|
|
|
|
|
|
Foster's British Grand Prix 2004 | 11 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,236 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:19,138 | - | - | 16 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:19,214 | 0,076 | 0,076 | 25 |
3. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:19,502 | 0,364 | 0,288 | 13 |
4. | 4 | Marc Gene | Williams FW26 | | 1:19,687 | 0,549 | 0,185 | 14 |
5. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:19,748 | 0,610 | 0,061 | 23 |
6. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:20,021 | 0,883 | 0,273 | 6 |
7. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:20,430 | 1,292 | 0,409 | 17 |
8. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:20,446 | 1,308 | 0,016 | 10 |
9. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:20,633 | 1,495 | 0,187 | 5 |
10. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:20,866 | 1,728 | 0,233 | 8 |
11. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:21,095 | 1,957 | 0,229 | 27 |
12. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:21,277 | 2,139 | 0,182 | 24 |
13. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:21,285 | 2,147 | 0,008 | 13 |
14. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:21,520 | 2,382 | 0,235 | 6 |
15. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:21,792 | 2,654 | 0,272 | 13 |
16. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:22,003 | 2,865 | 0,211 | 5 |
17. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:22,279 | 3,141 | 0,276 | 11 |
18. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:22,466 | 3,328 | 0,187 | 16 |
19. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:22,520 | 3,382 | 0,054 | 15 |
20. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:22,664 | 3,526 | 0,144 | 20 |
21. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:22,716 | 3,578 | 0,052 | 20 |
22. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:23,149 | 4,011 | 0,433 | 23 |
23. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:23,663 | 4,525 | 0,514 | 19 |
24. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:23,715 | 4,577 | 0,052 | 20 |
25. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:24,887 | 5,749 | 1,172 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,678 |
|
| Zeszłoroczny zdobywca pole position i jednocześnie zwycięzca wyścigu na torze Silverstone – Rubens Barrichello uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Wielkiej Brytanii. Tuż za Brazylijczykiem ze stratą zaledwie 0.07 sekundy uplasował się drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher, który jak na pierwsze treningi przejechał wyjątkowo dużo okrążeń (25). Prawdę mówiąc tylko kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta (11 pozycja) zdołał zaliczyć więcej okrążeń i to zaledwie o dwa, chociaż w przeciwieństwie do sześciokrotnego mistrza świata nie musiał się martwić o zużycie swojego silnika. Na trzeciej i czwartej pozycji znaleźli się kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Marc Gene, który ponownie występuje w roli zastępcy kontuzjowanego Ralfa Schumachera. Strata Montoi do Barrichello wyniosła 0.3 sekundy, natomiast testowy i zarazem rezerwowy kierowca stajni z Grove od Brazylijczyka wolniejszy był o niewiele ponad pół sekundy.
Piąty czas uzyskał kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson. Brytyjczyk ma już obiecaną posadę testera w stajni z Brackley na przyszły rok, jeśli oczywiście nie uda mu się podpisać kontraktu z innym zespołem, który umożliwiłby mu starty w sezonie 2005. Osobą Davidsona są podobno zainteresowani szefowie kilku stajni, ale jak twierdzi sam zainteresowany, obecnie nie są jeszcze prowadzone żadne negocjacje. Póki co Brytyjczyk jest zadowolony ze swojej postawy w piątkowych treningach i chociaż przyznaje, że silnik w jego bolidzie osiąga nieco większe obroty, to jednak jeździ z podobną ilością paliwa w baku co główni kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato, tak więc uzyskiwane przez niego czasy nie są zbyt naciągane. Button podczas pierwszej z dzisiejszych sesji treningowych uplasował się na 10 pozycji, natomiast Sato wylądował na 13 pozycji, tracąc do Barrichello już ponad dwie sekundy.
Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari zmieścił się David Coulthard, plasując się na szóstej pozycji. Szkot zapowiedział ostatnio, że w pozostałych do końca sezonu wyścigach będzie się starał wykorzystać poprawioną wersję tegorocznego bolidu MP4-19 do udowodnienia swojej wartości, gdyż pomimo 11 lat startów nadal chce się ścigać i jest wręcz przekonany, że uda mu się pokonać swojego partnera – Kimi Raikkonena. Z wypowiedzi tej należy wnioskować, iż Coulthard raczej nie zamierza przyjąć oferty kierowcy testowego w zespole McLaren i liczy na zatrudnienie przez ekipę Williamsa, Toyoty lub Jaguara. Jak na razie ma o dwa punkty więcej w klasyfikacji generalnej kierowców od swojego partnera, który pierwszą sesję treningową na torze Silverstone ukończył na dziewiątej pozycji, ale jest to głównie zasługa mniejszej ilości awarii.
Pomiędzy kierowcami z zespołu McLaren na siódmej i ósmej pozycji znaleźli się Felipe Massa i Giancarlo Fisichella. Strata obydwu kierowców z zespołu Sauber do Barrichello wyniosła odpowiednio 1.2 i 1.3 sekundy, przy czym Fisichella ze względu na problemy techniczne musiał pozostawić swój bolid na torze po przejechaniu 10 okrążeń. Szwajcarska stajnia przygotowała na najbliższy wyścig kolejne usprawnienia aerodynamiczne do bolidu C23. Tym razem jest to nieco bardziej obniżona tylna karoseria, opracowana oczywiście z wykorzystaniem super-nowoczesnego tunelu aerodynamicznego, znajdującego się przy siedzibie głównej w Hinwil. Oprócz Fisichelli problemy techniczne dotknęły dzisiaj także jednego z kierowców Renault – Fernando Alonso. Z tego powodu Hiszpan przejechał zaledwie pięć okrążeń, plasując się dopiero na 16 pozycji. Niewiele lepiej wypadł jego partner – Jarno Trulli, który pomimo zaliczenia znacznie większej liczby okrążeń był tylko nieznacznie szybszy.
Z pozostałych kierowców najlepiej spisali się reprezentanci Jaguara, a zwłaszcza kierowca testowy Bjorn Wirdheim. Szwed uplasował się na 12 pozycji, natomiast Mark Webber i Christian Klien znaleźli się odpowiednio na 14 i 17 pozycji. Z ostatnich plotek krążących po padoku na torze Silverstone wynika, iż Webber podpisał już kontrakt z zespołem Williams. Australijczyk twierdzi jednak, że decyzja w sprawie jego przyszłości zapadnie w przeciągu dwóch najbliższych wyścigów. Biorąc pod uwagę bardzo słabą formę zespołu Jaguar w tym sezonie należy się spodziewać, że Webber raczej na pewno nie pozostanie w tej stajni.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|