|
|
|
|
|
|
Gran Premio Marlboro de Espana 2005 | 8 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:15,022 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:17,450 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,205 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:15,062 | - | - | 28 |
2. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:16,220 | 1,158 | 1,158 | 34 |
3. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:16,527 | 1,465 | 0,307 | 30 |
4. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:16,586 | 1,524 | 0,059 | 17 |
5. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:16,653 | 1,591 | 0,067 | 26 |
6. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:16,797 | 1,735 | 0,144 | 24 |
7. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:17,200 | 2,138 | 0,403 | 24 |
8. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:17,264 | 2,202 | 0,064 | 22 |
9. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:17,356 | 2,294 | 0,092 | 24 |
10. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:17,555 | 2,493 | 0,199 | 10 |
11. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:17,702 | 2,640 | 0,147 | 22 |
12. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:17,931 | 2,869 | 0,229 | 24 |
13. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:18,042 | 2,980 | 0,111 | 22 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:18,336 | 3,274 | 0,294 | 27 |
15. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:18,444 | 3,382 | 0,108 | 26 |
16. | 37 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:18,802 | 3,740 | 0,358 | 23 |
17. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:18,858 | 3,796 | 0,056 | 24 |
18. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15 | | 1:19,125 | 4,063 | 0,267 | 28 |
19. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:19,140 | 4,078 | 0,015 | 27 |
20. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:19,581 | 4,519 | 0,441 | 17 |
21. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS05 | | 1:20,686 | 5,624 | 1,105 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,316 |
|
| Pedro de la Rosa (McLaren) okazał się najszybszym kierowcą także i podczas drugiej sesji treningowej w swoim rodzimym kraju, uzyskując ponownie ponad sekundę przewagi nad najbliższym rywalem, którym tym razem okazał się być kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta. Brazylijczyk po błędzie popełnionym podczas pierwszej sesji, w drugiej okazał się już najbardziej aktywnym kierowcą i jako jedyny przejechał ponad 30 okrążeń. Trzeci czas ponownie uzyskał jedyny uczestniczący w dzisiejszych treningach reprezentant zespołu Williams, Nick Heidfeld. Niemiec na swoim rzekomo wadliwym silniku przejechał w sumie podczas obydwu sesji 42 okrążenia i za każdym razem był najszybszym kierowcą nietestowym. Niestety nawet jeśli na kwalifikacjach uda mu się uzyskać podobny rezultat, to ze względu na wymianę silnika na starcie wyścigu zostanie przesunięty o 10 miejsc do tyłu.
Na czwartej pozycji uplasował się pierwszy z głównych kierowców McLarena, Kimi Raikkonen, mając niespełna 0.1 sekundy do swojego partnera z 2001 roku, Heidfelda. Tymczasem Juan Pablo Montoya ponownie zamknął pierwszą dziesiątkę, przy czym ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 10 okrążeń. W dodatku w końcowych minutach drugiej sesji Kolumbijczyk wypadł z toru w okolicy ósmego zakrętu i rozbił swój bolid, ale na szczęście wyszedł z tej kraksy cało. Tym niemniej nie jest to raczej zbyt udany powrót za kierownicę MP4-20 tuż po wyleczeniu tenisowej kontuzji. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się kierowcy z zespołów Toyota i Renault, a także David Coulthard, który ponownie uplasował się na szóstej pozycji, dając zespołowi Red Bull nadzieję na udany występ w niedzielnym wyścigu.
Dosyć słabo wypadli dzisiaj kierowcy Ferrari, Rubens Barrichello i Michael Schumacher, plasując się odpowiednio na 11 i 13 pozycji. Obaj kierowcy byli wolniejsi o ponad sekundę od Raikkonena i wygląda na to, że dosyć wysoka temperatura toru Catalunya raczej nie służy opon Bridgestone. Trzeba jednak pamiętać o tym, że były to dopiero piątkowe treningi i jutro może się wiele zmienić. Pomiędzy reprezentantami Ferrari znalazł się były kierowca testowy włoskiej stajni, Felipe Massa. Brazylijczyk zdementował ostatnio wypowiedź Coultharda, jakoby ten złapał go za "gardło" na parkingu przy torze Imola, jednakże przyznał, że pokazaniu Szkotowi środkowego palca w trakcie wyścigu nie było najlepszym posunięciem i dlatego należą mu się przeprosiny.
Drugi kierowca zespołu Sauber, Jacques Villeneuve, okazał się wolniejszy od swojego partnera o ponad 0.4 sekundy i uplasował się na 14 pozycji, a tuż za nim znaleźli się dwaj młodzi kierowcy Red Bull, Vitantonio Liuzzi i pełniący obowiązki piątkowego testera Christian Klien. Stawkę 21 kierowców zamknęli tymczasem reprezentanci zespołów Jordan i Minardi. Christijan Albers jazdę ponownie musiał zakończyć przed czasem, jednak tym razem było to następstwem problemów technicznych. Tym niemniej Holender do najszybszego kierowcy Jordana stracił niewiele ponad pół sekundy, natomiast jego partner z Minardi, Patrick Friesacher, uzyskał najwyższą prędkość w czwartym punkcie pomiarowym (327 km/h).
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|