F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20062 kwietnia
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.36Anthony DavidsonHonda RA1061:26,822--28
2.35Alex WurzWilliams FW281:26,8320,0100,01027
3.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:27,2000,3780,36825
4.12Jenson ButtonHonda RA1061:27,2130,3910,01312
5.1Fernando AlonsoRenault R261:27,4430,6210,23014
6.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:27,6580,8360,21516
7.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:27,7730,9510,11516
8.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:28,0751,2530,30220
9.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-211:28,2001,3780,12515
10.6Felipe MassaFerrari 248 F11:28,2271,4050,02717
11.2Giancarlo FisichellaRenault R261:28,2801,4580,05311
12.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:28,4401,6180,16022
13.14David CoulthardRed Bull RB21:28,5311,7090,09118
14.9Mark WebberWilliams FW281:28,8602,0380,32918
15.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:29,0532,2310,1935
16.8Jarno TrulliToyota TF1061:29,1382,3160,08520
17.21Scott SpeedToro Rosso STR11:29,1962,3740,05818
18.7Ralf SchumacherToyota TF1061:29,3792,5570,18316
19.18Tiago MonteiroMidland M161:29,7132,8910,33421
20.37Robert DoornbosRed Bull RB21:29,8763,0540,16332
21.15Christian KlienRed Bull RB21:29,8793,0570,0039
22.10Nico RosbergWilliams FW281:29,9333,1110,05411
23.40Neel JaniToro Rosso STR11:30,6863,8640,75326
24.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:30,7343,9120,04814
25.19Christijan AlbersMidland M161:30,8304,0080,09618
26.39Markus WinkelhockMidland M161:31,2604,4380,43025
27.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:32,5565,7341,29627
28.23Yuji IdeSuper Aguri SA051:34,2247,4021,66822
107% najlepszego czasu: 1:32,900

Drugą z piątkowych sesji treningowych w Melbourne zdominowali kierowcy testowi z zespołów Honda, Williams i BMW Sauber. Najszybszy ponownie okazał się Anthony Davidson, a jego przewaga nad Alexem Wurzem wyniosła zaledwie 0.01 sekundy. Tuż za Austriakiem ponownie uplasował się Robert Kubica, który po awarii silnika w pierwszej sesji tym razem przejechał już 25 okrążeń, mieszcząc się bez problemu poniżej pół sekundy straty do Davidsona. „Wypróbowaliśmy kilka obiecujących rozwiązań aero i uzyskiwaliśmy równe czasy na długim przejeździe. Na ostatnim kółku trafiłem na kilku wolniejszych kierowców i gdyby nie to mógłbym pojechać jeszcze szybciej, ale to nie jest takie istotne podczas treningów”, powiedział Robert.

Najszybszym z głównych kierowców w drugiej sesji okazał się Jenson Button, mieszcząc się podobnie jak Kubica poniżej 0.4 sekundy straty do Davidsona. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello (P8, +1.2s), przy czym Brazylijczyk ponownie okazał się wyraźnie wolniejszy od swojego partnera. Piąty czas uzyskał lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), a oprócz niego poniżej jednej sekundy straty do Davidsona zmieścili się jeszcze tylko Michael Schumacher (Ferrari) i Kimi Raikkonen (McLaren). Pierwszą dziesiątkę zamknęli partnerzy zespołowi tychże kierowców, Juan Pablo Montoya i Felipe Massa.

Giancarlo Fisichella, korzystający nadal z tego samego silnika, na którym wygrał wyścig w Malezji, uplasował się na 11 pozycji. Aktywność Włocha ograniczyły nieco problemy z układem paliwowym, ale udało się je rozwiązać i obyło się bez konieczności wymiany całej jednostki napędowej. Wymiana silnika nie ominie jednak Jacquesa Villeneuve'a (P12, +1.6s), ale przynajmniej Kanadyjczyk przejechał dzisiaj w sumie blisko 40 okrążeń i powinien być dobrze przygotowany do wyścigu, choć najprawdopodobniej czeka go start z końca stawki. Szef BMW Motorsport, Mario Theissen, twierdzi, że niektóre elementy silnika P86 V8 nie okazały się tak wytrzymałe jak przewidywano, gdyż zespół miał za mało czasu na rozwój nowej jednostki napędowej.

Poniżej dwóch sekund straty do Davidsona zmieścił się jeszcze tylko David Coulthard (RBR), a tuż za jego plecami na 14 pozycji uplasował się najszybszy z głównych kierowców Williamsa, Mark Webber. Tymczasem Nico Rosberg wylądował poza drugą dziesiątką, mając ponad sekundę straty do swojego bardziej doświadczonego partnera. Niemiec po treningach stwierdził, że tor Albert Park okazał się trudniejszy do nauki niż można się było tego spodziewać. W dodatku miał problemy techniczne i popełnił kilka błędów, przez co stracił cenny czas na lepsze poznanie toru. Tuż za Webberem na 15 pozycji uplasował się jego zeszłoroczny partner, Nick Heidfeld (BMW Sauber), przejeżdżając dzisiaj w sumie zaledwie sześć okrążeń.

Z pozostałych kierowców uwagę zwraca dosyć słaba postawa reprezentantów Toyoty, Jarno Trullego (P16, +2.3s) i Ralfa Schumachera (P18, +2.5s), ale tego można było się spodziewać, jako że w Australii jest wyraźnie chłodniej niż w Malezji, gdzie japońskiej stajni udało zdobyć się zaledwie jeden punkt. Nienajlepiej wypadli także piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos (P20) i partner Coultharda, Christian Klien (P21), mając ponad trzy sekundy straty do Davidsona. Na pocieszenie Doornbos okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w drugiej sesji.

Warunki panujące podczas dzisiejszych treningów były dosyć trudne – wiał silny wiatr, a tor oferował niezbyt dużą przyczepność. W pierwszej sesji najlepiej przekonał się o tym piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani (P23, +3.8s), a w drugiej problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze miało wielu innych kierowców, w tym zespołowy kolega Szwajcara, Vitantonio Liuzzi (P24, +3.9s). Ponadto jazdę przed czasem musiał zakończyć jeden z kierowców MF1 Racing, Christijan Albers (P25, +4.0s). Tuż za jego plecami uplasował się piątkowy tester Midland, Markus Winkelhock, który w drugiej sesji zdołał uzyskać lepszy rezultat od kierowców Super Aguri.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 mps
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Witek, 31.03.2006 10:22[!]
Brawo Robert!
im9ulse, 31.03.2006 10:35[!]
brawo Tony brawo Honda ;)
krzysiek, 31.03.2006 11:13[!]
Brawo Robert, zaczyna mnie przyzwyczajać do kończenia treningu w czołówce.
"Super ogórki" też nieźle, z wyścigu na wyścig zmniejszają dystans:)
melex, 31.03.2006 11:31[!]
co do linku do zdjęć: czy tam aby nie Kubica?
Falarek, 31.03.2006 12:23[!]
"Kubica szybszy od mistrza świata!!!" (cytat: Onet.pl)
Bez komentarza:)
SZOFERO, 31.03.2006 12:25[!]
Kubica osiągnął najwyższą prędkość w dzisiejszych treningach.
Szybki był też Villeneuve.
Albo jeździli z małym downforcem albo silniki BMW są naprawde mocne.

1 - Robert Kubica -- 14:59:09 ---------- 299.2 km/h
2 - Jacques Villeneuve -- 14:56:23 --- 296.7 km/h

Różnice na kolejnych pozycjach są całkiem duże.

http://www.formul...peedtrap/753/10.html
lubek888, 31.03.2006 14:19[!]
Jacques Villeneuve ma wumienic silnik
lubek888, 31.03.2006 14:38[!]
bardzo dobrze zaprazentowla sie HONDA. FERRARI co mnie bardzo cieszy na swojim normalnym poziomie ALONSO troche chyba ponizej oczekiwan Mclareny Niemoge zrozumiec jak ROSBERG nie zapoznal sie z torem i jest on dla niego trudniejszy niz myslal (KUBICA nie mial z tym problemowi zaprezentowal sie bardzo dobrze chcialbym go zobaczyc jak najszybciej w wyscigu) rozczarowala mnie znowu TOYOTA i jak juz wczesniej wspomnialem po czesci WILLIAMS ale obiecujacy moze byc jednak rezultat WURZA


TRZYMAM KCIUKI(ZA FERRARI) ZA SCHUMACHERA I MASSE MAM NADZIEJE ZE KWALIFIKACJE BEDA NALEZEC DO TEGO TEAMU
Pussik, 31.03.2006 14:56[!]
www.members.lycos.co.uk/pussik/robert2.txt
mike, 31.03.2006 16:59[!]
Testerzy nie musza oszczędzac silników. Dlatego sa na czele.
Maki wysoko - życzę im podium.
stig, 31.03.2006 18:26[!]
Dzisiejszy występ Yuji Ide(obejrzałem skrót treningu na TV4) utwierdził mnie w przekonaniu,że ten Pan nie umie jeździć...Robert śmiga bardzo płynnie,szybko i ostrożnie.Tak jeżdzą najlepsi!:))
lubek888, 31.03.2006 19:47[!]
stiq zgadzam sie z toba
Piter, 31.03.2006 20:44[!]
Ile bym dał żeby zobaczyć Roberta w nadchodzącym wyścigu. Jak połknął jakiegoś RBR na treningu to aż mi się lepiej zrobiło:)
Pussik, 31.03.2006 21:22[!]
Webbera połknął, ale Webber raczej nie jeździł na czas, tylko szybkie rozpoznanie robił.
deZZember, 01.04.2006 00:39[!]
a Kubica wystartuje w wyścigu!! trala lala la ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca