|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2005 | 4 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:20,531 | - | - | 28 |
2. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:21,583 | 1,052 | 1,052 | 10 |
3. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:21,735 | 1,204 | 0,152 | 14 |
4. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:21,922 | 1,391 | 0,187 | 24 |
5. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:22,032 | 1,501 | 0,110 | 18 |
6. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:22,107 | 1,576 | 0,075 | 18 |
7. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:22,253 | 1,722 | 0,146 | 26 |
8. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:22,278 | 1,747 | 0,025 | 22 |
9. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:22,440 | 1,909 | 0,162 | 15 |
10. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:22,594 | 2,063 | 0,154 | 10 |
11. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:22,600 | 2,069 | 0,006 | 11 |
12. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:22,749 | 2,218 | 0,149 | 9 |
13. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:23,052 | 2,521 | 0,303 | 21 |
14. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:23,126 | 2,595 | 0,074 | 18 |
15. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:23,207 | 2,676 | 0,081 | 17 |
16. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:23,213 | 2,682 | 0,006 | 19 |
17. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:23,223 | 2,692 | 0,010 | 23 |
18. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:23,415 | 2,884 | 0,192 | 26 |
19. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:23,506 | 2,975 | 0,091 | 10 |
20. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:23,994 | 3,463 | 0,488 | 14 |
21. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:24,202 | 3,671 | 0,208 | 18 |
22. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:24,233 | 3,702 | 0,031 | 15 |
23. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:24,264 | 3,733 | 0,031 | 14 |
24. | 40 | Enrico Toccacelo | Minardi PS05 | | 1:25,245 | 4,714 | 0,981 | 21 |
25. | 39 | Nicolas Kiesa | Jordan EJ15 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,168 |
|
| W drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Włoch najszybszym kierowcą okazał się już Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty nie zdołał jednak poprawić najlepszego czasu Pedro de la Rosy z pierwszej sesji – zabrakły mu do tego niewiele ponad 0.3 sekundy. Na pocieszenie Brazylijczyk jako jedyny kierowca przejechał dzisiaj ponad 50 okrążeń. Na kolejnych trzech pozycjach drugą sesję treningową ukończyli reprezentanci McLarena, z których najszybszy okazał się tym razem Juan Pablo Montoya, mając niewiele ponad sekundę straty do Zonty. Tuż za Kolumbijczykiem znalazł się jego partner, Kimi Raikkonen, natomiast de la Rosa musiał zadowolić się czwartym czasem, przy czym Hiszpan ze względu na problemy techniczne stracił w końcówce sesji szansę na poprawę czasu.
Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Mark Webber i Nick Heidfeld, potwierdzając dającą zauważyć się już w pierwszej sesji całkiem niezłą dyspozycję bolidu FW27 na szybkim torze Monza. Obaj kierowcy od Montoi okazali się wolniejsi o około pół sekundy, łącznie przejeżdżając 36 okrążeń. Siódmy czas uzyskał piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, a tuż za Włochem znalazł się najszybszy z głównych kierowców Toyoty, Jarno Trulli. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, mając około sekundę straty do Montoi. Jak na razie francuska stajnia nie prezentuje się zbyt okazale na torze Monza, ale za sobą mamy dopiero piątkowe treningi i jutro można spodziewać się nieco lepszej formy.
Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Christian Klien, który od swojego bardziej doświadczonego partnera z zespołu Red Bull, Davida Coultharda (P19), okazał się szybszy o blisko sekundę. Tuż za Austriakiem na 12 pozycji sklasyfikowany został Michael Schumacher, który jazdę zakończył jeszcze przed połową drugiej sesji po błędzie popełnionym na słynnym zakręcie Parabolica. Czerwone Ferrari siedmiokrotnego mistrza świata uderzyło w barierę z opon, ale na szczęście z niezbyt dużą siłą i obyło się bez poważniejszych uszkodzeń. Niewielka to jednak pociecha dla włoskiej stajni, bowiem strata Schumachera do Montoi wyniosła ponad sekundę. Drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello (P16), także miał problemy z prowadzeniem bolidu F2005, ale zdołał go utrzymać do końca na torze, przejeżdżając w sumie blisko 20 okrążeń.
Odpowiednio na 13 i 15 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Sauber, Felipe Massa i Jacques Villeneuve, a pomiędzy nimi znalazł się drugi główny kierowca Toyoty, Ralf Schumacher. Oprócz Ferrari bardzo słabo wypadła dzisiaj także ekipa B.A.R, bowiem Takuma Sato i Jenson Button sklasyfikowani zostali dopiero na 17 i 18 pozycji. Wolniejszy od nich oprócz kierowców z zespołów Jordan i Minardi okazał się tylko Coulthard, tracąc do Buttona niespełna 0.1 sekundy. Z kierowców Jordana najszybszy okazał się ponownie Tiago Monteiro, jednak tym razem jego przewaga nad Narainem Karthikeyanem wyniosła zaledwie 0.2 sekundy. Tymczasem piątkowy tester stajni z Silverstone, Nicolas Kiesa, ze względu na problemy techniczne w drugiej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego. Warto zauważyć, że zespół Jordan jako jedyny zdecydował się na pozostawienie na swoich bolidach reklamy papierosów, pomimo obowiązującego od początku sierpnia na terenie krajów Unii Europejskiej zakazu.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|