F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 20033 sierpnia
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,389 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,462 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,263 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:15,523--22
2. 7Jarno TrulliRenault R23B1:15,6170,0940,09411
3. 8Fernando AlonsoRenault R23B1:15,7970,1800,2749
4. 14Mark WebberJaguar R41:15,7990,0020,27625
5. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:15,8900,0910,36723
6. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:16,1090,2190,58628
7. 17Jenson ButtonBAR 0051:16,1870,0780,66426
8. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:16,4010,2140,87824
9. 15Justin WilsonJaguar R41:16,5680,1671,04521
10. 20Olivier PanisToyota TF1031:16,6020,0341,07921
11. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:16,8140,2121,29130
12. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:16,9450,1311,42224
13. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:17,0500,1051,52717
14. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:17,1370,0871,61423
15. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:17,2840,1471,76123
16. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:17,3610,0771,83825
17. 12Ralph FirmanJordan EJ131:17,8420,4812,31919
18. 9Nick HeidfeldSauber C221:18,1210,2792,59826
19. 19Jos VerstappenMinardi PS031:18,7910,6703,26811
20. 18Nicolas KiesaMinardi PS031:19,0300,2393,50715
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:20,810

Piątkowe treningi bezpośrednio poprzedzające pierwszą sesję kwalifikacyjną do wyścigu o Grand Prix Niemiec w zasadzie także zdominowali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, jednakże w samej końcówce godzinnej sesji najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał David Coulthard, pokonując Włocha o zaledwie 0.094 sekundy. Szkot na przekór krążącym ostatnio pogłoskom stara się w ten sposób udowodnić, iż zasługuje na miejsce w zespole McLaren w przyszłym roku. Tuż za kierowcami z francuskiej stajni podobnie jak podczas poprzedzających treningi prywatnych testów uplasował się Mark Webber, będąc tylko minimalnie wolniejszym od Alonso (0.002 sekundy różnicy). Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Justin Wilson ponownie zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Australijczyka, co dało mu i tak dosyć wysoką, dziewiątą pozycję. Kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher sklasyfikowani zostali odpowiednio na piątej i ósmej pozycji, przy czym dzieliło ich ponad pół sekundy różnicy. Pomiędzy kierowcami ze stajni z Grove znaleźli się Cristiano da Matta (Toyota) i Jenson Button (B.A.R). Obaj kierowcy ostatni wyścig ukończyli na punktowanych pozycjach i z pewnością będą liczyli na powtórzenie tego rezultatu również na torze Hockenheim, co biorąc pod uwagę dobrą postawę na treningach nie powinno być zbyt trudne. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się również drugi kierowca Toyoty – Olivier Panis, przy czym podobnie jak Wilson miał już ponad sekundę straty do Coultharda.

Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się obydwaj kierowcy reprezentujący barwy zespołu Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello, a także zajmujący drugą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców partner Coultharda z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Tak jak wydawałoby się na pierwszy rzut dosyć słaba postawa kierowców Ferrari oraz Raikkonena nie jest niczym nadzwyczajnym, gdyż kierowcy ci piątkowe treningi coraz częściej poświęcają na przygotowania do decydującej sesji kwalifikacyjnej i co za tym idzie do samego wyścigu, a nie do mającej niewielkie znaczenie pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na bardzo dobrą postawę nowego reprezentanta zespołu Minardi – Nicolasa Kiesy, który od znacznie bardziej doświadczonego partnera – Josa Verstappena był wolniejszy zaledwie o 0.239 sekundy. Obaj kierowcy sklasyfikowani zostali oczywiście na ostatnich pozycjach, tracąc podobnie jak podczas porannych testów ponad trzy sekundy do zdobywcy najlepszego czasu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca