F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Foster's di San Marino 200524 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,933 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,609 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,753 - Jenson Button (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,411 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:21,060--17
2.38Ricardo ZontaToyota TF1051:21,1740,1140,11421
3.3Jenson ButtonBAR 0071:21,8050,7450,6316
4.1Michael SchumacherFerrari F20051:22,0851,0250,28014
5.37Christian KlienRed Bull RB11:22,7361,6760,65120
6.4Takuma SatoBAR 0071:22,9451,8850,2096
7.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:22,9621,9020,0175
8.8Nick HeidfeldWilliams FW271:23,0862,0260,1248
9.10Alex WurzMcLaren MP4-201:23,3912,3310,3055
10.7Mark WebberWilliams FW271:23,5322,4720,1418
11.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:23,7972,7370,26510
12.15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:24,0522,9920,25522
13.14David CoulthardRed Bull RB11:24,1263,0660,0748
14.12Felipe MassaSauber C241:24,1753,1150,04913
15.11Jacques VilleneuveSauber C241:24,2553,1950,0808
16.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:24,5123,4520,25718
17.18Tiago MonteiroJordan EJ151:25,2574,1970,74516
18.39Robert DoornbosJordan EJ151:25,5554,4950,29826
19.17Ralf SchumacherToyota TF1051:26,3335,2730,7784
20.21Christijan AlbersMinardi PS051:27,3536,2931,02010
21.20Patrick FriesacherMinardi PS051:27,4116,3510,05813
22.6Giancarlo FisichellaRenault R25---2
23.5Fernando AlonsoRenault R25---2
24.16Jarno TrulliToyota TF105---1
107% najlepszego czasu: 1:26,734

Pierwsze oficjalne treningi zostały jak zwykle zdominowane przez piątkowych testerów. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Pedro de la Rosa, powracający do roli trzeciego kierowcy w zespole McLaren po udanym występie w Bahrajnie. Hiszpan okazał się nieznacznie szybszy od kierowcy testowego Toyoty, Ricardo Zonty. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się tymczasem kierowcy rywalizujący w zeszłym roku o pierwszą pozycję zarówno podczas kwalifikacji, jak i wyścigu na torze Imola. Mowa oczywiście o Jensonie Buttonie (0.7 sekundy straty) i Michaelu Schumacherze (ponad sekunda straty do de la Rosy). Dla zespołów B.A.R i Ferrari tegoroczna Grand Prix San Marino jest nie tylko początkiem europejskiej części sezonu 2005, ale w istocie całego sezonu, gdyż jak dotąd Michael Schumacher zdobył zaledwie dwa punkty, natomiast Button ani razu nie ujrzał jeszcze flagi w szachownicę na koniec wyścigu.

Piąty czas uzyskał debiutujący w roli piątkowego testera kierowca Red Bull, Christian Klien, mając ponad półtorej sekundy straty do de la Rosy. Austriak z pewnością wolałby wystartować w wyścigu, ale przynajmniej dzięki anulowaniu przypisu zabraniającego prowadzenie trzeciego bolidu w piątki kierowcom mającym na koncie udział w co najmniej sześciu wyścigach w ostatnich dwóch sezonach, może zdobywać kolejne doświadczenie w kierowaniu bolidem RB1 na torach Grand Prix podczas piątkowych treningów. Ponadto poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy zmieścili się Takuma Sato (B.A.R) i Kimi Raikkonen (McLaren). Dosyć wysoka pozycja Sato może sugerować, że stajnia z Brackley rzeczywiście uporała się już z większością problemów podczas ostatnich testów, jednak prawdziwy sprawdzian stanowić będą dopiero kwalifikacje i wyścig.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Williamsa, Nick Heidfeld i Mark Webber, a także rozdzielający ich Alex Wurz, któremu na torze Imola przypadł zaszczyt zastąpienia leczącego nadal tenisową kontuzję drugiego kierowcy zespołu McLaren, Juana Pablo Montoi. Podczas pierwszej konfrontacji z Raikkonenem w weekend Grand Prix, Austriak okazał się wolniejszy o blisko pół sekundy, jednak już sama obecność w pierwszej dziesiątce po pierwszej sesji treningowej powinna go zadowolić. Tymczasem fani zespołu Williams i kierowców reprezentujących stajnię z Grove mogli odetchnąć z ulgą, gdyż po problemach z kondycją fizyczną podczas ostatnich testów zarówno Heidfeld, jak i Webber wydają się już być w pełni sił.

Tuż za pierwszą dziesiątką uplasował się drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, a za jego plecami znaleźli się główni reprezentanci Red Bull, Vitantonio Liuzzi i David Coulthard, mając już około trzy sekundy straty do de la Rosy. Dla Liuzziego, który do tej pory był trzecim kierowcą stajni z Milton Keynes podczas piątkowych treningów, Grand Prix San Marino stanowi oficjalny debiut w wyścigach Formuły 1. Początek weekendu Włoch może uznać za jak najbardziej udany, gdyż udało mu się nieznacznie pokonać o wiele bardziej doświadczonego Coultharda. Tymczasem mocno krytykowany ostatnio Jacques Villeneuve tym razem okazał się tylko nieznacznie wolniejszy od swojego partnera z zespołu Sauber, Felipe Massy, plasując się tuż za jego plecami na 15 pozycji.

Na koniec warto wspomnieć o debiucie nowego bolidu Minardi, PS05. Zaczęło się od niewielkich problemów technicznych z autem Patricka Friesachera, ale w końcu obydwu kierowcom włoskiej stajni udało się w sumie przejechać ponad 20 okrążeń, tak więc nie było tak źle. Niestety strata do czołówki jest nadal bardzo duża i można mieć tylko nadzieję, że podczas kolejnych sesji w miarę coraz lepszego poznawanie PS05 będzie następowała poprawa. Stawkę 24 kierowców jak zwykle podczas pierwszych treningów zamknęli oszczędzający silniki kierowcy z zespołów Renault i Toyota. Zgodnie z zapowiedzią w bolidzie Giancarlo Fisichelli francuska stajnia zamontowała poprawioną wersję tegorocznego silnika, RS25B V10.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca