F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 200519 czerwca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:11,118--21
2.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:11,2280,1100,11024
3.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:11,7460,6280,51822
4.1Michael SchumacherFerrari F20051:11,7580,6400,01222
5.8Nick HeidfeldWilliams FW271:11,8250,7070,06724
6.14David CoulthardRed Bull RB11:12,0760,9580,2519
7.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:12,1191,0010,04337
8.37Scott SpeedRed Bull RB11:12,1431,0250,02434
9.5Fernando AlonsoRenault R251:12,2651,1470,12228
10.16Jarno TrulliToyota TF1051:12,3441,2260,07910
11.6Giancarlo FisichellaRenault R251:12,3841,2660,04029
12.12Felipe MassaSauber C241:12,4641,3460,08025
13.7Mark WebberWilliams FW271:12,5781,4600,11424
14.15Christian KlienRed Bull RB11:12,6641,5460,08620
15.3Jenson ButtonBAR 0071:12,8031,6850,13924
16.4Takuma SatoBAR 0071:13,0371,9190,23426
17.11Jacques VilleneuveSauber C241:13,0791,9610,04223
18.39Robert DoornbosJordan EJ151:13,3612,2430,28236
19.17Ricardo ZontaToyota TF1051:13,5672,4490,2066
20.20Patrick FriesacherMinardi PS051:13,7832,6650,21616
21.21Christijan AlbersMinardi PS051:13,9632,8450,18024
22.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:14,0082,8900,04531
23.18Tiago MonteiroJordan EJ151:14,3363,2180,32835
24.17Ralf SchumacherToyota TF105---2
107% najlepszego czasu: 1:16,096

W drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Stanów Zjednoczonych, na czele klasyfikacji znaleźli się już obydwaj główni kierowcy zespołu McLaren, przy czym najszybszy ponownie okazał się Juan Pablo Montoya, uzyskując niewiele ponad 0.1 sekundy przewagi nad Kimi Raikkonenem. Nieco słabiej na torze Indianapolis wypadł co prawda piątkowy tester stajni z Woking, Pedro de la Rosa, jednak było to częściowo następstwem problemów z pedałem gazu w pierwszej sesji, przez które Hiszpan przejechał tylko jedno okrążenie pomiarowe. Tymczasem w drugiej sesji de la Rosa był już najbardziej aktywnym kierowcą, przejeżdżając w sumie 37 okrążeń, ale musiał zadowolić się siódmą pozycją i stratą ponad sekundy do Montoi. Tym niemniej McLaren jak na razie prezentuje się zdecydowanie najlepiej na krętej wersji Indy.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Rubens Barrichello i Michael Schumacher. Obaj kierowcy mieli już co prawda ponad pół sekundy straty do Montoi, jednak jak sami przyznali bolid F2005 w Stanach Zjednoczonych prezentuje się znacznie lepiej niż w Kanadzie, co w połączeniu z późnym wyjazdem na tor podczas kwalifikacji daje im spore szanse na uzyskanie bardzo dobrego rezultatu, który raczej nie będzie tylko zasługą problemów innych kierowców. Wszystko będzie jednak zależało od tego, czy Ferrari zdoła utrzymać takie tempo podczas sobotnich treningów i sesji kwalifikacyjnej.

Piąty czas uzyskał Nick Heidfeld (Williams), a tuż za jego plecami znalazł się najszybszy z kierowców Red Bull, David Coulthard. Szkot miał co prawda problemy z elektroniką, przez które wpadł w poślizg i w sumie przejechał tylko dziewięć okrążeń w drugiej sesji, jednak niespełna sekunda straty do Montoi jest z pewnością bardzo dobrym osiągnięciem. Jak widać najnowsza wersja silnika Cosworth TJ2005 V10 przyczyniła się do poprawy osiągów bolidu RB1, jako że w pierwszej dziesiątce znalazł się także piątkowy tester stajni z Milton Keynes, Scott Speed. Amerykanin okazał się między innymi szybszy od obydwu kierowców Renault i w przeciwieństwie do piątkowych treningów w Kanadzie tym razem pokazał się z jak najlepszej strony.

Dopiero na dziewiątej pozycji uplasował się lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Jarno Trulli. Dla Toyoty druga sesja treningowa okazała się wyjątkowo nieudana, gdyż zarówno Ralf Schumacher, jak i kierowca testowy japońskiej stajni, Ricardo Zonta, doświadczyli pęknięcia jednej z tylnych opon. Dla młodszego z braci Schumacherów skończyło się to kraksą dokładnie w tym samym miejscu toru Indianapolis co przed rokiem, kiedy to w wyniku uderzenia tyłem bolidu w bandę okalającą najszybszy zakręt doznał pęknięcia dwóch kręgów. Tym razem Niemiec zdołał jednak w trakcie piruetu wytracić część prędkości i w bandę uderzył pod znacznie mniej niebezpiecznym kątem, tak więc wyszedł z tej kraksy bez szwanku. Zonta z toru wypadł tymczasem na piątym zakręcie i tylko nieznacznie uszkodził swój bolid, który mechanicy zdołali naprawić jeszcze przed końcem sesji, umożliwiając Brazylijczykowi przejechanie kilku okrążeń. Później firma Michelin orzekła, iż przyczyną pęknięcia opon było w obydwu przypadkach zbyt niskie ciśnienie i zaleciła zespołowi zwiększenie ciśnienia w oponach. Łącznie kierowcy Toyoty w drugiej sesji przejechali zaledwie 18 okrążeń i w sobotę czeka ich sporo pracy.

Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na nienajlepszy występ reprezentantów B.A.R, Jensona Buttona i Takumy Sato, którzy uplasowali się kolejno na 15 i 16 pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Montoi. Stajnia z Brackley ma jednak nadzieję, że uda jej się poprawić osiągi bolidów 007 przed sobotnimi treningami. Tymczasem piątkowy tester zespołu Jordan, Robert Doornbos, uzyskał gorszy tylko niewiele o ponad dwie sekundy czas od najszybszego kierowcy i uplasował się na 18 pozycji. Dla porównania główni kierowcy stajni z Silverstone, Narain Karthikeyan i Tiago Monteiro, okazali się wolniejsi od obydwu kierowców Minardi i gdyby nie kraksa Ralfa Schumachera, który w sumie nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego, sklasyfikowani zostaliby na ostatnich miejscach.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca