F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200425 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 301,884 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,389 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,917 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,263 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:15,001--27
2.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:15,0450,0440,04418
3.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:15,1670,1660,12225
4.9Jenson ButtonBAR 0061:15,3790,3780,21223
5.4Antonio PizzoniaWilliams FW261:15,4700,4690,09125
6.35Anthony DavidsonBAR 0061:15,5760,5750,10633
7.10Takuma SatoBAR 0061:15,6570,6560,08121
8.8Fernando AlonsoRenault R241:15,6770,6760,02030
9.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:15,7380,7370,06119
10.38Ricardo ZontaToyota TF1041:16,2001,1990,46238
11.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:16,2651,2640,06518
12.37Bjorn WirdheimJaguar R51:16,3421,3410,07728
13.14Mark WebberJaguar R51:16,5141,5130,17227
14.7Jarno TrulliRenault R241:16,6601,6590,14632
15.15Christian KlienJaguar R51:16,8541,8530,19431
16.12Felipe MassaSauber C231:16,8651,8640,01130
17.11Giancarlo FisichellaSauber C231:17,0262,0250,16126
18.16Cristiano da MattaToyota TF104B1:17,3002,2990,27426
19.17Olivier PanisToyota TF104B1:17,4192,4180,11923
20.39Timo GlockJordan EJ141:17,7242,7230,30525
21.19Giorgio PantanoJordan EJ141:17,8692,8680,14524
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:18,0983,0970,22921
23.40Bas LeindersMinardi PS04B1:18,2243,2230,12617
24.18Nick HeidfeldJordan EJ141:18,2433,2420,01923
25.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:18,3093,3080,06625
107% najlepszego czasu: 1:20,251

Druga sesja treningowa na torze Hockenheim należała już do Michaela Schumachera, który poprawił najlepszy czas uzyskany przed południem przez kierowcę testowego z zespołu B.A.R – Anthony'ego Davidsona o ponad 0.7 sekundy. Na drugiej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, tracąc zaledwie 0.04 sekundy do kierowcy Ferrari, co może być zapowiedzią powtórki sytuacji z toru Silverstone, gdzie Fin był po raz pierwszy w tym sezonie bliski pokonania sześciokrotnego mistrza świata. Trzeci czas dosyć niespodziewanie uzyskał zeszłoroczny zwycięzca wyścigu o Grand Prix Niemiec – Juan Pablo Montoya, także mając niewielką stratę do Michaela Schumachera. Czyżby była to zapowiedź powrotu do lepszej formy zespołu Williams? Potwierdzać to może całkiem udany występ w dzisiejszych treningach drugiego reprezentanta stajni z Grove – Antonio Pizzonii, który uplasował się na piątej pozycji. Brazylijczyk zmieścił się poniżej pół sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari, co może być zasługą wracającego do pełni sił Ralfa Schumachera. Niemiec jest obecny na torze Hockenheim i służy Pizzonii radami związanymi z dostosowaniem ustawień bolidu FW26 do wymogów tego obiektu.

Kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button, Davidson i Takuma Sato uplasowali się odpowiednio na czwartej, szóstej i siódmej pozycji. Z całej trójki tylko Button zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Michaela Schumachera, jednak Davidson i Sato uzyskali zbliżone czasy i wydaje się, że stajnia z Brackley, która ogłosiła dzisiaj przedłużenie kontraktu z Hondą, może być w nieco lepszej dyspozycji na torze Hockenheim. Jedynym powodem do zmartwienia mogą być problemy techniczne, przez które zarówno Davidson, jak i Button musieli pozostawić swoje bolidy na torze odpowiednio pod koniec pierwszej i drugiej sesji. Niestety w przypadku Buttona awarii uległ silnik i konieczna jest jego wymiana przed jutrzejszymi treningami, a to oznacza obniżenie pozycji startowej do wyścigu o 10 miejsc.

Tuż za kierowcami z zespołu B.A.R na ósmej pozycji znalazł się Fernando Alonso. Hiszpan jest jednak jedynym reprezentantem zespołu Renault, któremu udało się dzisiaj załapać do pierwszej dziesiątki i zejść poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy, gdyż jego partner – Jarno Trulli ponownie znalazł się w połowie drugiej dziesiątki, mając ponad półtorej sekundy straty. Być może nienajlepsza forma Włocha związana jest z tym, iż jego szanse na pozostanie w zespole Renault na przyszły sezon wydają się być niezbyt duże.

Dziewiąty czas uzyskał drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął jego rodak i zarazem kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta. Brazylijczyk zasiadł za kierownicą pierwotnej wersji tegorocznego bolidu TF104 i skupił się na sprawdzaniu dostępnych opon, a tymczasem prowadzący wersję 'B' tego auta główni kierowcy japońskiej stajni – Cristiano da Matta i Olivier Panis uplasowali się dopiero pod koniec drugiej dziesiątki, mając ponad dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy. Jak na razie debiut poprawionej wersji tegorocznego auta Toyoty, która już na pierwszy rzut oka różni się od swojego poprzednika, nie zapowiada się zbyt udanie, ale to dopiero piątkowe treningi i nie należy jeszcze wyciągać zbyt pochopnych wniosków.

Na 12 i 13 pozycji uplasowali się reprezentanci Jaguara – kierowca testowy Bjorn Wirdheim i Mark Webber. Australijczyk w przedpołudniowej sesji zaliczył tylko jedno okrążenie, ale nie było to wynikiem problemów technicznych, a przynajmniej nie w jego bolidzie. Pierwotny plan zakładał, iż Webber zaliczy kilka okrążeń pod koniec pierwszej sesji, jednak problem z nową częścią aerodynamiczną w bolidzie jego partnera – Christiana Kliena spowodował, iż ekipa Jaguara zdecydowała się poświęcić na to całą uwagę. Za to w drugiej sesji Webber przejechał blisko 30 okrążeń i w zasadzie wykonał wszystkie zaplanowane zadania, podobnie zresztą jak i Klien, który uplasował się na 15 pozycji. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa i Giancarlo Fisichella. Włoch tym razem nie zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki, gdyż zamiast się poprawić, uzyskał wręcz gorszy o ponad pół sekundy czas w stosunku do pierwszej sesji.

Na ostatnich pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi. Niedoszły zastępca Ralfa Schumachera w zespole Williams podczas tego weekendu – Nick Heidfeld, zawdzięczający to głównie nieustępliwości Eddiego Jordana, który nie chciał go zbyt tanio odstąpić, został tym razem pokonany nie tylko przez kolegów z irlandzkiej stajni, ale również przez dwóch kierowców Minardi i musiał zadowolić się przedostatnią pozycją. Tymczasem zespół Minardi ma ostatnio kłopoty ze swoim tytułowym sponsorem – holenderską firmą Wilux. Producent wyposażenia do łazienek nie chce podobno wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych i jak wynika z doniesień, współpraca pomiędzy obydwoma stronami może zostać rozwiązana w ciągu najbliższych kilku dni.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca