|
|
|
|
|
|
SAP United States Grand Prix 2003 | 28 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:10,790 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:12,735 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23B | | 1:09,566 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:09,835 | 0,269 | 0,269 |
3. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:10,081 | 0,246 | 0,515 |
4. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:10,222 | 0,141 | 0,656 |
5. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:10,372 | 0,150 | 0,806 |
6. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:10,450 | 0,078 | 0,884 |
7. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23B | | 1:10,556 | 0,106 | 0,990 |
8. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:10,736 | 0,180 | 1,170 |
9. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:10,756 | 0,020 | 1,190 |
10. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:11,847 | 1,091 | 2,281 |
11. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:11,949 | 0,102 | 2,383 |
12. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:12,227 | 0,278 | 2,661 |
13. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:13,541 | 1,314 | 3,975 |
14. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:17,666 | 4,125 | 8,100 |
15. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:17,768 | 0,102 | 8,202 |
16. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:18,547 | 0,779 | 8,981 |
17. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:19,383 | 0,836 | 9,817 |
18. | 15 | Justin Wilson | Jaguar R4 | | 1:19,491 | 0,108 | 9,925 |
19. | 18 | Nicolas Kiesa | Minardi PS03 | | 1:21,973 | 2,482 | 12,407 |
20. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | - | - | - |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:14,436 |
|
Kierowca Renault – Jarno Trulli całkowicie zdominował pierwszy dzień zmagań na amerykańskim torze Indianapolis. Włoch był najszybszy zarówno podczas porannych testów, jak i popołudniowych treningów, a zwieńczeniem tego jest wywalczenie prowizorycznego pole position. Przebieg pierwszej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych zakłóciły podobnie jak podczas treningów opady deszczu, przy czym pierwszych dziesięciu kierowców, zajmujących najwyższe miejsca w klasyfikacji generalnej zdążyło zaliczyć swoje okrążenia pomiarowe na suchej nawierzchni toru. Jako pierwszy na tor wyjechał Michael Schumacher, uzyskując lepszy czas od zeszłorocznego pole position, jednak Niemiec mimo to ostatecznie musiał zadowolić się dopiero ósmą pozycją, gdyż lepszy rezultat zdołali uzyskać pozostali kierowcy z czołowych zespołów, z wyjątkiem Kimiego Raikkonena (McLaren), który uplasował się zaraz za nim na dziewiątej pozycji, mając również ponad sekundę straty do Trullego. Tymczasem drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello uplasował się na drugiej pozycji, pokonując obydwu kierowców z zespołu Williams – Ralfa Schumachera i Juana Pablo Montoyę, a także Marka Webbera (Jaguar), który kolejny raz bardzo dobrze spisał się na kwalifikacjach, uzyskując trzeci czas. Poniżej jednej sekundy straty do Trullego zmieścili się jeszcze tylko drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Renault – David Coulthard oraz Fernando Alonso, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Jenson Button (B.A.R).
Deszcz zaczął padać, gdy na torze znajdował się Cristiano da Matta (Toyota). Brazylijczyk jadąc jeszcze na zwykłych oponach rowkowanych uzyskał czas gorszy o ponad dwie sekundy, co dało mu 11 pozycję. Kolejny kierowca – Heinz-Harald Frentzen miał już wyraźne trudności z utrzymaniem swojego bolidu na torze i ze stratą blisko czterech sekund do Trullego sklasyfikowany został za Giancarlo Fisichellą na 13 pozycji. Ze względu na nasilające się opady deszczu drudzy kierowcy z zespołów Toyota i B.A.R – Olivier Panis oraz Jenson Button zdecydowali się na użycie przejściowych opon (bez rowków, ale z niewielkim bieżnikiem), na których uzyskali czasy gorsze już o ponad osiem sekund od zdobywcy prowizorycznego pole position. Pozostali kierowcy z ostatniej grupy – Nick Heidfeld (Sauber), Ralph Firman (Jordan), Jos Verstappen (Minardi), Justin Wilson (Jaguar) i Nicolas Kiesa (Minardi) korzystali już z pełnych opon deszczowych, jednak tylko Heidfeldowi udało się przeskoczyć jednego z wcześniejszych kierowców – Villeneuve'a. Tymczasem Verstappen ze względu na problemy techniczne nie ukończył swojego okrążenia pomiarowego i do finałowej sesji kwalifikacyjnej, decydującej o kolejności startowej będzie musiał przystąpić jako pierwszy kierowca.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|