F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Foster's di San Marino 200524 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,933 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,609 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,753 - Jenson Button (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,411 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:19,886--
2. 5Fernando AlonsoRenault R251:19,8890,0030,003
3. 1Michael SchumacherFerrari F20051:20,2600,3710,374
4. 7Mark WebberWilliams FW271:20,4420,1820,556
5. 3Jenson ButtonBAR 0071:20,4640,0220,578
6. 16Jarno TrulliToyota TF1051:20,4920,0280,606
7. 12Felipe MassaSauber C241:20,5930,1010,707
8. 10Alex WurzMcLaren MP4-201:20,6320,0390,746
9. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:20,8070,1750,921
10. 4Takuma SatoBAR 0071:20,8510,0440,965
11. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:20,8920,0411,006
12. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:20,9940,1021,108
13. 11Jacques VilleneuveSauber C241:20,9990,0051,113
14. 14David CoulthardRed Bull RB11:21,6320,6331,746
15. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:21,7080,0761,822
16. 15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:21,8040,0961,918
17. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:23,1231,3193,237
18. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:25,1001,9775,214
19. 21Christijan AlbersMinardi PS051:25,9210,8216,035
20. 20Patrick FriesacherMinardi PS051:26,4840,5636,598
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:25,478

Wygląda na to, że zespół McLaren uporał się już z problemami z szybkością bolidów MP4-20 podczas pierwszych sesji kwalifikacyjnych, skoro Kimi Raikkonen zdołał dzisiaj wywalczyć prowizoryczne pole position na torze Imola. Fin minimalnie, bo zaledwie 0.003 sekundy pokonał zwycięzcę dwóch ostatnich wyścigów, Fernando Alonso (Renault), a to oznacza, że ostateczna walka o pierwszą pozycję startową rozegra się w niedzielny poranek. To powinno zagwarantować nam spore emocje jeszcze przed wyścigiem.

Do walki o pole position może się także włączyć Michael Schumacher (Ferrari), który pomimo dosyć wczesnego wyjazdu na tor podczas dzisiejszych kwalifikacji zdołał uzyskać bardzo dobry czas, gwarantujący mu trzecią pozycję. O ile obecność Raikkonena, Alonso i Schumachera w czołówce nie specjalnym zaskoczeniem, o tyle pewną niespodziankę sprawił Mark Webber, kwalifikując się prowizorycznie na czwartej pozycji. Strata kierowcy z zespołu Williams do Raikkonena wyniosła niewiele ponad pół sekundy, tak więc wywalczenie pozycji startowej w pierwszym rzędzie jest mało prawdopodobne, ale drugi rząd z pewnością jest w zasięgu ręki.

Rozczarowaniem była z kolei dzisiejsza postawa Jensona Buttona. Kierowca B.A.R po zdominowaniu porannych treningów wydawał się być jednym z głównych faworytów do wywalczenia pole position, jednak po południu nie zdołał powtórzyć rewelacyjnego czasu 1:20.058 i musiał zadowolić się zaledwie piątą pozycją. Tuż za Brytyjczykiem znalazł się jego partner z 2002 roku, Jarno Trulli. Tego, że Toyota może mieć trudności z uzyskaniem wysokich pozycji startowych na torze Imola, można się było spodziewać już po piątkowych treningach. Trulli spisał się jednak bardzo dobrze, tracąc do czwartego kierowcy mniej niż 0.1 sekundy, natomiast słabo wypadł tylko Ralf Schumacher, plasując się dopiero na 12 pozycji.

Na siódmej pozycji prowizorycznie zakwalifikował się kierowca zespołu Sauber, Felipe Massa. Gdyby nie fakt, że za wymianę silnika po piątkowych treningach czeka go jutro obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc, Brazylijczyk miałby spore szanse na powiększenie swojego dorobku punktowego. Najważniejsze jest jednak to, że po ostatnich modyfikacjach bolid C24 spisuje się znacznie lepiej i nawet jeśli na torze Imola Massa nie zdoła finiszować w pierwszej ósemce, to w kolejnych wyścigach powinien mieć większe szanse. Tymczasem Jacques Villeneuve pomimo obiecującej postawy podczas piątkowych treningów okazał się wolniejszy od swojego partnera o ponad 0.4 sekundy, plasując się dopiero na 13 pozycji.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów McLaren, Williams i B.A.R: Alex Wurz, Nick Heidfeld i Takuma Sato, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do zdobywcy prowizorycznego pole position. Zważywszy na fakt, że Wurz do dzisiejszej sesji przystąpił jako drugi kierowca, uzyskanie ósmego czasu należy potraktować jako całkiem przyzwoite osiągnięcie. Prawdę mówiąc Austriak zdołał uzyskać lepszą prowizoryczną pozycję startową od poprzedniego zastępcy Juana Pablo Montoi, Pedro de la Rosy, choć w stosunku do Raikkonena okazał się znacznie wolniejszy. Podobnie Heidfeld i Sato pojechali dużo wolniej od swoich partnerów zespołowych.

Jednym z największych rozczarowań była dzisiaj postawa drugich kierowców z zespołów Ferrari i Renault, Rubensa Barrichello i Giancarlo Fisichelli. Brazylijczyk ze stratą ponad sekundy do Raikkonena sklasyfikowany został na 11 pozycji, narzekając głównie na problemy z balansem bolidu F2005 na nowych oponach. Brazylijczyk zachowuje jednak optymizm, tym bardziej, że niewielka strata do Sato i Heidfelda może mu jutro umożliwić wywalczenie nieco wyższej pozycji. Tymczasem Fisichella popełnił poważny błąd na drugim wirażu Rivazza i jego strata do Raikkonena wyniosła blisko dwie sekundy. Tym niemniej nawet gdyby nie ten błąd, Włoch i tak miałby trudności z załapaniem się do pierwszej dziesiątki, a więc w porównaniu do Alonso wypadł znacznie słabiej.

Tak jak można było się spodziewać po porannych treningach, kierowcy Red Bull, David Coulthard i Vitantonio Liuzzi wypadli bardzo słabo podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej na torze Imola, plasując się odpowiednio na 14 i 16 pozycji. Nawet wiadomość o podpisaniu umowy z Ferrari nie dodała skrzydeł kierowcom stajni z Milton Keynes i w tej sytuacji debiutancki występ Liuzziego przed własną publicznością w jutrzejszym wyścigu nie zanosi się na zbyt udany. Na ostatnich pozycjach jak zwykle uplasowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, z których zdecydowanie najlepiej wypadł Narain Karthikeyan, mając niewiele ponad trzy sekundy straty do Raikkonena. Tiago Monteiro kolejny raz okazał się znacznie wolniejszy od swojego partnera z zespołu Jordan. Kierowcy Minardi pomimo dysponowania nowym bolidem także mają nadal dużą stratę czołówki.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów i kwalifikacji można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca