|
|
|
|
|
|
Allianz Grand Prix of Europe 2005 | 29 maja |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 59 Pełny dystans: 303,715 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Alex Wurz | McLaren MP4-20 | | 1:30,623 | - | - | 31 |
2. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:30,630 | 0,007 | 0,007 | 33 |
3. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:31,813 | 1,190 | 1,183 | 13 |
4. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:31,841 | 1,218 | 0,028 | 13 |
5. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:31,870 | 1,247 | 0,029 | 16 |
6. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:32,088 | 1,465 | 0,218 | 7 |
7. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:32,143 | 1,520 | 0,055 | 19 |
8. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:32,335 | 1,712 | 0,192 | 25 |
9. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:32,842 | 2,219 | 0,507 | 27 |
10. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:33,098 | 2,475 | 0,256 | 17 |
11. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:33,168 | 2,545 | 0,070 | 20 |
12. | 37 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:33,174 | 2,551 | 0,006 | 32 |
13. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:33,242 | 2,619 | 0,068 | 5 |
14. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:33,430 | 2,807 | 0,188 | 22 |
15. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:33,514 | 2,891 | 0,084 | 20 |
16. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:33,753 | 3,130 | 0,239 | 22 |
17. | 39 | Franck Montagny | Jordan EJ15 | | 1:34,090 | 3,467 | 0,337 | 27 |
18. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:34,274 | 3,651 | 0,184 | 26 |
19. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:34,645 | 4,022 | 0,371 | 22 |
20. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:34,702 | 4,079 | 0,057 | 17 |
21. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:34,842 | 4,219 | 0,140 | 16 |
22. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:35,311 | 4,688 | 0,469 | 19 |
23. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS05 | | 1:35,791 | 5,168 | 0,480 | 5 |
24. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:36,702 | 6,079 | 0,911 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,967 |
|
| Drugą sesję treningową na torze Nurburgring zdominowali kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota, Alex Wurz i Ricardo Zonta, uzyskując niemal identyczne czasy w samej końcówce sesji. Bardziej wiarygodnym odzwierciedleniem rozkładu sił przed Grand Prix Europy, o ile o czymś takim można w ogóle mówić po zaledwie piątkowych treningach, była jednak postawa głównych kierowców z czołowych stajni i tu nie było specjalnych niespodzianek w porównaniu do rezultatu końcowego poprzedniego wyścigu. Na pozycjach od trzeciej do szóstej uplasowali się kierowcy z zespołów Williams i McLaren, z których Nicka Heidfelda, Juana Pablo Montoyę i Kimi Raikkonena dzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy, co może być zapowiedzią zaciętej rywalizacji pomiędzy tymi zespołami w dalszej części weekendu. Drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, od swojego partnera okazał się wolniejszy już o blisko 0.3 sekundy, jednak wynikało to głównie z tego, że Australijczyk po przejechaniu zaledwie siedmiu okrążeń wypadł z toru najprawdopodobniej po własnym błędzie, kończąc udział w drugiej sesji na środku żwirowiska. Stajnia z Grove obawia się, że zgromadziła dzisiaj zbyt mało danych, co może utrudnić jej wybór typu opon na sobotę i niedzielę.
Siódmy czas uzyskał Rubens Barrichello, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Heidfelda. Tymczasem poza pierwszą dziesiątką znalazł się tym razem Michael Schumacher, przejeżdżając ze względu na problemy z elektryką w swoim bolidzie zaledwie pięć okrążeń, tak więc ekipa Ferrari w drugiej sesji wypadła wyraźnie słabiej. Tym niemniej strata Barrichello, który od swojego partnera okazał się szybszy o ponad sekundę, w stosunku do kierowców Williamsa i McLarena nie była zbyt duża, co pozwala zachować włoskiej stajni umiarkowany optymizm. Kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji znaleźli się kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Ralf Schumacher, ponownie uzyskując nieznacznie lepszy czas od swojego partnera z Toyoty, Jarno Trullego.
Kierowcy z zespołu B.A.R, Takuma Sato i Jenson Button, w drugiej sesji byli już dosyć aktywni, łącznie przejeżdżając ponad 40 okrążeń. Stajnia z Brackley nadal była jednak nastawiona na oszczędność silników, o czym chociażby świadczy strata około dwóch sekund do Heidfelda. Inżynierowie Hondy zapewniają, że jeśli w nieużywanych od pięciu tygodni silnikach wykryją jakiekolwiek nieprawidłowości, to Sato i Button do wyścigu wystartują z nowymi jednostkami napędowymi, choć czekał ich wówczas będzie start z końca stawki. Tuż za Buttonem uplasował się nowy piątkowy tester zespołu Jordan, Franck Montagny, który po pierwszej, niejako zapoznawczej sesji, tym razem pokazał się już z jak najlepszej strony, potwierdzając tym samym swoją klasę. Francuz okazał się wyraźnie szybszy od głównych kierowców Jordana, a ponadto udało mu się pokonać obydwu kierowców z zespołu Sauber.
Jednym z największych pechowców obok Webbera i Michaela Schumachera był dzisiaj Vitantonio Liuzzi, który nie dość, że był dosyć wolny, to jeszcze tuż przed końcem drugiej sesji wypadł z toru. Włoch ostatecznie sklasyfikowany został dopiero na 21 pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do swojego partnera z zespołu Red Bull, Davida Coultharda. Być może stajnia z Milton Keynes podjęła jednak błędną decyzję, dojąc jeszcze jedną szansę zeszłorocznemu mistrzowi F3000. Pech nie ominął dzisiaj także Patricka Friesachera (Minardi) i Naraina Karthikeyana (Jordan) – obaj kierowcy ze względu na problemy techniczne przejechali po mniej niż 10 okrążeń, plasując się na ostatnich pozycjach.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|