F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kolejna zła wiadomość dla Renault - John Iley przechodzi do Ferrari

Marek Roczniak, 8 listopada 2003, wyświetlenia: 866<< | lista | T- | T+ | >>
W ślad za odejściem Mike'a Gascoyne'a zespół Renault opuścił kolejny spec od aerodynamiki – John Iley. W zespole Ferrari będzie on pełnił rolę szefa działu aerodynamiki, bezpośrednio podlegając głównemu projektantowi, którym jest Rory Byrne. Brytyjczyk zastąpi Nicka Tombazisa, który najprawdopodobniej podpisał już nowy kontrakt z zespołem McLaren.

Dla Renault utrata kolejnego człowieka odpowiedzialnego za sukces tegorocznego bolidu R23 to z pewnością zła wiadomość. W dodatku francuska stajnia w przyszłym roku dysponowała będzie dosyć słabym silnikiem, opartym na konstrukcji jednostek napędowych o zaledwie 72-stopniowym kącie rozstawu cylindrów, wykorzystywanych przez zespół Benetton w 2000 roku. Dopiero na 2005 rok zaplanowane jest wprowadzenie zupełnie nowego silnika Renault, w którym kąt rozstawu cylindrów będzie wynosił 90 stopni, czyli tyle, ile w silnikach niemal wszystkich pozostałych zespołów.

W tej sytuacji sezon 2004 dla francuskiej stajni nie zapowiada się zbyt ciekawie. Bolid R24 będzie musiał być przystosowany do silnika o zupełnie innym środku ciężkości, który ze względu na nowe przepisy (zasada jednego silnika na cały weekend) będzie z pewnością cięższy od tegorocznych jednostek napędowych. W dodatku silnik ten do testów ma być gotowy dopiero w połowie stycznia przyszłego roku, tak więc na wyeliminowanie ewentualnych wad konstrukcyjnych i zadbanie o odpowiednią wytrzymałość będzie bardzo mało czasu przed rozpoczęciem sezonu.

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca