F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Foster's di San Marino 200524 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,933 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,609 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,753 - Jenson Button (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,411 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:20,484--31
2.3Jenson ButtonBAR 0071:21,0520,5680,56828
3.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:21,7041,2200,65216
4.38Ricardo ZontaToyota TF1051:21,8891,4050,18535
5.5Fernando AlonsoRenault R251:21,8991,4150,01010
6.1Michael SchumacherFerrari F20051:22,0251,5410,12624
7.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:22,0481,5640,02322
8.10Alex WurzMcLaren MP4-201:22,1741,6900,12617
9.6Giancarlo FisichellaRenault R251:22,2111,7270,03723
10.4Takuma SatoBAR 0071:22,3351,8510,12427
11.12Felipe MassaSauber C241:22,7912,3070,45623
12.11Jacques VilleneuveSauber C241:22,9552,4710,16422
13.16Jarno TrulliToyota TF1051:23,3432,8590,38820
14.8Nick HeidfeldWilliams FW271:23,4582,9740,11516
15.17Ralf SchumacherToyota TF1051:23,4662,9820,00821
16.14David CoulthardRed Bull RB11:23,8153,3310,34920
17.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:23,8423,3580,02716
18.7Mark WebberWilliams FW271:23,9643,4800,12214
19.37Christian KlienRed Bull RB11:24,3203,8360,35638
20.18Tiago MonteiroJordan EJ151:24,5734,0890,25321
21.15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:24,6264,1420,05329
22.39Robert DoornbosJordan EJ151:25,1724,6880,54615
23.20Patrick FriesacherMinardi PS051:26,6206,1361,44814
24.21Christijan AlbersMinardi PS05---1
107% najlepszego czasu: 1:26,118

Przez większą część drugiej sesji treningowej autorem najlepszego czasu był zeszłoroczny zdobywca pole position na torze Imola, Jenson Button. Ostatecznie Brytyjczyk musiał jednak ustąpić miejsca nie muszącemu martwić się o stan silnika w swoim bolidzie kierowcy testowemu McLarena, Pedro de la Rosie, który okazał się szybszy o ponad pół sekundy. Tym niemniej Button był dzisiaj zdecydowanie najszybszym głównym kierowcą, co z pewnością wywołało uśmiechy na twarzach szefostwa ekipy B.A.R. Na trzeciej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, mając już co prawda ponad sekundę straty do de la Rosy, ale tak czy inaczej dwa bolidy McLaren w pierwszej trójce to wynik całkiem niezły. Czwarty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault).

Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, prowadząc wyposażone w nowy pakiet aerodynamiczny bolidy F2005. Oczywiście pozostałe zespoły także przygotowały na pierwszy europejski wyścig sezonu 2005 wiele usprawnień do swoich bolidów i włoską stajnię z pewnością czeka dosyć trudne zadanie, jeśli będzie chciała wygrać swój domowy wyścig, tym bardziej, że oprócz Renault do pokonania są również zespoły McLaren, Toyota, a nawet prawdopodobnie i B.A.R. Jak na razie ekipa Ferrari zachowuje umiarkowany optymizm po mających często niewiele wspólnego z rzeczywistym rozkładem sił piątkowych treningach, podczas których Schumacher i Barrichello od Buttona okazali się wolniejsi o około sekundę.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów McLaren, Renault i B.A.R: Alex Wurz, Giancarlo Fisichella i Takuma Sato. Wurz ponownie okazał się wolniejszy o blisko pół sekundy od swojego partnera, a więc w porównaniu z de la Rosą, który w Bahrajnie był nawet szybszy od Raikkonena podczas piątkowych treningów, wypadł zdecydowanie słabiej. Z ostatecznym osądem lepiej jednak wstrzymać się co najmniej do sobotnich kwalifikacji. Kolejno na 11 i 12 pozycji piątkowe treningi ukończyli kierowcy zespołu Sauber, Felipe Massa i Jacques Villeneuve, ponownie uzyskując zbliżone czasy. Szwajcarska stajnia powinna być zatem w miarę zadowolona z dzisiejszego występu, aczkolwiek strata Massy i Villeneuve od najszybszego kierowcy nietestowego (Buttona) wyniosła blisko dwie sekundy. Niestety Brazylijczyka czeka wymiana silnika przed jutrzejszymi treningami, co w praktyce oznacza start do wyścigu z końca stawki.

Najsłabiej w drugiej sesji treningowej wypadły zespoły Toyota, Williams i Red Bull, co jest dosyć sporą niespodzianką. Oczywiście były to dopiero piątkowe treningi, podczas których uzyskanie jak najlepszego czasu raczej nie jest sprawą priorytetową, jednak zaledwie 18 pozycja Marka Webbera może być trochę niepokojąca. Czwarty czas kierowcy testowego Toyoty sugeruje, że zarówno japońska stajnia, jak i zespół Williams, podeszły dosyć ostrożnie do dzisiejszych treningów. Tymczasem w przypadku Red Bull nawet trzeci kierowca nie był w stanie uzyskać dzisiaj przyzwoitego czasu. Najszybszy reprezentant stajni z Milton Keynes, David Coulthard, uplasował się na 16 pozycji ze stratą blisko trzech sekund do Buttona, natomiast Christian Klien i Vitantonio Liuzzi od Szkota okazali się wolniejsi o ponad pół sekundy.

Zbyt wielu powodów do zadowolenia jak na razie nie ma także zespół Minardi. Ze względu na problemy techniczne z nowym bolidem Christijan Albers w drugiej sesji zaliczył zaledwie jedno okrążenie instalacyjne, natomiast Patrick Friesacher zaliczył 14 okrążeń, ale jego strata do najszybszego kierowcy ponownie wyniosła ponad sześć sekund. Rzeczywistość kolejny raz okazała się dosyć brutalna dla najsłabszego zespołu w stawce, chociaż trudno było spodziewać się lepszych rezultatów po zaledwie jednym dniu testów PS05. Tymczasem Narain Karthikeyan (Jordan) może być zadowolony z "pokonania" Webbera, przynajmniej do jutrzejszych treningów.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca