F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 20058 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,629 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,382 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,022 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,450 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,205 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 16Jarno TrulliToyota TF1051:14,795--
2. 5Fernando AlonsoRenault R251:14,8110,0160,016
3. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:14,8190,0080,024
4. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:14,8700,0510,075
5. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:15,0380,1680,243
6. 7Mark WebberWilliams FW271:15,0420,0040,247
7. 1Michael SchumacherFerrari F20051:15,3980,3560,603
8. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:15,6010,2030,806
9. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:15,7460,1450,951
10. 14David CoulthardRed Bull RB11:15,7950,0491,000
11. 12Felipe MassaSauber C241:15,8630,0681,068
12. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:15,9020,0391,107
13. 15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:16,2880,3861,493
14. 11Jacques VilleneuveSauber C241:16,7940,5061,999
15. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:18,5571,7633,762
16. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:19,0400,4834,245
17. 21Christijan AlbersMinardi PS051:19,5630,5234,768
18. 20Patrick FriesacherMinardi PS051:20,3060,7435,511
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:20,031

Pierwsza sesja kwalifikacyjna na torze Catalunya przyniosła bardzo wyrównaną walkę o prowizoryczne pole position pomiędzy aż czterema kierowcami z trzech różnych zespołów, których na koniec dzieliło zaledwie 0.075 sekundy różnicy! Kimi Raikkonen ze względu na dosyć szybkie odpadnięcie z ostatniego wyścigu, na tor wyjechał jako czwarty kierowca i pomimo niewielkiego błędu na pierwszym sektorze pomiarowym, łącznie uzyskał bardzo dobry czas. Kierowca McLarena był szczególnie szybki na ostatniej sekcji barcelońskiego obiektu i dosyć długo znajdował się w posiadaniu prowizorycznego pole position, bo chociaż kilku kierowców zdołało uzyskać lepsze czasy na pierwszych dwóch sektorach, to jednak zawsze tracili swoją przewagę na ostatnim.

Dopiero kierowca Toyoty, Jarno Trulli, także popisał się doskonałym przejazdem ostatniego fragmentu toru, pokonując Raikkonena o zaledwie 0.024 sekundy. Po niezbyt szybkim przejeździe Michaela Schumachera (Ferrari), który pomimo najszczerszych chęci okazał się wolniejszy aż o ponad pół sekundy, ostatnim kierowcą mającym szansę na pokonanie Trullego pozostał lokalny bohater, Fernando Alonso. Kierowca Renault po dwóch sektorach miał około 0.2 sekundy przewagi i wydawało się, że prowizoryczne pole position ma już w garści. O wszystkim zadecydował jednak znowu ostatni sektor, na którym Hiszpan pomimo wielkiego dopingu publiczności stracił swoją całą przewagę, mając na koniec 0.016 sekundy straty do Trullego.

Tym samym Toyota pierwszy w tym sezonie wywalczyła prowizoryczne pole position, co stawia ją w doskonałym położeniu na dalszą część weekendu, tym bardziej, że czwarty czas uzyskał Ralf Schumacher, mając 0.075 sekundy straty do swojego partnera. Niemiec co prawda już piąty raz z rzędu uległ podczas sobotnich kwalifikacji Trullemu, jednak tym razem tylko minimalnie i w tej sytuacji jutro będzie miał jeszcze szansę na pokonanie go. Przed rozpoczęciem sezonu mało kto się chyba spodziewał, że Toyota będzie walczyć o pole position, mając rzekomo tak średnich kierowców, a tymczasem to właśnie stało się faktem. Głównymi rywalami kierowców z japońskiej stajni będą jutro Alonso i Raikkonen, z których zwłaszcza ten ostatni był dzisiaj fenomenalnie szybki i tylko błąd pozbawił go najlepszego czasu. Zapowiada się więc zacięta walka.

Całkiem nieźle wypadli dzisiaj także kierowcy Williamsa, Nick Heidfeld i Mark Webber, plasując się ze stratą zaledwie ćwierć sekundy do Trullego kolejno na piątej i szóstej pozycji. Niestety Heidfelda czeka jutro obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc, ale przynajmniej Niemiec może pocieszyć się tym, że wystartuje z nowym silnikiem, a poza tym bolid FW27 po ostatnich modyfikacjach wydaje się być wyraźnie szybszy. Dopiero na siódmej pozycji sklasyfikowany został Michael Schumacher i nikt już nie ma chyba wątpliwości, że zespół Ferrari czeka jutro trudna walka. Po znakomitej postawie na torze Imola wydawało się, że siedmiokrotny mistrz świata wreszcie odniesie pierwsze zwycięstwo, ale jak widać konkurencja jest nadal bardzo silna.

Ósmy czas uzyskał drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, który do dzisiejszych kwalifikacji przystąpił jako drugi kierowca. Włoch swoje okrążenie przejechał dosyć konserwatywnie i na koniec miał blisko 0.8 sekundy straty do zespołowego partnera. Podczas niedzielnych kwalifikacji Fisichella będzie mógł co najwyżej liczyć na pokonanie Michaela Schumachera, gdyż do Webbera ma już ponad pół sekundy straty. Na dziewiątej pozycji prowizorycznie zakwalifikował się Rubens Barrichello, którego od drugiego wyścigu sezonu prześladuje ogromny pech. Nie dość, że kierowca Ferrari ma problemy z uzyskaniem porównywalnych czasów do swojego partnera, to jeszcze gnębią go problemy techniczne. Wczoraj w bolidzie Brazylijczyka nastąpiła awaria hydrauliki, a dzisiaj konieczna była wymiana silnika po porannych treningach, co biorąc pod uwagę dziewiąty czas na kwalifikacjach, oznacza po prostu start z końca stawki.

Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca Red Bull, David Coulthard, który pomimo dosyć wysokich pozycji zajmowanych podczas piątkowych treningów, dzisiaj nie zdołał utrzymać już takiego tempa. Tym niemniej jutro powinien mieć spore szanse na zarobek punktowy, gdyż Heidfelda i Barrichello czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. Poza tym Szkot okazał się wyraźnie szybszy od mniej doświadczonego partnera, Vitantonio Liuzziego (13 pozycja), który pokonał go już podczas debiutu, a więc tym razem udało mu się obronić honor. Na 11 pozycji prowizorycznie zakwalifikował się Felipe Massa, pokonując partnera z zespołu Sauber, Jacquesa Villeneuve'a, aż o blisko sekundę. Po wyjątkowo udanym występie na torze Imola, Kanadyjczyka czeka tym razem kolejny dosyć trudny wyścig.

Jednym z największych rozczarowań dzisiejszych kwalifikacji była z pewnością postawa Juana Pablo Montoi, który nie zdołał nawet zbliżyć się do bardzo dobrego czasu uzyskanego podczas porannych treningów i musiał zadowolić się zaledwie 12 pozycją. Częściowo jest to zasługą tego, iż Kolumbijczyk na tor musiał wyjechać jako pierwszy kierowca, jednak tym niemniej był to raczej nieudany występ w jego wykonaniu. Na szczęście jutro kierowca McLarena będzie miał jeszcze szansę na poprawę swojej pozycji startowej, a poza tym skorzysta z kar nałożonych na Heidfelda i Barrichello. Na ostatnich pozycjach jak zwykle prowizorycznie zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów i kwalifikacji można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca