|
|
|
|
|
|
Marlboro Magyar Nagydij 2003 | 24 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,663 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23B | | 1:22,358 | - | - |
2. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:22,413 | 0,055 | 0,055 |
3. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:22,625 | 0,212 | 0,267 |
4. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:22,786 | 0,161 | 0,428 |
5. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:22,892 | 0,106 | 0,534 |
6. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23B | | 1:22,953 | 0,061 | 0,595 |
7. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:22,986 | 0,033 | 0,628 |
8. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:23,305 | 0,319 | 0,947 |
9. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:23,430 | 0,125 | 1,072 |
10. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:23,482 | 0,052 | 1,124 |
11. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:23,660 | 0,178 | 1,302 |
12. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:23,695 | 0,035 | 1,337 |
13. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:24,313 | 0,618 | 1,955 |
14. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:24,333 | 0,020 | 1,975 |
15. | 15 | Justin Wilson | Jaguar R4 | | 1:24,343 | 0,010 | 1,985 |
16. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:24,725 | 0,382 | 2,367 |
17. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:25,223 | 0,498 | 2,865 |
18. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:26,052 | 0,829 | 3,694 |
19. | 18 | Nicolas Kiesa | Minardi PS03 | | 1:27,023 | 0,971 | 4,665 |
20. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:55,138 | 28,115 | 32,780 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:28,123 |
|
Podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu o Grand Prix Węgier spełniły się obietnice dyrektora technicznego Renault – Mike'a Gascoyne'a, który zapowiadał bardzo dobrą dyspozycję bolidów R23B, wyposażonych w nową wersję silnika RS23 V10 na krętym torze Hungaroring. Jest to oczywiście również zasługa Jarno Trullego, który był w stanie wykorzystać potencjał swojego auto do wywalczenia prowizorycznego pole position. Nieco słabiej wypadł co prawda drugi kierowca z francuskiej stajni – Fernando Alonso, który z czasem gorszym o ponad pół sekundy uplasował się na szóstej pozycji, jednak jest to i tak dobra podstawa do uzyskania wysokiej pozycji startowej podczas jutrzejszej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej. Na drugiej pozycji sklasyfikowany został Ralf Schumacher, któremu do pokonania Trullego zabrakło zaledwie 0.055 sekundy, natomiast kolejnym po Włochu kierowcą nie ze ścisłej czołówki, któremu udało się dzisiaj uzyskać bardzo dobry rezultat, jest Mark Webber. Kierowca z zespołu Jaguar zmieścił się poniżej 0.3 sekundy straty do Trullego, mając jednocześnie ponad 0.1 sekundy przewagi nad Davidem Coulthardem. Szkot świeżo po ogłoszeniu przedłużenia kontraktu z zespołem McLaren o kolejny sezon pokonał z kolei o zaledwie 0.061 sekundy Rubensa Barrichello, który był dzisiaj najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone.
Po uzyskaniu najlepszego czasu na przedpołudniowych treningach Olivier Panis pierwszą sesję kwalifikacyjną zakończył dopiero na siódmej pozycji, do czego przyczyniła się strata zbyt dużej ilości czasu na ostatnim sektorze pomiarowym toru Hungaroring. O wiele gorzej powiodło się jednak drugiemu kierowcy Toyoty – Cristiano da Matcie. Brazylijczyk zaliczył poślizg na 13 zakręcie i w efekcie do jutrzejszej sesji kwalifikacyjnej będzie musiał przystąpić jako pierwszy. Nienajlepiej spisali się dzisiaj także trzej czołowi pretendenci do tytułu mistrzowskiego – Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher i Kimi Raikkonen. Montoya jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Trullego, natomiast Raikkonen nie zdołał się w ogóle załapać do pierwszej dziesiątki. Pokonali go obydwaj kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld oraz Heinz-Harald Frentzen, do których po kilku wyjątkowo nieudanych wyścigach uśmiechnęło się wreszcie szczęście. Z pozostałych kierowców zastanawiająca może być nienajlepsza postawa Justina Wilsona, zwłaszcza w porównaniu z drugim kierowcą z zespołu Jaguar – Webberem. Trzeba jednak pamiętać o tym, iż Brytyjczyk dopiero przyzwyczaja się do nowego otoczenia, czego z pewnością nie ułatwia obowiązujący obecnie zakaz testów.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|