|
|
|
|
|
|
Grand Prix of Europe 2006 | 7 maja |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:30,788 | - | - | 12 |
2. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:31,093 | 0,305 | 0,305 | 10 |
3. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106 | | 1:31,395 | 0,607 | 0,302 | 21 |
4. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | 1:31,531 | 0,743 | 0,136 | 13 |
5. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:31,584 | 0,796 | 0,053 | 12 |
6. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:31,807 | 1,019 | 0,223 | 14 |
7. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:32,104 | 1,316 | 0,297 | 16 |
8. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:32,197 | 1,409 | 0,093 | 13 |
9. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:32,290 | 1,502 | 0,093 | 17 |
10. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:32,320 | 1,532 | 0,030 | 11 |
11. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:32,459 | 1,671 | 0,139 | 15 |
12. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:32,505 | 1,717 | 0,046 | 18 |
13. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:32,534 | 1,746 | 0,029 | 18 |
14. | 9 | Mark Webber | Williams FW28 | | 1:32,711 | 1,923 | 0,177 | 16 |
15. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:32,773 | 1,985 | 0,062 | 16 |
16. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:32,779 | 1,991 | 0,006 | 15 |
17. | 4 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-21 | | 1:32,989 | 2,201 | 0,210 | 12 |
18. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106 | | 1:33,120 | 2,332 | 0,131 | 24 |
19. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:33,744 | 2,956 | 0,624 | 19 |
20. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:34,469 | 3,681 | 0,725 | 21 |
21. | 23 | Franck Montagny | Super Aguri SA05 | | 1:35,706 | 4,918 | 1,237 | 20 |
22. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:36,082 | 5,294 | 0,376 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,143 |
|
| Wygląda na to, że zwycięstwo Michaela Schumachera w Grand Prix San Marino nie było szczęśliwym trafem, bowiem zespół Ferrari także i podczas dzisiejszych treningów na torze Nurburgring, bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do piątego wyścigu sezonu 2006, zaprezentował się z bardzo dobrej strony. Michael Schumacher jako jedyny kierowca zszedł poniżej jednej minuty i 31 sekund, a tuż za jego plecami na drugiej pozycji uplasował się Felipe Massa, tracąc do swojego partnera 0.3 sekundy. Obaj kierowcy z uwagi na fakt, że jest to dla nich drugi weekend wyścigowy na tych samych silnikach, przejechali w sumie zaledwie 22 okrążenia, jednak mimo to wydają się być bardzo dobrze przygotowani do kwalifikacji.
Trzeci czas uzyskał młodszy z braci Schumacherów, Ralf, który także liczy z pewnością na udany występ przed własną publicznością. Dla zespołu Toyota tor Nurburgring jest również jednym z dwóch domowych wyścigów w kalendarzu, jako że jego siedziba główna mieści się w Kolonii. Japońska stajnia miała wczoraj kłopoty z nadmiernymi wibracjami, które były szczególnie uciążliwe w przypadku Jarno Trullego i uzyskany dzisiaj przez Włocha czas (P18, +2.3s) może sugerować, że nie wszystko jest jeszcze jak należy. Tym niemniej Ralf Schumacher do najszybszego kierowcy stracił niewiele ponad pół sekundy i przynajmniej on może być spokojny o załapanie się do pierwszej dziesiątki podczas kwalifikacji.
Poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera zmieścili się jeszcze tylko Jacques Villeneuve (BMW Sauber) i Giancarlo Fisichella (Renault). Ten ostatni zaliczył w pewnym momencie krótką wycieczką po poboczu, będącą następstwem wyraźnie spóźnionego hamowania, ale obyło się bez większych dramatów. Lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso, uplasował się tuż za swoim partnerem z Renault na szóstej pozycji, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Jenson Button (Honda), Christian Klien (Red Bull), Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso) i Kimi Raikkonen (McLaren).
O ile postawa reprezentantów Red Bull (głównej i "juniorskiej" ekipy) jest pozytywną niespodzianką, o tyle półtorej sekundy straty Raikkonena do Michaela Schumachera trudno nazwać dobrym wynikiem. Jeszcze słabiej wypadł drugi kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya (P17, +2.2s), jednakże z ostatecznym osądem formy stajni z Woking na torze Nurburgring lepiej wstrzymać się przynajmniej do kwalifikacji. Na koniec warto zauważyć, że Franck Montagny zdołał tym razem uzyskać lepszy czas od swojego partnera z zespołu Super Aguri, Takumy Sato. Obaj kierowcy uplasowali się oczywiście na ostatnich poycjach.
Pogoda
Temperatura powietrza: 18°C
Temperatura toru: 31°C
Prędkość wiatru: 2,7 mps
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|