F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 20033 sierpnia
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,389 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,462 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,263 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:14,427--
2. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:14,6730,2460,246
3. 7Jarno TrulliRenault R23B1:15,0040,3310,577
4. 14Mark WebberJaguar R41:15,0300,0260,603
5. 8Fernando AlonsoRenault R23B1:15,2140,1840,787
6. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:15,2760,0620,849
7. 15Justin WilsonJaguar R41:15,3730,0970,946
8. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:15,3990,0260,972
9. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:15,4560,0571,029
10. 20Olivier PanisToyota TF1031:15,4710,0151,044
11. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:15,5570,0861,130
12. 17Jenson ButtonBAR 0051:15,7540,1971,327
13. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:15,9680,2141,541
14. 9Nick HeidfeldSauber C221:15,9850,0171,558
15. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:16,4500,4652,023
16. 12Ralph FirmanJordan EJ131:17,0440,5942,617
17. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:17,1110,0672,684
18. 19Jos VerstappenMinardi PS031:17,7020,5913,275
19. 16Jacques VilleneuveBAR 005---
20. 18Nicolas KiesaMinardi PS03---
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:19,637

Zdecydowanie najlepiej podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej, decydującej o kolejności przystępowania kierowców do finałowych kwalifikacji na torze Hockenheim wypadli reprezentanci zespołu Williams – Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya, którzy jako jedyni uzyskali czasy poniżej minuty i 15 sekund. Bardzo dobrze zaprezentowali się także kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, choć tym razem zdołał ich w końcu rozdzielić Mark Webber, uzyskując czwarty czas dnia. Australijczykowi, który podczas wszystkich dzisiejszych sesji plasował się regularnie na tej samej pozycji, do pokonania Trullego zabrakło zaledwie 0.029 sekundy, co świadczy o doskonałej dyspozycji zespołu Jaguar na tym torze. Tymczasem nowy partner Webbera – Justin Wilson zdołał uczynić zdecydowane postępy w stosunku do porannych testów oraz treningów i z czasem gorszym tylko o 0.343 sekundy prowizorycznie zakwalifikował się na siódmej pozycji. Tak dobrej postawy Brytyjczyka już podczas pierwszego występu od przejścia z zespołu Minardi nikt się chyba nie spodziewał. Tuż przed Wilsonem uplasował się Kimi Raikkonen, będąc szybszym od kierowcy z zespołu Jaguar o zaledwie niecałą 0.1 sekundy. Tym niemniej Finowi udało się również pokonać obydwu kierowców Ferrari, a zwłaszcza swojego głównego rywala w walce o tytuł mistrzowski – Michaela Schumachera, tak więc powinien być zadowolony z dzisiejszej postawy. Nieznacznie szybszy od Niemca był dzisiaj także jego partner z włoskiej stajni – Rubens Barrichello, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do młodszego z braci Schumacherów. Słabo tymczasem wypadł dzisiaj drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, który w stosunku do porannych treningów uzyskał tylko nieznacznie lepszy czas i to spowodowało, że zakwalifikował się o pięć miejsc niżej w stosunku do zespołowego partnera – Raikkonena.

Do pierwszej dziesiątki załapał się jeszcze tylko Olivier Panis, natomiast sztuka ta nie powiodła się już ani drugiemu kierowcy Toyoty – Cristiano da Matcie, który ze stratą sekundy do partnera wylądował dopiero na 15 pozycji, ani też Jensonowi Buttonowi, chociaż Brytyjczyk sklasyfikowany został o trzy miejsca wyżej – na 12 pozycji. Z kolei drugi kierowca z zespołu B.A.R – Jacques Villeneuve po raz trzeci w tym sezonie zaliczył poślizg podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej, choć tym razem odbyło się to na suchej nawierzchni toru. Tak czy inaczej Kanadyjczyk do sobotnich kwalifikacji będzie musiał przystąpić jako pierwszy. Pecha miał dzisiaj także nowy kierowca zespołu Minardi – Nicolas Kiesa, który ze względu na zgaśnięcie silnika zaraz po opuszczeniu garażu nie zdołał ukończyć swojego okrążenia pomiarowego. Słabo natomiast wypadli kierowcy z zespołu Jordan – Ralph Firman i Giancarlo Fisichella, plasując się kolejno na 16 i 17 pozycji ze stratą ponad dwóch i pół sekundy do zdobywcy prowizorycznego pole position.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca