F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 200424 pa?dziernika
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,114 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,755 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,098 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:10,229--21
2. 1Michael SchumacherFerrari F20041:10,3520,1230,12324
3. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:10,3850,0330,15622
4. 5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:10,4130,0280,18418
5. 9Jenson ButtonBAR 0061:10,4800,0670,25125
6. 8Fernando AlonsoRenault R241:10,6830,2030,45418
7. 4Ralf SchumacherWilliams FW261:10,9970,3140,76817
8. 10Takuma SatoBAR 0061:11,1270,1300,89829
9. 14Mark WebberJaguar R51:11,1300,0030,90131
10. 12Felipe MassaSauber C231:11,1420,0120,91315
11. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:11,1570,0150,92819
12. 7Jacques VilleneuveRenault R241:11,3210,1641,09218
13. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:11,4250,1041,19611
14. 17Ricardo ZontaToyota TF104B1:11,6880,2631,45926
15. 16Jarno TrulliToyota TF104B1:11,7110,0231,48220
16. 15Christian KlienJaguar R51:12,2480,5372,01929
17. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:12,2990,0512,07019
18. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:12,9900,6912,76128
19. 19Timo GlockJordan EJ141:13,8180,8283,58927
20. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:14,3360,5184,10726
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:15,145

Podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Brazylii na czele klasyfikacji ponownie znaleźli się kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher, choć dla tego drugiego dzisiejsze treningi nie zakończyły się zbyt ciekawie. Niemiec pod sam koniec ostatniej z dwóch 45-minutowych sesji próbował uzyskać lepszy czas od swojego partnera, ale na szybkim zakręcie Curva do Sol wpadł w poślizg i z dosyć dużą siłą uderzył w barierę z opon. Kierowcy na szczęście nic się nie stało, ale bolid został poważnie uszkodzony łącznie z silnikiem, a to oznacza obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. Wypadek starszego z braci Schumacherów doprowadził do wstrzymania drugiej sesji, która z racji niewielkiej ilości pozostałego do końca czasu nie została już wznowiona.

Tymczasem przebieg pierwszej z sobotnich sesji treningowych zdominowało zupełnie inne, dosyć zaskakujące zdarzenie, a mianowicie polowanie na dwa bezpańskie psy, które przedostały się na tor przez otwory w ogrodzeniu. Polowanie to zajęło służbom porządkowym ponad 20 minut i o tyle krótsza była pierwsza sesja, gdyż organizatorzy wyścigu postanowili jej nie przedłużać. Zdominowali ją kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato, przy czym drugą sesję kierowcy ci ukończyli odpowiednio na piątej i ósmej pozycji. Strata Buttona do Barrichello ostatecznie wyniosła ponad 0.2 sekundy, natomiast Sato okazał się wolniejszy o blisko sekundę.

Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, mieszcząc się poniżej 0.2 sekundy straty do Barrichello. W zeszłym roku stajnia z Woking miała spore szanse na wygranie wyścigu na torze Interlagos, ale obydwu kierowcom plany pokrzyżował wypadek Fernando Alonso i Raikkonen musiał zadowolić się drugą pozycją, natomiast Coulthard był czwarty. W tym roku bolidy zespołu McLaren znów prezentują się tu całkiem nieźle, jednak z ostatecznym osądem należy wstrzymać się co najmniej do zakończenia kwalifikacji. Alonso uzyskał dzisiaj szósty czas (około pół sekundy straty do Barrichello), a jego obecny partner w zespole Renault – Jacques Villeneuve został sklasyfikowany na 12 pozycji (niewiele ponad sekunda straty).

W pierwszej dziesiątce ponownie znalazł się tylko jeden kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher (siódma pozycja). Juan Pablo Montoya musiał zadowolić się 11 pozycji, a od swojego partnera wolniejszy był o niespełna 0.2 sekundy. Dziewiąty czas uzyskał Mark Webber (Jaguar), który zeszłoroczny wyścig o Grand Prix Brazylii rozpoczął z trzeciej pozycji, ale ostatecznie nie udało mu się zdobyć ani jednego punktu. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Felipe Massa, ponownie uzyskując lepszy czas od swojego bardziej doświadczonego partnera z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichelli (13 pozycja). Jak na razie Brazylijczyk może być zadowolony z występu przed własną publicznością.

Na pozostałych miejscach znaleźli się kierowcy z zespołów Toyota, Jordan i Minardi, a także partner Webbera z zespołu Jaguar – Christian Klien. Ostatnio władze Toyoty nie wykluczyły możliwości zaopatrzenia zespołu Jordan we własne silniki już od przyszłego sezonu, tak więc jest nadzieja, że irlandzka stajnia zdoła przetrwać ten trudny okres, jaki zgotował jej Ford, ogłaszając sprzedaż firmy Cosworth z końcem sezonu 2004.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca