|
|
|
|
|
|
Foster's British Grand Prix 2003 | 20 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:23,083 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:20,039 | - | - | 21 |
2. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:20,346 | 0,307 | 0,307 | 17 |
3. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23B | | 1:20,485 | 0,139 | 0,446 | 17 |
4. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:20,604 | 0,119 | 0,565 | 22 |
5. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:20,693 | 0,089 | 0,654 | 20 |
6. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23B | | 1:20,858 | 0,165 | 0,819 | 19 |
7. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:20,933 | 0,075 | 0,894 | 23 |
8. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:20,966 | 0,033 | 0,927 | 14 |
9. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:20,992 | 0,026 | 0,953 | 27 |
10. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:21,027 | 0,035 | 0,988 | 23 |
11. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:21,029 | 0,002 | 0,990 | 23 |
12. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:21,182 | 0,153 | 1,143 | 26 |
13. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:21,246 | 0,064 | 1,207 | 24 |
14. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:21,407 | 0,161 | 1,368 | 21 |
15. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:21,969 | 0,562 | 1,930 | 20 |
16. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:22,028 | 0,059 | 1,989 | 14 |
17. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:22,135 | 0,107 | 2,096 | 18 |
18. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:23,176 | 1,041 | 3,137 | 15 |
19. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:23,290 | 0,114 | 3,251 | 25 |
20. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:24,086 | 0,796 | 4,047 | 9 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:25,642 |
|
Zwycięzca wyścigu na torze Silverstone z lat 1999 i 2000 – David Coulthard uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas piątkowych treningów, bezpośrednio poprzedzających pierwszą sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Tuż za Szkotem ze stratą niewiele ponad 0.3 sekundy uplasował się kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber, którego do uzyskania tego rezultatu najwyraźniej zmobilizowała obecność "Terminatora" na karoserii bolidu R4. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się partner Webbera – Antonio Pizzonia, co świadczy o dosyć dobrej dyspozycji zespołu Jaguar na tym torze. Kierowcy Renault – Fernando Alonso i Jarno Trulli sklasyfikowani zostali na trzeciej i szóstej pozycji, tracąc odpowiednio 0.4 i 0.8 sekundy do najszybszego kierowcy z zespołu McLaren. Pomiędzy reprezentantami francuskiej stajni znaleźli się Rubens Barrichello (Ferrari) i Olivier Panis (Toyota). Barrichello szansę na uzyskanie lepszego rezultatu stracił kilka minut przed końcem godzinnej sesji treningowej ze względu na dosyć niespodziewaną awarię silnika Ferrari. Siódmy czas uzyskał Jenson Button (B.A.R), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i Toyota – Michael Schumacher oraz Cristiano da Matta, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Coultharda.
Dzisiaj ponownie dała się zauważyć dominacja zespołów korzystających z opon Michelin, aczkolwiek w pierwszej dziesiątce zabrakło tym razem kierowców z zespołu Williams – Ralfa Schumachera i Juana Pablo Montoi, którzy zdominowali ostatnie dwa wyścigi. Wydaje się, iż stajnia z Grove w Wielkiej Brytanii może nie odegrać już tak dominującej roli, gdyż tor Silverstone swoją charakterystyką przypomina tor Catalunya, a na tym właśnie obiekcie bolidy FW25 nie spisywały się zbyt dobrze podczas rozegranego na początku maja wyścigu o Grand Prix Hiszpanii. Od tamtej pory bolidy zespołu Williams przeszły jednak swoistą przemianę i z pewnością nie można ich jeszcze skreślić, a poza tym kolejność kierowców na treningach często ma niewiele wspólnego z aktualnym rozkładem sił. Oprócz kierowców z zespołu Williams podczas dzisiejszych treningów nienajlepiej wypadł także drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen, który ze stratą grubo ponad sekundy do swojego partnera uplasował się na 14 pozycji. Fin był wręcz najwolniejszym kierowcą na oponach Michelin. Tymczasem kolejność kierowców na dalszych pozycjach nie była już zbyt wielkim zaskoczeniem, gdyż podzielili się nimi reprezentanci trzech najsłabiej spisujących się ostatnio zespołów: Sauber, Jordan i Minardi.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|