|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2002 | 26 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:17,430 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,424 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 146,882 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 20 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:20,875 | - | - |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:20,972 | 0,097 | 0,097 |
3. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:21,547 | 0,575 | 0,672 |
4. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:21,952 | 0,405 | 1,077 |
5. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:22,052 | 0,100 | 1,177 |
6. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:22,076 | 0,024 | 1,201 |
7. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:22,196 | 0,120 | 1,321 |
8. | 12 | Olivier Panis | BAR 004 | | 1:22,388 | 0,192 | 1,513 |
9. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:22,390 | 0,002 | 1,515 |
10. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:22,842 | 0,452 | 1,967 |
11. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:23,227 | 0,385 | 2,352 |
12. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:23,345 | 0,118 | 2,470 |
13. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:23,374 | 0,029 | 2,499 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004 | | 1:23,400 | 0,026 | 2,525 |
15. | 21 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:23,642 | 0,242 | 2,767 |
16. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:23,868 | 0,226 | 2,993 |
17. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:23,929 | 0,061 | 3,054 |
18. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3 | | 1:24,071 | 0,142 | 3,196 |
19. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:24,169 | 0,098 | 3,294 |
20. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:24,309 | 0,140 | 3,434 |
21. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3 | | 1:24,972 | 0,663 | 4,097 |
22. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:25,366 | 0,394 | 4,491 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,536 |
|
Trzydziestominutową rozgrzewkę bezpośrednio poprzedzającą Grand Prix Monako na czele klasyfikacji dosyć niespodziewanie ukończył kierowca z zespołu Arrows – Heinz-Harald Frentzen. Drugi czas uzyskał Michael Schumacher i tym samym przełamana została dominacja opon Michelin, ponieważ na dwóch pierwszych pozycjach znaleźli się kierowcy korzystający z opon Bridgestone. Na trzeciej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen, a rozdzielił ich Jarno Trulli, który po niezbyt udanej sesji kwalifikacyjnej (siódma pozycja startowa) ponownie uplasował się w ścisłej czołówce. Pierwszą szóstkę zamknął drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello.
Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Williams tylko Ralf Schumacher znalazł się w pierwszej dziesiątce, natomiast zdobywca pole position – Juan Pablo Montoya był dopiero dwudziesty. Przebieg dzisiejszej rozgrzewki, która odbyła się przy ciepłej i słonecznej pogodzie, był wyjątkowo spokojny – pierwszy raz od czwartkowych treningów żaden kierowca nie wpadł na bariery ochronne okalające uliczny tor w Monte Carlo.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|