|
|
|
|
|
|
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2004 | 25 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 66 Pełny dystans: 301,884 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,389 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,917 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,263 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:15,756 | - | - | 32 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:15,864 | 0,108 | 0,108 | 11 |
3. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:16,318 | 0,562 | 0,454 | 8 |
4. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:16,340 | 0,584 | 0,022 | 36 |
5. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:16,451 | 0,695 | 0,111 | 11 |
6. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104B | | 1:16,484 | 0,728 | 0,033 | 20 |
7. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:16,493 | 0,737 | 0,009 | 16 |
8. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:16,544 | 0,788 | 0,051 | 12 |
9. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:16,795 | 1,039 | 0,251 | 14 |
10. | 4 | Antonio Pizzonia | Williams FW26 | | 1:16,845 | 1,089 | 0,050 | 14 |
11. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:16,916 | 1,160 | 0,071 | 8 |
12. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104B | | 1:17,111 | 1,355 | 0,195 | 21 |
13. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:17,142 | 1,386 | 0,031 | 11 |
14. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:17,361 | 1,605 | 0,219 | 18 |
15. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:17,487 | 1,731 | 0,126 | 14 |
16. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:17,526 | 1,770 | 0,039 | 14 |
17. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:17,714 | 1,958 | 0,188 | 20 |
18. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:18,257 | 2,501 | 0,543 | 15 |
19. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:18,768 | 3,012 | 0,511 | 17 |
20. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:18,810 | 3,054 | 0,042 | 9 |
21. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:19,088 | 3,332 | 0,278 | 17 |
22. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:19,270 | 3,514 | 0,182 | 14 |
23. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:19,959 | 4,203 | 0,689 | 13 |
24. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:20,029 | 4,273 | 0,070 | 17 |
25. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,059 |
|
| Kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej na niemieckim torze Hockenheim. Co prawda Brytyjczyk pod koniec godzinnej sesji musiał pozostawić swój bolid na torze ze względu na bliżej nie określony problem, ale i tak nikt nie zdołał już poprawić uzyskanego przez niego czasu, wliczając w to Michaela Schumachera, który pierwszą z piątkowych sesji treningowych ukończył na drugiej pozycji, tracąc do Davidsona 0.1 sekundy. Trzeci czas uzyskał najbliższy rywal kierowcy Ferrari z ostatniego wyścigu – Kimi Raikkonen, przy czym strata Fina wyniosła już ponad pół sekundy. Na czwartej pozycji uplasował się najbardziej aktywny uczestnik pierwszych treningów, poprzedzających tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec – Ricardo Zonta. Nie wiadomo jednak, czy kierowca testowy Toyoty, który od Raikkonena wolniejszy był tylko nieznacznie, miał do dyspozycji poprawioną wersję tegorocznego bolidu TF104 (B), czy też pierwotną.
Piąty czas uzyskał kierowca z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella. Jeśli wierzyć ostatnim plotkom, Włoch już w przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony jako nowy partner Fernando Alonso w zespole Renault na sezon 2005. Na kolejnej pozycji uplasował się Olivier Panis (Toyota), uzyskując całkiem niezły czas jak na debiut nowego bolidu TF104B, wyposażonego w nowy pakiet aerodynamiczny, którego japońska stajnia nie mogła wypróbować podczas ostatnich testów na hiszpańskim torze Jerez. Oprócz Francuza poniżej jednej sekundy straty do Davidsona zmieścili się jeszcze dwaj kierowcy Rubens Barrichello (Ferrari) i Jenson Button (B.A.R). Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Antonio Pizzonia. Brazylijczyk pełniący na co dzień obowiązki drugiego kierowcy testowego w stajni z Grove, zastępuje podczas tego weekend Ralfa Schumachera i jak na razie uzyskał tylko nieznacznie słabszy czas od Monotoi, ale to dopiero pierwsza sesja treningowa i jest jeszcze trochę za wcześnie na ocenę.
Poza pierwszą dziesiątką wylądowali drudzy główni kierowcy z zespołów McLaren, Toyota, Sauber i B.A.R, a także obydwaj kierowcy Renault – Fernando Alonso i Jarno Trulli. Francuska stajnia po wyjątkowo nieudanym występie na torze Silverstone, nadal wydaje się być w nienajlepszej formie, ale ma jeszcze czas na poprawę przed jutrzejszymi kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Niemiec. Z pozostałych zespołów warto wspomnieć o Jaguarze. Główny kierowca z tej stajni – Mark Webber ze względu na problemy techniczne przejechał tylko jedno okrążenie i nie zdołał ustanowić czasu, przez co sklasyfikowany został na ostatniej pozycji. Pozostali reprezentanci Jaguara – kierowca testowy Bjorn Wirdheim i Christian Klien także nie wypadli zbyt dobrze, plasując się odpowiednio na 17 i 20 pozycji.
Kierowcom towarzyszyły idealne warunki pogodowe podczas pierwszej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych. Przebieg godzinnej sesji był dosyć spokojny, przy czym 18 minut przed końcem na kilka minut wywieszona została czerwona flaga, gdyż konieczne było uprzątnięcie odłamków z przedniego skrzydła bolidu Jordan EJ14, które odpadło po tym, jak kierowca testowy Timo Glock popełnił błąd na stadionowej części toru Hockenheim i przejechał przez krawężnik.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|