F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200328 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,193 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,106 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,790 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,735 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 7Jarno TrulliRenault R23B1:11,153--17
2. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:11,3390,1860,18622
3. 20Olivier PanisToyota TF1031:11,3880,0490,23520
4. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:11,4990,1110,34618
5. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:11,6560,1570,50322
6. 8Fernando AlonsoRenault R23B1:11,6920,0360,53922
7. 14Mark WebberJaguar R41:11,7940,1020,64118
8. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:11,8420,0480,68919
9. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:11,8760,0340,72324
10. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:11,9670,0910,81423
11. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:12,0840,1170,93123
12. 17Jenson ButtonBAR 0051:12,3310,2471,17824
13. 15Justin WilsonJaguar R41:12,3870,0561,23415
14. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:12,6560,2691,50325
15. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:12,8490,1931,6968
16. 12Ralph FirmanJordan EJ131:13,1670,3182,01419
17. 18Nicolas KiesaMinardi PS031:13,5370,3702,38415
18. 9Nick HeidfeldSauber C221:13,6010,0642,44816
19. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:13,8810,2802,72819
20. 19Jos VerstappenMinardi PS031:18,2554,3747,10215
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:16,134

Jarno Trulli najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał także podczas piątkowych treningów, bezpośrednio poprzedzających pierwszą sesję kwalifikacyjną do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Kierowca Renault rezultat ten uzyskał tuż po kilkuminutowej przerwie, która była spowodowana koniecznością usunięcia z toru skutków awarii silnika Ford-Cosworth RS1, zamontowanego w prowadzonym przez Giancarla Fisichellę bolidzie Jordan EJ13. Wznowienie godzinnej sesji nastąpiło po upływie 45 minut od jej rozpoczęcia, jednak oprócz Trullego tylko kilku kierowców zdążyło poprawić uzyskane wcześniej czasy, gdyż wkrótce zaczął padać deszcz. Z tego powodu do końca treningów na torze panował niewielki ruch. W zasadzie tylko Jos Verstappen (Minardi), który ze względu na problemy techniczne wcześniej przejechał tylko kilka okrążeń, postanowił nieco bardziej zapoznać się z mokrą nawierzchnią toru Indianapolis. Najlepszy czas uzyskany przez Holendra był wolniejszy o ponad siedem sekund od czasu uzyskanego przez Trullego.

Na drugiej pozycji uplasował się Ralf Schumacher, którego ze względu na wypadek podczas testów na torze Monza w ostatnim wyścigu zastąpił kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene. Niemiec od Trullego wolniejszy był o niecałe 0.2 sekundy, a tuż za nim znalazł się Olivier Panis (Toyota), zaliczając swoje najszybsze okrążenie podobnie jak kierowca Renault tuż przed opadami deszczu. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher, przy czym pięciokrotny mistrz świata miał już ponad pół sekundy straty do Trullego, którego partner – Fernando Alonso uzyskał szósty czas. Na siódmej i ósmej pozycji znaleźli się Mark Webber (Jaguar) i drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk do swojego najgroźniejszego rywala w walce o tytuł mistrzowski – Michaela Schumachera miał niecałe 0.2 sekundy straty, a tuż za jego plecami znalazł się kolejny rywal – Kimi Raikkonen. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard.

Oprócz Coultharda poniżej jednej sekundy straty do Trullego zmieścił się tylko drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta, dla którego wyścig w Stanach Zjednoczonych jest okazją do odnowienia starych znajomości z poprzednich lat, kiedy to uczestniczył w wyścigach serii CART. Na 12 i 14 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Jacques Villeneuve, a pomiędzy nimi znalazł się drugi kierowca z zespołu Jaguar – Justin Wilson. Sprawca przerwania treningów – Fisichella ostatecznie sklasyfikowany został na 15 pozycji, mając na swoim koncie zaledwie osiem przejechanych okrążeń. Pozostali kierowcy – Ralph Firman (Jordan), Nicolas Kiesa (Minardi) oraz reprezentanci zespołu Sauber – Heinz-Harald Frentzen i Nick Heidfeld mieli ponad dwie sekundy straty do Trullego.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca