147 | 1,761 | 23 |
16. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:17,361 | 0,077 | 1,838 | 25 |
17. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:17,842 | 0,481 | 2,319 | 19 |
18. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:18,121 | 0,279 | 2,598 | 26 |
19. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:18,791 | 0,670 | 3,268 | 11 |
20. | 18 | Nicolas Kiesa | Minardi PS03 | | 1:19,030 | 0,239 | 3,507 | 15 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:20,810 |
|
Piątkowe treningi bezpośrednio poprzedzające pierwszą sesję kwalifikacyjną do wyścigu o Grand Prix Niemiec w zasadzie także zdominowali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, jednakże w samej końcówce godzinnej sesji najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał David Coulthard, pokonując Włocha o zaledwie 0.094 sekundy. Szkot na przekór krążącym ostatnio pogłoskom stara się w ten sposób udowodnić, iż zasługuje na miejsce w zespole McLaren w przyszłym roku. Tuż za kierowcami z francuskiej stajni podobnie jak podczas poprzedzających treningi prywatnych testów uplasował się Mark Webber, będąc tylko minimalnie wolniejszym od Alonso (0.002 sekundy różnicy). Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Justin Wilson ponownie zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Australijczyka, co dało mu i tak dosyć wysoką, dziewiątą pozycję. Kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher sklasyfikowani zostali odpowiednio na piątej i ósmej pozycji, przy czym dzieliło ich ponad pół sekundy różnicy. Pomiędzy kierowcami ze stajni z Grove znaleźli się Cristiano da Matta (Toyota) i Jenson Button (B.A.R). Obaj kierowcy ostatni wyścig ukończyli na punktowanych pozycjach i z pewnością będą liczyli na powtórzenie tego rezultatu również na torze Hockenheim, co biorąc pod uwagę dobrą postawę na treningach nie powinno być zbyt trudne. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się również drugi kierowca Toyoty – Olivier Panis, przy czym podobnie jak Wilson miał już ponad sekundę straty do Coultharda.
Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się obydwaj kierowcy reprezentujący barwy zespołu Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello, a także zajmujący drugą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców partner Coultharda z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Tak jak wydawałoby się na pierwszy rzut dosyć słaba postawa kierowców Ferrari oraz Raikkonena nie jest niczym nadzwyczajnym, gdyż kierowcy ci piątkowe treningi coraz częściej poświęcają na przygotowania do decydującej sesji kwalifikacyjnej i co za tym idzie do samego wyścigu, a nie do mającej niewielkie znaczenie pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na bardzo dobrą postawę nowego reprezentanta zespołu Minardi – Nicolasa Kiesy, który od znacznie bardziej doświadczonego partnera – Josa Verstappena był wolniejszy zaledwie o 0.239 sekundy. Obaj kierowcy sklasyfikowani zostali oczywiście na ostatnich pozycjach, tracąc podobnie jak podczas porannych testów ponad trzy sekundy do zdobywcy najlepszego czasu.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|