|
|
|
|
|
|
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2005 | 24 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Alex Wurz | McLaren MP4-20 | | 1:14,277 | - | - | 21 |
2. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:14,893 | 0,616 | 0,616 | 27 |
3. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:15,634 | 1,357 | 0,741 | 9 |
4. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:15,851 | 1,574 | 0,217 | 16 |
5. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:15,901 | 1,624 | 0,050 | 9 |
6. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:16,259 | 1,982 | 0,358 | 20 |
7. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:16,280 | 2,003 | 0,021 | 17 |
8. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:16,733 | 2,456 | 0,453 | 26 |
9. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:16,795 | 2,518 | 0,062 | 16 |
10. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:17,197 | 2,920 | 0,402 | 14 |
11. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:17,277 | 3,000 | 0,080 | 14 |
12. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:17,341 | 3,064 | 0,064 | 14 |
13. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:17,423 | 3,146 | 0,082 | 13 |
14. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:17,442 | 3,165 | 0,019 | 13 |
15. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:17,665 | 3,388 | 0,223 | 10 |
16. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:17,689 | 3,412 | 0,024 | 10 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:18,132 | 3,855 | 0,443 | 8 |
18. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:18,988 | 4,711 | 0,856 | 21 |
19. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:19,151 | 4,874 | 0,163 | 19 |
20. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:19,400 | 5,123 | 0,249 | 19 |
21. | 39 | Nicolas Kiesa | Jordan EJ15 | | 1:19,933 | 5,656 | 0,533 | 25 |
22. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:20,108 | 5,831 | 0,175 | 17 |
23. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
24. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,476 |
|
| Kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec. Austriak okazał się szybszy o ponad pół sekundy od kolegi po fachu z Toyoty, Ricardo Zonty, który z kolei okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w pierwszej sesji. Obaj piątkowi testerzy jako jedyni zeszli poniżej minuty i 14 sekund, a tymczasem najszybszym kierowcą nie testowym okazał się Kimi Raikkonen. Ponadto w pierwszej piątce znalazł się także partner Fina, Juan Pablo Montoya, tak więc zespół McLaren jak na razie wypada zdecydowanie najlepiej na torze Hockenheim.
Pomiędzy kierowcami McLarena na czwartej pozycji znalazł się Jenson Button (B.A.R), tracąc do Raikkonena niewiele ponad 0.2 sekundy. Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Włoska stajnia poddała się już w zasadzie jeśli chodzi o mistrzostwo w klasyfikacji kierowców, jednak nadal liczy na wywalczenie mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów. Zadanie to z pewnością nie będzie łatwe, gdyż Ferrari zajmuje obecnie trzecią pozycję i do Renault traci blisko 30 punktów. Barrichello twierdzi jednak, że podczas ostatnich testów włoska stajnia dokonała postępów zarówno jeśli chodzi o opony Bridgestone, jak i aerodynamikę bolidu F2005.
Ósmy czas uzyskał piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, tracąc do Wurza blisko dwie i pół sekundy, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Takuma Sato (B.A.R) i Ralf Schumacher (Toyota). Na dalszych miejscach znaleźli się główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien, a rozdzielił ich partner młodszego z braci Schumacherów, Jarno Trulli – cała trójka miała już ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Na 14 pozycji pierwszą sesję treningową ukończył najszybszy z kierowców Saubera, Felipe Massa. Szwajcarska stajnia postanowiła ostatnio zapożyczyć od Ferrari konstrukcję przedniego skrzydła, które na środku wyposażone jest w jakby w mały dodatkowy spojler. Massa okazał się nieznacznie szybszy od kierowców Williamsa, Nicka Heidfelda i Marka Webbera, za którymi na 17 pozycji znalazł się jego partner, Jacques Villeneuve.
Z pozostałych kierowców warto wspomnieć o debiutanckim występie Nicolasa Kiesy i Roberta Doornbos w nowych rolach i jednocześnie w barwach nowych zespołów. Mający na swoim koncie udział w pięciu ostatnich wyścigach sezonu 2003 Kiesa objął stanowisko piątkowego testera w zespole Jordan. Duńczyk zastąpił Doornbosa, który z kolei przeszedł do zespołu Minardi i zastąpił tam Patricka Friesachera, awansując tym samym z roli piątkowego testera do głównego kierowcy. Obaj kierowcy uzyskali najgorsze czasy, a ich strata do Wurza wyniosła grubo ponad pięć sekund. Ze wszystkich 24 uczestników pierwszej sesji ani jednego okrążenia pomiarowego jak zwykle nie zaliczyli kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|