F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20056 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:25,967--19
2.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:26,4800,5130,51319
3.38Ricardo ZontaToyota TF1051:27,2651,2980,78520
4.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:27,4251,4580,1605
5.14David CoulthardRed Bull RB11:27,5731,6060,1489
6.12Felipe MassaSauber C241:27,9712,0040,3985
7.7Mark WebberWilliams FW271:28,2692,3020,29810
8.16Jarno TrulliToyota TF1051:28,3662,3990,09710
9.3Jenson ButtonBAR 0071:28,6322,6650,26610
10.15Christian KlienRed Bull RB11:28,6342,6670,0029
11.8Nick HeidfeldWilliams FW271:29,1723,2050,5389
12.2Rubens BarrichelloFerrari F2004M1:29,2273,2600,0555
13.17Ralf SchumacherToyota TF1051:29,2853,3180,05812
14.11Jacques VilleneuveSauber C241:29,3323,3650,0477
15.39Robert DoornbosJordan EJ151:29,3703,4030,03823
16.4Takuma SatoBAR 0071:31,3645,3971,9949
17.18Tiago MonteiroJordan EJ151:32,3466,3790,98215
18.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:38,17512,2085,8296
19.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-20---1
20.1Michael SchumacherFerrari F2004M---3
21.6Giancarlo FisichellaRenault R25---2
22.5Fernando AlonsoRenault R25---2
107% najlepszego czasu: 1:31,985

Gorączkowe oczekiwanie na rozpoczęcie sezonu 2005 wreszcie dobiegło końca. Pierwsze treningi poprzedzające tegoroczny wyścig o Grand Prix Australii przyniosły kilka niespodzianek, w tym jedną niezbyt przyjemną, gdyż na torze Albert Park nie pojawiły się bolidy Minardi. Wydaje się, że oprócz Ferrari dwa inne zespoły (jeden to najprawdopodobniej Red Bull) sprzeciwiają się użyciu zeszłorocznych bolidów Minardi, jednakże szef włoskiej stajni, Paul Stoddart, cały czas obwinia przede wszystkim Ferrari. Stoddart ma nadzieję, że do jutro uda się znaleźć wyjście z obecnej sytuacji, a tymczasem kierowcy Ferrari muszą się przyzwyczaić do tego, że będą wygwizdywani przez kibiców z Melbourne, albowiem z tego właśnie miasta pochodzi szef Minardi.

Przejdźmy jednak do wyników pierwszej sesji treningowej. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Red Bull Racing, Vitantonio Liuzzi, demonstrując tym samym zarówno swoje nieprzeciętne umiejętności, jak i bardzo dobrą formę stajni z Milton Keynes podczas oficjalnego debiutu pod nową nazwą. Włoch mógł oczywiście pozwolić sobie na przejechanie więcej okrążeń, gdyż nie musiał martwić się o stan swojego silnika i to z pewnością pomogło mu w uzyskaniu lepszego czasu od głównych kierowców Red Bull. Tym niemniej David Coulthard także uplasował się dosyć wysoko, bo na piątej pozycji, natomiast Christian Klien zamknął pierwszą dziesiątkę, mając już ponad dwie i pół sekundy straty do Liuzziego.

Na drugiej i trzeciej pozycji znaleźli się piątkowi testerzy zespołów McLaren i Toyota, Pedro de la Rosa i Ricardo Zonta, mając odpowiednio ponad pół i sekundę straty do kolegi po fachu z Red Bull. W tym przypadku główni kierowcy McLarena i Toyoty także uzyskali wyraźnie gorszy czasy, dbając przede wszystkim o nie nadwerężanie swoich silników, które będą mogły być wymienione dopiero po następnym wyścigu (Grand Prix Malezji). Najbardziej zapobiegliwy był Kimi Raikkonen, zaliczając zaledwie jedno okrążenie zapoznawcze, a tymczasem Juan Pablo Montoya wykręcił czwarty czas. Znacznie bardziej pracowici byli główni kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, łącznie przejeżdżając ponad 20 okrążeń. Trulli uzyskał lepszy o blisko sekundę czas w stosunku do swojego partnera i uplasował się na ósmej pozycji.

Z reprezentantów zespołu Sauber do pierwszej dziesiątki załapał się tylko Felipe Massa, plasując się tuż za Coulthardem na szóstej pozycji. Jacques Villeneuve wylądował z kolei zaraz za Ralfem Schumacherem na 14 pozycji, mając podobnie jak i on ponad trzy sekundy straty do Liuzziego. Na pocieszenie tylko nieznacznie lepszy czas uzyskał kierowca Ferrari, Rubens Barrichello (12 pozycja), co tylko obrazuje, jak niewiele wspólnego z rzeczywistym rozkładem sił może mieć wynik pierwszej sesji treningowej. Tymczasem Michael Schumacher nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego – włoska stajnia najwyraźniej zamierza trzymać w niepewności swoich rywali do samego końca, choć nie da się ukryć, że wszyscy obawiają się o konkurencyjność F2004M.

W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze lokalny bohater, Mark Webber (P7) i Jenson Button (P9), natomiast drudzy kierowcy zespołów Williams i B.A.R, podobnie zresztą jak i cała trójka reprezentantów Jordana, musieli zadowolić się miejscami w drugiej dziesiątce. Tiago Monteiro wreszcie uplasował się wyżej od Naraina Karthikeyana, któremu podczas przedsezonowych testów zawsze ustępował miejsca. Z czołowych zespołów najbardziej oszczędna okazała się ekipa Renault. Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso zaliczyli zaledwie cztery okrążenia, w tym ani jednego pełnego.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca