F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 200412 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,832 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:20,846--13
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:20,8990,0530,05321
3.1Michael SchumacherFerrari F20041:21,0800,2340,18120
4.9Jenson ButtonBAR 0061:21,1240,2780,04416
5.4Antonio PizzoniaWilliams FW261:21,2640,4180,14018
6.10Takuma SatoBAR 0061:21,3130,4670,04920
7.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:21,4190,5730,10617
8.35Anthony DavidsonBAR 0061:21,5440,6980,12537
9.8Fernando AlonsoRenault R241:21,6300,7840,08618
10.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:22,0521,2060,42212
11.7Jarno TrulliRenault R241:22,1911,3450,13919
12.38Ryan BriscoeToyota TF1041:22,1971,3510,00635
13.12Felipe MassaSauber C231:22,2581,4120,06118
14.16Ricardo ZontaToyota TF104B1:22,2981,4520,04022
15.11Giancarlo FisichellaSauber C231:22,3021,4560,00412
16.39Timo GlockJordan EJ141:22,3321,4860,03017
17.14Mark WebberJaguar R5B1:22,3921,5460,06024
18.17Olivier PanisToyota TF104B1:22,8131,9670,42115
19.37Bjorn WirdheimJaguar R51:22,9142,0680,10126
20.15Christian KlienJaguar R51:23,1992,3530,28525
21.19Giorgio PantanoJordan EJ141:23,8182,9720,61917
22.40Bas LeindersMinardi PS04B1:24,0453,1990,22719
23.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:24,0633,2170,01817
24.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:24,2253,3790,16223
25.18Nick HeidfeldJordan EJ14---2
107% najlepszego czasu: 1:26,505

Podczas drugiej sesji treningowej na torze Monza najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen. Podbudowany zwycięstwem w Belgii kierowca z zespołu McLaren uzyskał jednak tylko nieznaczną przewagę nad Rubensem Barrichello i w dodatku nie udało mu się poprawić czasu uzyskanego przed południem przez drugiego kierowcę Ferrari – Michaela Schumachera. Niemiec tym razem uplasował się na trzeciej pozycji, a jego strata do Raikkonena wyniosła ponad 0.2 sekundy. Z kolei partner Fina – David Coulthard był już wolniejszy o ponad sekundę i zamknął pierwszą dziesiątkę. Stajnia z Woking korzysta podczas tego weekendu ze spłaszczonej wersji przedniego nosa bolidu MP4-19B, którą sprawdzała podczas ostatnich testów na torze Monza.

Z kierowców reprezentujących barwy zespołu B.A.R po południu najszybszy był Jenson Button. Brytyjczyk uplasował się na czwartej pozycji, a jego strata do Schumachera wyniosła mniej niż 0.1 sekundy. Takuma Sato uzyskał gorszy o niespełna 0.2 sekundy czas, co dało mu szóstą pozycję, natomiast kierowca testowy stajni z Brackley – Anthony Davidson, który tym razem musiał ustąpić miejsca bardziej doświadczonym kolegom, wylądował dopiero na ósmej pozycji, ale na pocieszenie przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników piątkowych treningów (łącznie 63 w obydwu sesjach).

Kierowcy z zespołu Williams – Antonio Pizzonia i Juan Pablo Montoya uplasowali się odpowiednio na piątej i siódmej pozycji, mając około pół sekundy straty do Raikkonena. Dzisiejsze treningi nie skończyły się jednak zbyt szczęśliwie dla Pizzonii, gdyż Brazylijczyk na mniej niż 15 minut przed końcem drugiej sesji stracił kontrolę nad swoim FW26 na szybkim zakręcie Parabolica i po wypadnięciu z toru uderzył prawą tylną stroną bolidu w barierę z opon. Kierowcy na szczęście nic się nie stało, natomiast zespół ma nadzieję, że auto nie będzie wymagało wymiany silnika, gdyż wiązałoby się to z obniżeniem o 10 pozycji startowej.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze tylko Fernando Alonso (dziewiąta pozycja), natomiast drugi kierowca Renault – Jarno Trulli został sklasyfikowany na 11 pozycji, a jego strata do Raikkonena wyniosła ponad 1.3 sekundy. Tuż za Włochem uplasował się kierowca testowy Toyoty – Ryan Briscoe, zaliczając zdecydowanie najlepszy występ w piątkowych treningach od debiutu na torze Hungaroring. Główni reprezentanci japońskiej stajni – Ricardo Zonta i szykujący się do zakończenia kariery kierowcy wyścigowego Formuły 1 po tym sezonie Olivier Panis znaleźli się odpowiednio na 14 oraz 18 pozycji.

Na 13 i 15 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Sauber. Felipe Massa ponownie okazał się minimalnie szybszy od swojego bardziej doświadczonego partnera, za którym na 16 pozycji znalazła się największa niespodzianka piątkowych treningów – Timo Glock. Kierowca testowy z zespołu Jordan już podczas pierwszej sesji uzyskał lepszy czas od głównych reprezentantów irlandzkiej stajni, a także od jednego kierowcy Jaguara. Tymczasem w drugiej sesji starający się o otrzymanie posady głównego kierowcy w przyszłym sezonie Niemiec wyprzedził już wszystkich kierowców spod znaku skaczącego kota, a także Panisa. Ostatecznie strata Glocka do najszybszego kierowcy wyniosła mniej niż pół sekundy.

Kolejnym po Pizzonii pechowcem był dzisiaj Nick Heidfeld. Kierowca z zespołu Jordan już na drugim okrążeniu musiał zjechać z toru z dymiącym silnikiem, co najprawdopodobniej oznacza konieczność wymiany jednostki napędowej Cosworth. Niemiec najbardziej niezadowolony może być z utraty całej drugiej sesji, gdyż ewentualne obniżenie pozycji startowej za wymianę silnika nie będzie zbyt bolesne, skoro kierowcy z zespołu Jordan i tak zwykle startują z końca stawki, zaraz przed kierowcami Minardi.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca