F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200512 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:16,415--26
2.38Ricardo ZontaToyota TF1051:16,5840,1690,16927
3.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:16,6770,2620,09310
4.3Jenson ButtonBAR 0071:16,7100,2950,03311
5.1Michael SchumacherFerrari F20051:16,8720,4570,16212
6.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:16,9450,5300,07310
7.6Giancarlo FisichellaRenault R251:17,2810,8660,3366
8.4Takuma SatoBAR 0071:17,4581,0430,17710
9.17Ralf SchumacherToyota TF1051:17,4971,0820,03910
10.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:17,5411,1260,04411
11.8Nick HeidfeldWilliams FW271:17,7391,3240,1985
12.16Jarno TrulliToyota TF1051:18,0491,6340,3106
13.7Mark WebberWilliams FW271:18,1381,7230,0896
14.12Felipe MassaSauber C241:18,2521,8370,1148
15.37Scott SpeedRed Bull RB11:18,4992,0840,24722
16.11Jacques VilleneuveSauber C241:18,7322,3170,2337
17.15Christian KlienRed Bull RB11:19,2122,7970,48010
18.14David CoulthardRed Bull RB11:19,6943,2790,48210
19.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:19,7913,3760,09721
20.20Patrick FriesacherMinardi PS051:21,9905,5752,19912
21.21Christijan AlbersMinardi PS051:22,4526,0370,46218
22.18Tiago MonteiroJordan EJ151:23,1526,7370,7005
23.5Fernando AlonsoRenault R25---2
107% najlepszego czasu: 1:21,764

Kierowcy testowi zespołów McLaren i Toyota zdominowali pierwszą sesję treningową na torze im. Gillesa Villeneuve'a. Rola piątkowego testera w stajni z Woking powróciła tym razem w ręce Pedro de la Rosa, który po raz ostatni trzeci bolid MP4-20 prowadził podczas treningów poprzedzających Grand Prix Hiszpanii. De la Rosa okazał się minimalnie szybszy od swojego kolegi po fachu z Toyoty, Ricardo Zonty, a tuż za Brazylijczykiem uplasował się najszybszy z głównych kierowców McLarena, Kimi Raikkonen. W pierwszej szóstce znalazł się także partner Fina, Juan Pablo Montoya, przy czym Kolumbijczyk ze względu na bliżej niezidentyfikowany problem musiał pozostawić swój bolid na torze tuż przed końcem sesji. Mimo to przejechał tyle samo okrążeń co Raikkonen, a jego strata do kierowcy testowego McLarena wyniosła niewiele ponad pół sekundy.

Czwarty czas uzyskał kierowca B.A.R, Jenson Button, mając wreszcie zamontowaną w swoim bolidzie najnowszą wersję silnika Hondy. Brytyjczyk od Raikkonena okazał się wolniejszy tylko o 0.033 sekundy, a więc wygląda na to, że wreszcie będzie miał szansę na przyzwoity rezultat i pierwsze punkty w tym sezonie, tym bardziej, że do jutrzejszych kwalifikacji nie będzie musiał przystąpić jako jeden z pierwszych kierowców. Na ósmej pozycji uplasował się partner Buttona, Takuma Sato, mając już ponad sekundę straty do de la Rosy. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się Giancarlo Fisichella (Renault), Ralf Schumacher (Toyota) i Rubens Barrichello (Ferrari). Tymczasem lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso, w pierwszej sesji treningowej zgodnie z tradycją nie przejechał ani jednego okrążenia pomiarowego.

Tuż za pierwszą dziesiątką uplasowali się kierowcy Williamsa, Nick Heidfeld i Mark Webber, a rozdzielił ich drugi kierowca Toyoty, Jarno Trulli. Oba zespoły w zeszłym roku zostały wykluczone z klasyfikacji końcowej Grand Prix Kanady za niezgodne z przepisami kanały hamulcowe. Tor w Montrealu jest bardzo wymagający jeśli chodzi o hamulce i dlatego zespoły stosują tutaj na ogół inne materiały do budowy tarcz hamulcowych i zacisków. Największy problem stanowi oczywiście chłodzenie, którego efektywność w głównej mierze zależy właśnie od szerokości kanałów hamulcowych. Na 13 i 15 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Sauber, Felipe Massa i lokalny bohater, Jacques Villeneuve, który na osiem startów w Kanadzie tylko raz stanął na podium, a miało to miejsce w 1996 roku.

Pomiędzy kierowcami Saubera na czwartej pozycji znalazł się debiutujący w roli piątkowego testera Scott Speed. Amerykanin zaprezentował się z całkiem dobrej strony, uzyskując wyraźnie lepszy czas od głównych kierowców Red Bull, Christiana Kliena i Davida Coultharda. Oczywiście Speed nie musiał martwić się o stan silnika w swoim bolidzie, jednak zwarzywszy na niewielkie doświadczenie w kierowaniu bolidami F1 z pewnością wypadł bardzo dobrze. Tymczasem Klien po pełnieniu roli piątkowego testera podczas czterech poprzednich wyścigów przejął od Vitantonio Liuzziego drugi bolid RB1 i jak wynika z zapowiedzi dyrektora sportowego Red Bull, Christiana Hornera, ma zagwarantowane starty u boku Coultharda co najmniej do Grand Prix Niemiec.

W dzisiejszych treningach na torze im. Gillesa Villeneuve'a uczestniczy tylko 23 kierowców, albowiem zespół Jordan stracił prawo do wystawienia trzeciego bolidu za użycie zbyt wielu zestawów opon podczas piątkowych treningów w Niemczech.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca