|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2004 | 12 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,832 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:20,846 | - | - | 13 |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:20,899 | 0,053 | 0,053 | 21 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:21,080 | 0,234 | 0,181 | 20 |
4. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:21,124 | 0,278 | 0,044 | 16 |
5. | 4 | Antonio Pizzonia | Williams FW26 | | 1:21,264 | 0,418 | 0,140 | 18 |
6. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:21,313 | 0,467 | 0,049 | 20 |
7. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:21,419 | 0,573 | 0,106 | 17 |
8. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:21,544 | 0,698 | 0,125 | 37 |
9. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:21,630 | 0,784 | 0,086 | 18 |
10. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:22,052 | 1,206 | 0,422 | 12 |
11. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:22,191 | 1,345 | 0,139 | 19 |
12. | 38 | Ryan Briscoe | Toyota TF104 | | 1:22,197 | 1,351 | 0,006 | 35 |
13. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:22,258 | 1,412 | 0,061 | 18 |
14. | 16 | Ricardo Zonta | Toyota TF104B | | 1:22,298 | 1,452 | 0,040 | 22 |
15. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:22,302 | 1,456 | 0,004 | 12 |
16. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:22,332 | 1,486 | 0,030 | 17 |
17. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5B | | 1:22,392 | 1,546 | 0,060 | 24 |
18. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104B | | 1:22,813 | 1,967 | 0,421 | 15 |
19. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:22,914 | 2,068 | 0,101 | 26 |
20. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:23,199 | 2,353 | 0,285 | 25 |
21. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:23,818 | 2,972 | 0,619 | 17 |
22. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:24,045 | 3,199 | 0,227 | 19 |
23. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:24,063 | 3,217 | 0,018 | 17 |
24. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:24,225 | 3,379 | 0,162 | 23 |
25. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,505 |
|
| Podczas drugiej sesji treningowej na torze Monza najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen. Podbudowany zwycięstwem w Belgii kierowca z zespołu McLaren uzyskał jednak tylko nieznaczną przewagę nad Rubensem Barrichello i w dodatku nie udało mu się poprawić czasu uzyskanego przed południem przez drugiego kierowcę Ferrari – Michaela Schumachera. Niemiec tym razem uplasował się na trzeciej pozycji, a jego strata do Raikkonena wyniosła ponad 0.2 sekundy. Z kolei partner Fina – David Coulthard był już wolniejszy o ponad sekundę i zamknął pierwszą dziesiątkę. Stajnia z Woking korzysta podczas tego weekendu ze spłaszczonej wersji przedniego nosa bolidu MP4-19B, którą sprawdzała podczas ostatnich testów na torze Monza.
Z kierowców reprezentujących barwy zespołu B.A.R po południu najszybszy był Jenson Button. Brytyjczyk uplasował się na czwartej pozycji, a jego strata do Schumachera wyniosła mniej niż 0.1 sekundy. Takuma Sato uzyskał gorszy o niespełna 0.2 sekundy czas, co dało mu szóstą pozycję, natomiast kierowca testowy stajni z Brackley – Anthony Davidson, który tym razem musiał ustąpić miejsca bardziej doświadczonym kolegom, wylądował dopiero na ósmej pozycji, ale na pocieszenie przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników piątkowych treningów (łącznie 63 w obydwu sesjach).
Kierowcy z zespołu Williams – Antonio Pizzonia i Juan Pablo Montoya uplasowali się odpowiednio na piątej i siódmej pozycji, mając około pół sekundy straty do Raikkonena. Dzisiejsze treningi nie skończyły się jednak zbyt szczęśliwie dla Pizzonii, gdyż Brazylijczyk na mniej niż 15 minut przed końcem drugiej sesji stracił kontrolę nad swoim FW26 na szybkim zakręcie Parabolica i po wypadnięciu z toru uderzył prawą tylną stroną bolidu w barierę z opon. Kierowcy na szczęście nic się nie stało, natomiast zespół ma nadzieję, że auto nie będzie wymagało wymiany silnika, gdyż wiązałoby się to z obniżeniem o 10 pozycji startowej.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze tylko Fernando Alonso (dziewiąta pozycja), natomiast drugi kierowca Renault – Jarno Trulli został sklasyfikowany na 11 pozycji, a jego strata do Raikkonena wyniosła ponad 1.3 sekundy. Tuż za Włochem uplasował się kierowca testowy Toyoty – Ryan Briscoe, zaliczając zdecydowanie najlepszy występ w piątkowych treningach od debiutu na torze Hungaroring. Główni reprezentanci japońskiej stajni – Ricardo Zonta i szykujący się do zakończenia kariery kierowcy wyścigowego Formuły 1 po tym sezonie Olivier Panis znaleźli się odpowiednio na 14 oraz 18 pozycji.
Na 13 i 15 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Sauber. Felipe Massa ponownie okazał się minimalnie szybszy od swojego bardziej doświadczonego partnera, za którym na 16 pozycji znalazła się największa niespodzianka piątkowych treningów – Timo Glock. Kierowca testowy z zespołu Jordan już podczas pierwszej sesji uzyskał lepszy czas od głównych reprezentantów irlandzkiej stajni, a także od jednego kierowcy Jaguara. Tymczasem w drugiej sesji starający się o otrzymanie posady głównego kierowcy w przyszłym sezonie Niemiec wyprzedził już wszystkich kierowców spod znaku skaczącego kota, a także Panisa. Ostatecznie strata Glocka do najszybszego kierowcy wyniosła mniej niż pół sekundy.
Kolejnym po Pizzonii pechowcem był dzisiaj Nick Heidfeld. Kierowca z zespołu Jordan już na drugim okrążeniu musiał zjechać z toru z dymiącym silnikiem, co najprawdopodobniej oznacza konieczność wymiany jednostki napędowej Cosworth. Niemiec najbardziej niezadowolony może być z utraty całej drugiej sesji, gdyż ewentualne obniżenie pozycji startowej za wymianę silnika nie będzie zbyt bolesne, skoro kierowcy z zespołu Jordan i tak zwykle startują z końca stawki, zaraz przed kierowcami Minardi.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|