|
|
|
|
|
|
Gran Premio Foster's di San Marino 2005 | 24 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,753 - Jenson Button (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:20,411 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:21,060 | - | - | 17 |
2. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:21,174 | 0,114 | 0,114 | 21 |
3. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:21,805 | 0,745 | 0,631 | 6 |
4. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:22,085 | 1,025 | 0,280 | 14 |
5. | 37 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:22,736 | 1,676 | 0,651 | 20 |
6. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:22,945 | 1,885 | 0,209 | 6 |
7. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:22,962 | 1,902 | 0,017 | 5 |
8. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:23,086 | 2,026 | 0,124 | 8 |
9. | 10 | Alex Wurz | McLaren MP4-20 | | 1:23,391 | 2,331 | 0,305 | 5 |
10. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:23,532 | 2,472 | 0,141 | 8 |
11. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:23,797 | 2,737 | 0,265 | 10 |
12. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:24,052 | 2,992 | 0,255 | 22 |
13. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:24,126 | 3,066 | 0,074 | 8 |
14. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:24,175 | 3,115 | 0,049 | 13 |
15. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:24,255 | 3,195 | 0,080 | 8 |
16. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:24,512 | 3,452 | 0,257 | 18 |
17. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:25,257 | 4,197 | 0,745 | 16 |
18. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15 | | 1:25,555 | 4,495 | 0,298 | 26 |
19. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:26,333 | 5,273 | 0,778 | 4 |
20. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:27,353 | 6,293 | 1,020 | 10 |
21. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS05 | | 1:27,411 | 6,351 | 0,058 | 13 |
22. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
23. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
24. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,734 |
|
| Pierwsze oficjalne treningi zostały jak zwykle zdominowane przez piątkowych testerów. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Pedro de la Rosa, powracający do roli trzeciego kierowcy w zespole McLaren po udanym występie w Bahrajnie. Hiszpan okazał się nieznacznie szybszy od kierowcy testowego Toyoty, Ricardo Zonty. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się tymczasem kierowcy rywalizujący w zeszłym roku o pierwszą pozycję zarówno podczas kwalifikacji, jak i wyścigu na torze Imola. Mowa oczywiście o Jensonie Buttonie (0.7 sekundy straty) i Michaelu Schumacherze (ponad sekunda straty do de la Rosy). Dla zespołów B.A.R i Ferrari tegoroczna Grand Prix San Marino jest nie tylko początkiem europejskiej części sezonu 2005, ale w istocie całego sezonu, gdyż jak dotąd Michael Schumacher zdobył zaledwie dwa punkty, natomiast Button ani razu nie ujrzał jeszcze flagi w szachownicę na koniec wyścigu.
Piąty czas uzyskał debiutujący w roli piątkowego testera kierowca Red Bull, Christian Klien, mając ponad półtorej sekundy straty do de la Rosy. Austriak z pewnością wolałby wystartować w wyścigu, ale przynajmniej dzięki anulowaniu przypisu zabraniającego prowadzenie trzeciego bolidu w piątki kierowcom mającym na koncie udział w co najmniej sześciu wyścigach w ostatnich dwóch sezonach, może zdobywać kolejne doświadczenie w kierowaniu bolidem RB1 na torach Grand Prix podczas piątkowych treningów. Ponadto poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy zmieścili się Takuma Sato (B.A.R) i Kimi Raikkonen (McLaren). Dosyć wysoka pozycja Sato może sugerować, że stajnia z Brackley rzeczywiście uporała się już z większością problemów podczas ostatnich testów, jednak prawdziwy sprawdzian stanowić będą dopiero kwalifikacje i wyścig.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Williamsa, Nick Heidfeld i Mark Webber, a także rozdzielający ich Alex Wurz, któremu na torze Imola przypadł zaszczyt zastąpienia leczącego nadal tenisową kontuzję drugiego kierowcy zespołu McLaren, Juana Pablo Montoi. Podczas pierwszej konfrontacji z Raikkonenem w weekend Grand Prix, Austriak okazał się wolniejszy o blisko pół sekundy, jednak już sama obecność w pierwszej dziesiątce po pierwszej sesji treningowej powinna go zadowolić. Tymczasem fani zespołu Williams i kierowców reprezentujących stajnię z Grove mogli odetchnąć z ulgą, gdyż po problemach z kondycją fizyczną podczas ostatnich testów zarówno Heidfeld, jak i Webber wydają się już być w pełni sił.
Tuż za pierwszą dziesiątką uplasował się drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, a za jego plecami znaleźli się główni reprezentanci Red Bull, Vitantonio Liuzzi i David Coulthard, mając już około trzy sekundy straty do de la Rosy. Dla Liuzziego, który do tej pory był trzecim kierowcą stajni z Milton Keynes podczas piątkowych treningów, Grand Prix San Marino stanowi oficjalny debiut w wyścigach Formuły 1. Początek weekendu Włoch może uznać za jak najbardziej udany, gdyż udało mu się nieznacznie pokonać o wiele bardziej doświadczonego Coultharda. Tymczasem mocno krytykowany ostatnio Jacques Villeneuve tym razem okazał się tylko nieznacznie wolniejszy od swojego partnera z zespołu Sauber, Felipe Massy, plasując się tuż za jego plecami na 15 pozycji.
Na koniec warto wspomnieć o debiucie nowego bolidu Minardi, PS05. Zaczęło się od niewielkich problemów technicznych z autem Patricka Friesachera, ale w końcu obydwu kierowcom włoskiej stajni udało się w sumie przejechać ponad 20 okrążeń, tak więc nie było tak źle. Niestety strata do czołówki jest nadal bardzo duża i można mieć tylko nadzieję, że podczas kolejnych sesji w miarę coraz lepszego poznawanie PS05 będzie następowała poprawa. Stawkę 24 kierowców jak zwykle podczas pierwszych treningów zamknęli oszczędzający silniki kierowcy z zespołów Renault i Toyota. Zgodnie z zapowiedzią w bolidzie Giancarlo Fisichelli francuska stajnia zamontowała poprawioną wersję tegorocznego silnika, RS25B V10.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|