F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 20058 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,629 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,382 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,022 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,450 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,205 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:15,675--15
2.37Christian KlienRed Bull RB11:16,8211,1461,14625
3.8Nick HeidfeldWilliams FW271:17,0471,3720,22612
4.1Michael SchumacherFerrari F20051:17,5741,8990,52714
5.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:17,8512,1760,2777
6.14David CoulthardRed Bull RB11:17,9772,3020,1267
7.38Ricardo ZontaToyota TF1051:18,1032,4280,1269
8.15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:18,1122,4370,00912
9.17Ralf SchumacherToyota TF1051:18,2042,5290,0926
10.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:18,4022,7270,1989
11.12Felipe MassaSauber C241:19,3283,6530,92611
12.11Jacques VilleneuveSauber C241:20,6214,9461,2938
13.18Tiago MonteiroJordan EJ151:20,7735,0980,15212
14.39Robert DoornbosJordan EJ151:20,9125,2370,13923
15.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:21,6285,9530,71612
16.21Christijan AlbersMinardi PS051:21,6355,9600,00711
17.20Patrick FriesacherMinardi PS051:22,4546,7790,81914
18.2Rubens BarrichelloFerrari F2005---2
19.6Giancarlo FisichellaRenault R25---2
20.5Fernando AlonsoRenault R25---2
21.16Jarno TrulliToyota TF105---2
107% najlepszego czasu: 1:20,972

Kierowca testowy zespołu McLaren, Pedro de la Rosa, zdominował pierwszą sesję treningową na torze Catalunya, w której w związku z wykluczeniem B.A.R z najbliższych dwóch wyścigów, udział wzięło tylko dziewięć zespołów. Oprócz stajni z Brackley w tarapatach znalazła się także ekipa Williamsa i kto wie, czy nie jest to związane właśnie z dyskwalifikacją B.A.R. Otóż Williams ogłosił dzisiaj, iż w przeznaczonych do użycia podczas tego weekendu silnikach BMW wykrył defekt, który mógłby doprowadzić do awarii w trakcie wyścigu. W związku z tym w Monachium są obecnie składane dwa nowe silniki, które jutro zostaną dostarczone na tor Catalunya. Bolid Marka Webbera i tak miał być wyposażony w nowy silnik, tak więc Australijczyk dzisiaj nie weźmie w ogóle udziału w treningach i dzięki temu uniknie kary za wymianę silnika. Tymczasem Nick Heidfeld do Grand Prix Hiszpanii miał przystąpić z tym samym silnikiem, na jakim startował na torze Imola i tak czy inaczej czeka go w niedzielę obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. W tej sytuacji Niemiec nie musi rezygnować z udziału w dzisiejszych treningach i podczas pierwszej sesji przejechał 12 okrążeń, plasując się na trzeciej pozycji. Trudno trochę uwierzyć w to, że silnik w bolidzie Heidfelda, z którym nie było żadnych problemów na Imoli, ma nagle bardzo poważną wadę konstrukcyjną. Być może zespół przestraszył się zapowiadanych przez FIA drobiazgowych kontroli po wyścigach, ale może nie ulegajmy od razu zbytniej psychozie.

Drugi czas uzyskał Christian Klien, pełniący tymczasowo od Grand Prix San Marino rolę piątkowego testera w zespole Red Bull. Austriak był najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji, a jego strata do de la Rosy wyniosła niewiele ponad sekundę. Całkiem nieźle wypadli także główni reprezentanci stajni z Milton Keynes, David Coulthard (szósta pozycja) i Vitantonio Liuzzi (ósma pozycja). Włoch po uwzględnieniu dyskwalifikacji B.A.R, w ostatnim wyścigu sklasyfikowany został na ósmej pozycji, a więc już podczas debiutu i to na oczach własnej publiczności zdobył jeden punkt. Na czwartej pozycji uplasował się z kolei bliski zwycięzca Grand Prix San Marino, Michael Schumacher. Kierowca Ferrari wyjątkowo jak na pierwszą sesję treningową przejechał dosyć dużo okrążeń, bo aż 14 i to oznacza, że albo na Imoli zdołał oszczędzić swój silnik, albo dopiero teraz ma zamontowany nowy silnik w swoim bolidzie. Tuż za plecami Niemca uplasował się zdobywca pole position na torze Imola, Kimi Raikkonen, natomiast pierwszą dziesiątką zamknął powracający do akcji po pięciotygodniowej przerwie drugi główny kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta (siódma pozycja), a także jeden z głównych kierowców japońskiej stajni, Ralf Schumacher. Ze względu na wypadnięcie z toru i zgaśnięcie silnika Zonta przejechał niespełna 10 okrążeń, tak więc na niewiele się przydał, ale będzie miał szansę na nadrobienie przynajmniej części straconego czasu podczas drugiej sesji. Oprócz Brazylijczyka na środku żwirowiska jazdę zakończył także jeden z kierowców Minardi, Christijan Albers. Tym niemniej prowadzony przez Holendra nowy bolid PS05 ponownie okazał się najszybszy na prostej, uzyskując ponad 320 km/h. Kierowcy Renault zgodnie z tradycją nie zaliczyli ani jednego okrążenia pomiarowego, podobnie zresztą jak i Jarno Trulli (Toyota) oraz Rubens Barrichello (Ferrari).

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca