|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2002 | 26 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:17,430 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,424 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 146,882 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
| |
Podsumowanie treningów 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:18,915 | - | - |
2. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:19,361 | 0,446 | 0,446 |
3. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:19,597 | 0,236 | 0,682 |
4. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:19,680 | 0,083 | 0,765 |
5. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:19,815 | 0,135 | 0,900 |
6. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:19,937 | 0,122 | 1,022 |
7. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:19,945 | 0,008 | 1,030 |
8. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:20,028 | 0,083 | 1,113 |
9. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:20,264 | 0,236 | 1,349 |
10. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:20,375 | 0,111 | 1,460 |
11. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:20,404 | 0,029 | 1,489 |
12. | 12 | Olivier Panis | BAR 004 | | 1:20,887 | 0,483 | 1,972 |
13. | 20 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:21,005 | 0,118 | 2,090 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004 | | 1:21,086 | 0,081 | 2,171 |
15. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:21,638 | 0,552 | 2,723 |
16. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:21,683 | 0,045 | 2,768 |
17. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:21,868 | 0,185 | 2,953 |
18. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3 | | 1:21,876 | 0,008 | 2,961 |
19. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:22,904 | 1,028 | 3,989 |
20. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3 | | 1:22,917 | 0,013 | 4,002 |
21. | 21 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:23,150 | 0,233 | 4,235 |
22. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:26,518 | 3,368 | 7,603 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:24,439 |
|
Podczas pierwszych treningów poprzedzających Grand Prix Monako, które zgodnie z tradycją odbywają się dzień wcześniej niż zwykle, czyli w czwartek, najszybszym kierowcą okazał się Jarno Trulli. Drugi kierowca z zespołu Renault – Jenson Button także prezentował dzisiaj niezłą formę, jednak ze względu na kraksę kilka minut przed zakończeniem drugiej połowy nie zdołał utrzymać wysokiej pozycji i ostatecznie został sklasyfikowany na dziesiątej pozycji. Tymczasem podczas pierwszej wizyty na ulicznym torze w Monte Carlo imponujący rezultat uzyskał tegoroczny debiutant – Allan McNish. Kierowca Toyoty szybko opanował ten wyjątkowo wymagający tor, na którym najmniejszy błąd kończy się zwykle bliskim spotkaniem z bandą i w pewnym momencie był nawet w posiadaniu najlepszego czasu, jednak na koniec musiał ustąpić miejsca Trullemu, który dwa lata temu będąc jeszcze kierowcą zespołu Jordan wywalczył drugą pozycję startową do najbardziej prestiżowego wyścigu Formuły Jeden, jakim jest właśnie Grand Prix Monako. Partner McNisha – Mika Salo uzyskał piąty czas, potwierdzając tym samym całkiem niezłą dyspozycję bolidów TF102 na tym torze. Zwycięzca Grand Prix Monako sprzed dwóch lat – David Coulthard uzyskał trzeci czas dnia, natomiast drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen ze względu na kraksę w pierwszej z dwóch godzinnych sesji przejechał zaledwie sześć okrążeń i został sklasyfikowany dopiero na 19 pozycji. Giancarlo Fisichella podbudowany pierwszym zarobkiem punktowym w tym sezonie, który miał miejsce podczas ostatniego wyścigu – Grand Prix Austrii, pomimo problemów ze skrzynią biegów w pierwszej połowie dzisiejsze treningi ukończył na bardzo dobrej, czwartej pozycji. Pierwszą szóstkę zamknął kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher.
Podczas dzisiejszych treningów dało się zauważyć dominację zespołów korzystających z francuskich opon Michelin. W pierwszej szóstce znalazł się tylko jeden kierowca jeżdżący na konkurencyjnych oponach Bridgestone – Fisichella, natomiast najszybszy kierowca – Rubens Barrichello był dopiero siódmy. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się tymczasem drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher, od którego szybszy był nawet kierowca z zespołu Minardi – Mark Webber. Jak to zwykle bywa, treningi na torze Monte Carlo obfitowały w wiele kraks. Poza Raikkonenem i Buttonem wytrzymałość barier ochronnych testowali również kierowcy z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa i Eddie Irvine, a także Alex Yoong (Minardi) oraz Felipe Massa (Sauber).
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|