F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200328 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,193 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,106 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,790 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,735 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 7Jarno TrulliRenault R23B1:09,566--
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:09,8350,2690,269
3. 14Mark WebberJaguar R41:10,0810,2460,515
4. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:10,2220,1410,656
5. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:10,3720,1500,806
6. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:10,4500,0780,884
7. 8Fernando AlonsoRenault R23B1:10,5560,1060,990
8. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:10,7360,1801,170
9. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:10,7560,0201,190
10. 17Jenson ButtonBAR 0051:11,8471,0912,281
11. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:11,9490,1022,383
12. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:12,2270,2782,661
13. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:13,5411,3143,975
14. 20Olivier PanisToyota TF1031:17,6664,1258,100
15. 9Nick HeidfeldSauber C221:17,7680,1028,202
16. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:18,5470,7798,981
17. 12Ralph FirmanJordan EJ131:19,3830,8369,817
18. 15Justin WilsonJaguar R41:19,4910,1089,925
19. 18Nicolas KiesaMinardi PS031:21,9732,48212,407
20. 19Jos VerstappenMinardi PS03---
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:14,436

Kierowca Renault – Jarno Trulli całkowicie zdominował pierwszy dzień zmagań na amerykańskim torze Indianapolis. Włoch był najszybszy zarówno podczas porannych testów, jak i popołudniowych treningów, a zwieńczeniem tego jest wywalczenie prowizorycznego pole position. Przebieg pierwszej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych zakłóciły podobnie jak podczas treningów opady deszczu, przy czym pierwszych dziesięciu kierowców, zajmujących najwyższe miejsca w klasyfikacji generalnej zdążyło zaliczyć swoje okrążenia pomiarowe na suchej nawierzchni toru. Jako pierwszy na tor wyjechał Michael Schumacher, uzyskując lepszy czas od zeszłorocznego pole position, jednak Niemiec mimo to ostatecznie musiał zadowolić się dopiero ósmą pozycją, gdyż lepszy rezultat zdołali uzyskać pozostali kierowcy z czołowych zespołów, z wyjątkiem Kimiego Raikkonena (McLaren), który uplasował się zaraz za nim na dziewiątej pozycji, mając również ponad sekundę straty do Trullego. Tymczasem drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello uplasował się na drugiej pozycji, pokonując obydwu kierowców z zespołu Williams – Ralfa Schumachera i Juana Pablo Montoyę, a także Marka Webbera (Jaguar), który kolejny raz bardzo dobrze spisał się na kwalifikacjach, uzyskując trzeci czas. Poniżej jednej sekundy straty do Trullego zmieścili się jeszcze tylko drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Renault – David Coulthard oraz Fernando Alonso, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Jenson Button (B.A.R).

Deszcz zaczął padać, gdy na torze znajdował się Cristiano da Matta (Toyota). Brazylijczyk jadąc jeszcze na zwykłych oponach rowkowanych uzyskał czas gorszy o ponad dwie sekundy, co dało mu 11 pozycję. Kolejny kierowca – Heinz-Harald Frentzen miał już wyraźne trudności z utrzymaniem swojego bolidu na torze i ze stratą blisko czterech sekund do Trullego sklasyfikowany został za Giancarlo Fisichellą na 13 pozycji. Ze względu na nasilające się opady deszczu drudzy kierowcy z zespołów Toyota i B.A.R – Olivier Panis oraz Jenson Button zdecydowali się na użycie przejściowych opon (bez rowków, ale z niewielkim bieżnikiem), na których uzyskali czasy gorsze już o ponad osiem sekund od zdobywcy prowizorycznego pole position. Pozostali kierowcy z ostatniej grupy – Nick Heidfeld (Sauber), Ralph Firman (Jordan), Jos Verstappen (Minardi), Justin Wilson (Jaguar) i Nicolas Kiesa (Minardi) korzystali już z pełnych opon deszczowych, jednak tylko Heidfeldowi udało się przeskoczyć jednego z wcześniejszych kierowców – Villeneuve'a. Tymczasem Verstappen ze względu na problemy techniczne nie ukończył swojego okrążenia pomiarowego i do finałowej sesji kwalifikacyjnej, decydującej o kolejności startowej będzie musiał przystąpić jako pierwszy kierowca.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca