F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200529 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 303,715 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzMcLaren MP4-201:31,670--18
2.1Michael SchumacherFerrari F20051:32,5780,9080,90810
3.38Ricardo ZontaToyota TF1051:32,7261,0560,14821
4.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:32,8731,2030,1477
5.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:32,9841,3140,11111
6.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:32,9881,3180,0046
7.8Nick HeidfeldWilliams FW271:33,1421,4720,1545
8.7Mark WebberWilliams FW271:33,2481,5780,1065
9.37Christian KlienRed Bull RB11:33,3041,6340,05619
10.17Ralf SchumacherToyota TF1051:34,0182,3480,71411
11.16Jarno TrulliToyota TF1051:34,2122,5420,1949
12.12Felipe MassaSauber C241:35,1423,4720,9308
13.14David CoulthardRed Bull RB11:35,4133,7430,2717
14.11Jacques VilleneuveSauber C241:35,7164,0460,3039
15.15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:36,1294,4590,41312
16.18Tiago MonteiroJordan EJ151:37,0215,3510,89219
17.21Christijan AlbersMinardi PS051:37,4065,7360,38515
18.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:37,4745,8040,06816
19.20Patrick FriesacherMinardi PS051:37,5385,8680,06415
20.39Franck MontagnyJordan EJ151:37,7256,0550,18723
21.4Takuma SatoBAR 007---2
22.3Jenson ButtonBAR 007---2
23.6Giancarlo FisichellaRenault R25---2
24.5Fernando AlonsoRenault R25---2
107% najlepszego czasu: 1:38,087

Podczas pierwszej sesji treningowej na niemieckim torze Nurburgring mogliśmy ponownie zobaczyć wszystkie zespoły Formuły 1, jako że po pięciotygodniowej przerwie, spowodowanej wykluczeniem z Grand Prix Hiszpanii i Monako, na torze pojawili się wreszcie kierowcy B.A.R. Stajnię z Brackley czeka jednak nieco utrudniony powrót do rywalizacji, gdyż z jednej strony Jenson Button i Takuma Sato do jutrzejszych kwalifikacji będą musieli przystąpić jako pierwsi kierowcy i w związku z anulowaniem niedzielnej sesji nie będą mieli szansy na ewentualną poprawę pozycji startowych, a poza tym zespół nie otrzymał zgody na użycie nowych silników. W tej sytuacji Sato i Button nie zaliczyli ani jednego okrążenia pomiarowego w pierwszej sesji, ewidentnie oszczędzając swoje silniki. Podobnie postąpili kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, jednak w tym przypadku stało się to już niejako tradycją – tylko w Monako ze względu na wyjątkową specyfikę ulicznego toru francuska stajnia zdecydowała się na czynny udział w pierwszych treningach. Zespołu B.A.R nie należy jednak bynajmniej skazywać na pewną klęskę, bowiem prognoza pogody przewiduje możliwość opadów deszczu na dalszą część weekendu, co jak pokazał wyścig o Grand Prix Europy w 1999 roku, może zaowocować bardzo nieprzewidywalnym rezultatem końcowym.

Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, co oczywiście nie stanowi specjalnej niespodzianki, podobnie jak i spora przewaga Austriaka nad najbliższym rywalem, wynikająca głownie z tego, że kierowca trzeciego bolidu w piątki nie musi przejmować się stanem swojego silnika. Tymczasem najszybszym kierowcą nietestowym podczas pierwszej sesji okazał się Michael Schumacher, co może oznaczać powrót zespołu Ferrari do lepszej formy, choć trudno to oczywiście wywnioskować zaledwie po jednej sesji. Tak czy inaczej początek zmagań na torze Nurburgring jest dosyć udany dla włoskiej stajni, tym bardziej że na piątej pozycji sklasyfikowany został Rubens Barrichello. Czwarty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, a tuż za jego plecami uplasował się Juan Pablo Montoya (McLaren), mając niespełna 0.3 sekundy straty do Michaela Schumachera. Jeśli Kolumbijczyk nie wplącze się tym razem w żadną aferę, bo być może będzie miał wreszcie szansę na pierwsze podium w tym sezonie. Jego partner, Kimi Raikkonen, czyli zwycięzca ostatnich dwóch wyścigów, uzyskał minimalnie gorszy czas od Barrichello, plasując się na szóstej pozycji.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się kierowcy Williamsa, Nick Heidfeld i Mark Webber, a także pełniący po raz ostatni rolę piątkowego testera w Red Bull (przynajmniej w najbliższej przyszłości) Christian Klien i najszybszy z głównych kierowców Toyoty, Ralf Schumacher. Z pozostałych kierowców warto odnotować kolejny dosyć udany występ reprezentantów Minardi, Patricka Friesachera i Christijana Albersa, który uzyskali porównywalne czasy do głównych kierowców Jordana, Tiago Monteiro i Naraina Karthikeyana. Tymczasem debiutujący w roli piątkowego testera w stajni z Silverstone Franck Montagny okazał się wolniejszy zarówno od głównych kierowców Jordana, jak i Minardi. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że dla Francuza bolid EJ15 stanowi zupełną nowość i to pod każdym względem, począwszy od silnika i nadwozia, a na oponach Bridgestone skończywszy. Przed oficjalnym kierowcą testowym Renault jest jeszcze jedna godzinna sesja, w której będzie miał okazję uzyskać lepszy rezultat, o ile nabyte w ciągu przedpołudniowej sesji doświadczenie pozwoliło mu na lepsze poznanie bolidu i całej ekipy Jordana.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca