F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200226 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,370 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 262,860 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:17,430 - David Coulthard (McLaren), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,424 - David Coulthard (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
146,882 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 14Jarno TrulliRenault R2021:18,915--
2. 25Allan McNishToyota TF1021:19,3610,4460,446
3. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:19,5970,2360,682
4. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:19,6800,0830,765
5. 24Mika SaloToyota TF1021:19,8150,1350,900
6. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:19,9370,1221,022
7. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:19,9450,0081,030
8. 23Mark WebberMinardi PS021:20,0280,0831,113
9. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:20,2640,2361,349
10. 15Jenson ButtonRenault R2021:20,3750,1111,460
11. 1Michael SchumacherFerrari F20021:20,4040,0291,489
12. 12Olivier PanisBAR 0041:20,8870,4831,972
13. 20Heinz-Harald FrentzenArrows A231:21,0050,1182,090
14. 11Jacques VilleneuveBAR 0041:21,0860,0812,171
15. 7Nick HeidfeldSauber C211:21,6380,5522,723
16. 8Felipe MassaSauber C211:21,6830,0452,768
17. 10Takuma SatoJordan EJ121:21,8680,1852,953
18. 17Pedro de la RosaJaguar R31:21,8760,0082,961
19. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:22,9041,0283,989
20. 16Eddie IrvineJaguar R31:22,9170,0134,002
21. 21Enrique BernoldiArrows A231:23,1500,2334,235
22. 22Alex YoongMinardi PS021:26,5183,3687,603
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:24,439

Podczas pierwszych treningów poprzedzających Grand Prix Monako, które zgodnie z tradycją odbywają się dzień wcześniej niż zwykle, czyli w czwartek, najszybszym kierowcą okazał się Jarno Trulli. Drugi kierowca z zespołu Renault – Jenson Button także prezentował dzisiaj niezłą formę, jednak ze względu na kraksę kilka minut przed zakończeniem drugiej połowy nie zdołał utrzymać wysokiej pozycji i ostatecznie został sklasyfikowany na dziesiątej pozycji. Tymczasem podczas pierwszej wizyty na ulicznym torze w Monte Carlo imponujący rezultat uzyskał tegoroczny debiutant – Allan McNish. Kierowca Toyoty szybko opanował ten wyjątkowo wymagający tor, na którym najmniejszy błąd kończy się zwykle bliskim spotkaniem z bandą i w pewnym momencie był nawet w posiadaniu najlepszego czasu, jednak na koniec musiał ustąpić miejsca Trullemu, który dwa lata temu będąc jeszcze kierowcą zespołu Jordan wywalczył drugą pozycję startową do najbardziej prestiżowego wyścigu Formuły Jeden, jakim jest właśnie Grand Prix Monako. Partner McNisha – Mika Salo uzyskał piąty czas, potwierdzając tym samym całkiem niezłą dyspozycję bolidów TF102 na tym torze. Zwycięzca Grand Prix Monako sprzed dwóch lat – David Coulthard uzyskał trzeci czas dnia, natomiast drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen ze względu na kraksę w pierwszej z dwóch godzinnych sesji przejechał zaledwie sześć okrążeń i został sklasyfikowany dopiero na 19 pozycji. Giancarlo Fisichella podbudowany pierwszym zarobkiem punktowym w tym sezonie, który miał miejsce podczas ostatniego wyścigu – Grand Prix Austrii, pomimo problemów ze skrzynią biegów w pierwszej połowie dzisiejsze treningi ukończył na bardzo dobrej, czwartej pozycji. Pierwszą szóstkę zamknął kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher.

Podczas dzisiejszych treningów dało się zauważyć dominację zespołów korzystających z francuskich opon Michelin. W pierwszej szóstce znalazł się tylko jeden kierowca jeżdżący na konkurencyjnych oponach Bridgestone – Fisichella, natomiast najszybszy kierowca – Rubens Barrichello był dopiero siódmy. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się tymczasem drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher, od którego szybszy był nawet kierowca z zespołu Minardi – Mark Webber. Jak to zwykle bywa, treningi na torze Monte Carlo obfitowały w wiele kraks. Poza Raikkonenem i Buttonem wytrzymałość barier ochronnych testowali również kierowcy z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa i Eddie Irvine, a także Alex Yoong (Minardi) oraz Felipe Massa (Sauber).

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca