F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200524 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzMcLaren MP4-201:13,973--37
2.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:14,5760,6030,60320
3.5Fernando AlonsoRenault R251:15,5601,5870,98434
4.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:15,7721,7990,21218
5.38Ricardo ZontaToyota TF1051:16,0912,1180,31934
6.6Giancarlo FisichellaRenault R251:16,1462,1730,05528
7.12Felipe MassaSauber C241:16,1612,1880,01524
8.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:16,2972,3240,13638
9.16Jarno TrulliToyota TF1051:16,4112,4380,11423
10.1Michael SchumacherFerrari F20051:16,4742,5010,06315
11.17Ralf SchumacherToyota TF1051:16,5752,6020,10119
12.15Christian KlienRed Bull RB11:16,6582,6850,08314
13.3Jenson ButtonBAR 0071:16,7522,7790,09426
14.7Mark WebberWilliams FW271:16,8792,9060,12717
15.8Nick HeidfeldWilliams FW271:16,8932,9200,01418
16.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:16,9132,9400,02017
17.11Jacques VilleneuveSauber C241:16,9382,9650,02520
18.4Takuma SatoBAR 0071:16,9923,0190,05427
19.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:17,5063,5330,51425
20.21Christijan AlbersMinardi PS051:17,8303,8570,32417
21.20Robert DoornbosMinardi PS051:17,9784,0050,14828
22.18Tiago MonteiroJordan EJ151:18,2274,2540,24928
23.39Nicolas KiesaJordan EJ151:19,4845,5111,25719
24.14David CoulthardRed Bull RB1---2
107% najlepszego czasu: 1:19,151

Drugą sesję treningową na torze Hockenheim także zdominował kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, uzyskując lepszy o 0.3 sekundy czas w stosunku do pierwszej sesji. Najbliższym rywalem Austriaka okazał się tym razem jeden z głównych kierowców stajni z Woking, Kimi Raikkonen, który poprawił swój najlepszy czas sprzed południa o ponad sekundę. Tuż za plecami Fina znalazł się lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), przy czym Hiszpan okazał się wolniejszy aż o blisko sekundę. Wyraźnie wolniejszy od Raikkonena był także jego partner, Juan Pablo Montoya – zwycięzca ostatniego wyścigu na torze Silverstone dzisiejsze treningi ukończył na czwartej pozycji. Tym niemniej McLaren jako całość wypadł zdecydowanie najlepiej podczas piątkowych treningów poprzedzających Grand Prix Niemiec.

Dopiero piąty był po południu kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta. Brazylijczyk skupił się tym razem na jeździe z większą ilością paliwa głównie z powodu przewidywanych na niedzielę opadów deszczu (na taką ewentualność przygotowywali się również inni kierowcy) i w efekcie uzyskał gorszy o ponad sekundę czas w stosunku do pierwszej sesji. Z głównych kierowców japońskiej stajni w pierwszej dziesiątce znalazł się tylko Jarno Trulli (dziewiąta pozycja), mając już blisko dwie i pół sekundy straty do Wurza. Przed Trullim znaleźli się Giancarlo Fisichella (Renault), Felipe Massa (Sauber) i piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi. Uzyskując siódmy czas Massa potwierdził zapowiadaną przez szwajcarską stajnię dobrą dyspozycję bolidu C24 na torze Hockenheim.

Pierwszą dziesiątkę zamknął najszybszy z kierowców Ferrari, Michael Schumacher, mając już blisko dwie sekundy straty do Raikkonena. W tej sytuacji domowy wyścig nie zapowiada się zbyt udanie dla siedmiokrotnego mistrza świata i chociaż włoska stajnia przygotowywała się dzisiaj do ewentualnego deszczowego wyścigu, to jednak sam Schumacher przyznał, że osiągi F2005 są nadal niezadowalające. Nienajlepiej w drugiej sesji wypadły także zespoły B.A.R i Williams – ten ostatni jest obecnie w zdecydowanie najsłabszej formie i chociaż wyniki ostatnich testów były dosyć obiecujące, to jednak rezultat dzisiejszych treningów jeszcze nie zapowiada zdecydowanej poprawy formy stajni z Grove.

Przed kierowcami Williamsa (Mark Webber i Nick Heidfeld), którzy uplasowali się kolejno na 14 i 15 pozycji, znaleźli się Ralf Schumacher (Toyota), Christian Klien (Red Bull) i Jenson Button (B.A.R). Uzyskany przez Buttona czas w pierwszej sesji treningowej zapewniłby mu jednak piątą pozycję, tak więc stajnia z Brackley jest z pewnością w lepszej formie niż pokazują to wyniki drugiej sesji. Tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Ferrari, Sauber i B.A.R: Rubens Barrichello, Jacques Villeneuve i Takuma Sato, uplasowali się dopiero na pozycjach od 16 do 18, mając już około trzy sekundy straty do Wurza.

Miłą niespodziankę sprawił nowy nabytek zespołu Minardi, Robert Doornbos, który uzyskał lepszy czas od dwóch reprezentantów Jordana, w tym Tiago Monteiro. Drugim z nich był Nicolas Kiesa, pełniący po raz pierwszy obowiązki piątkowego testera w stajni z Silverstone. Duńczyk uzyskał najgorszy czas w drugiej sesji, jednak trzeba pamiętać o tym, że był to dla niego pierwszy kontakt z bolidem Jordan i to w dodatku po półtorarocznej przerwie od ostatnich startów w barwach Minardi.

Największym pechowcem był dzisiaj David Coulthard – kierowca Red Bull udział w drugiej sesji zakończył już na początku pierwszego okrążenia pomiarowego, po tym jak popełnił błąd na pierwszym zakręcie i po wypadnięciu z toru uderzył w barierę z opon. Prognoza pogody na jutro nie przewiduje jeszcze opadów deszczu, jednak w dzień wyścigu spodziewane jest pogorszenie pogody, a to może oznaczać pierwszy deszczowy wyścig od Grand Prix Stanów Zjednoczonych w 2003 roku.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca