F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200611 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,969 km/h - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:21,082--29
2.2Giancarlo FisichellaRenault R261:22,2941,2121,2123
3.35Alex WurzWilliams FW281:22,3001,2180,00630
4.36Anthony DavidsonHonda RA1061:22,3101,2280,01034
5.8Jarno TrulliToyota TF106B1:22,4371,3550,12717
6.6Felipe MassaFerrari 248 F11:22,4761,3940,03919
7.1Fernando AlonsoRenault R261:22,6031,5210,12713
8.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:22,8251,7430,22214
9.9Mark WebberWilliams FW281:23,0992,0170,27415
10.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:23,1042,0220,00517
11.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:23,1142,0320,01022
12.37Robert DoornbosRed Bull RB21:23,1402,0580,02625
13.18Tiago MonteiroMidland M161:23,1942,1120,05423
14.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-211:23,1992,1170,00510
15.19Christijan AlbersMidland M161:23,4992,4170,30014
16.39Giorgio MondiniMidland M161:23,5292,4470,03025
17.12Jenson ButtonHonda RA1061:23,7072,6250,17818
18.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:23,7502,6680,04313
19.10Nico RosbergWilliams FW281:23,8162,7340,06616
20.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:23,8952,8130,07914
21.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:23,9152,8330,0204
22.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:24,0122,9300,09719
23.15Christian KlienRed Bull RB21:24,1583,0760,14612
24.21Scott SpeedToro Rosso STR11:24,1673,0850,00919
25.14David CoulthardRed Bull RB21:24,3923,3100,22513
26.40Neel JaniToro Rosso STR11:24,6663,5840,27422
27.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:25,8704,7881,20426
28.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:26,2485,1660,37822
29.41Sakon YamamotoSuper Aguri SA051:27,9086,8261,66027
107% najlepszego czasu: 1:26,758

Robert Kubica okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą podczas piątkowych treningów na torze Silverstone. Kierowca testowy zespołu BMW Sauber znajdował się na czele klasyfikacji niemal przez całą drugą sesję, z każdą kolejną wizytą na torze podnosząc coraz wyżej poprzeczkę swoim rywalom. Ostatecznie przewaga Polaka wyniosła ponad sekundę nad drugim Giancarlo Fisichellą (Renault), który w dzisiejszych treningach zaliczył zaledwie jedno okrążenie pomiarowe. Ponadto Robert zdołał poprawić najlepszy czas Alexa Wurza (Williams) z pierwszej sesji o blisko 0.9 sekundy, tak więc po niezbyt udanym występie w Monako, co było spowodowane problemami z elektroniką, tym razem mógł już pokazać się z jak najlepszej strony.

Wurz w drugiej sesji musiał zadowolić się trzecią pozycją, a tuż za nim ponownie uplasował się piątkowy tester Hondy, Anthony Davidson (najbardziej aktywny kierowca w obydwu dzisiejszych sesjach treningowych). Wurz i Davidson okazali się minimalnie wolniejsi od Fisichelli, tracąc do kierowcy Renault mniej niż 0.02 sekundy. Piąty czas uzyskał kierowca Toyoty, Jarno Trulli, potwierdzając tym samym całkiem niezłą szybkość bolidu TF106B na torze Silverstone. Włoch ponownie okazał się najszybszym kierowcą wyścigowym na oponach Bridgestone, mając za swoimi plecami jednego z kierowców Ferrari. Tym razem był to już jednak Felipe Massa (P6, +1.3s), który w drugiej sesji zdołał uzyskać lepszy czas od swojego zespołowego partnera, Michaela Schumachera (P8, +1.7s). Kierowców z włoskiej stajni rozdzielił zwycięzca ostatnich dwóch wyścigów, Fernando Alonso (Renault), mając niewiele ponad półtorej sekundy straty do Kubicy.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Mark Webber (Williams) i Rubens Barrichello (Honda), mając już ponad dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy. Obaj kierowcy okazali się wyraźnie szybsi (o ponad pół sekundy) od swoich partnerów, Nico Rosberga i Jensona Buttona, którzy uplasowali się odpowiednio na 19 i 17 pozycji. Nienajlepiej wypadli także kierowcy McLarena, Juan Pablo Montoya (P14, +2.1s) i Kimi Raikkonen (P21, +2.8s), ale jest to tylko kolejny dowód na to, że wyniki piątkowych treningów nie są zbyt dokładnym odzwierciedleniem obecnego rozkładu sił. Są jednak zespoły, dla których jest to jedna z nielicznych szans na "zabłyśnięcie" i do nich należy z pewnością zaliczyć MF1 Racing, jako że Tiago Monteiro i Christijan Albers uplasowali się odpowiednio na 13 i 15 pozycji, a więc przed Buttonem, Raikkonenem, Davidem Coulthardem, czy głównymi kierowcami BMW, którzy nie przywiązywali dzisiaj uwagi do uzyskiwanych czasów.

Na ostatnich trzech pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołu Super Aguri: Takuma Sato, Franck Montagny i pełniący rolę piątkowego testera Sakon Yamamoto. Głównych kierowców japońskiej stajni rozdzieliły niespełna 0.4 sekundy różnicy, natomiast Yamamoto ponownie okazał się wolniejszy o dwie sekundy od Sato, ale tak czy inaczej poprawił swój najlepszy czas z pierwszej sesji o blisko dwie sekundy. Oczywiście nie obyło się bez kilku poślizgów, tak więc na razie trudno ocenić, czy Sakon bardziej nadaje się do F1 od Yujiego Ide. Japończyk będzie miał jeszcze szansę na wykazanie się podczas piątkowych treningów w dwóch północnoamerykańskich Grand Prix i nie wykluczone, że w międzyczasie weźmie także udział w testach, tak więc zespół będzie miał wystarczającą ilość czasu na ocenę jego umiejętności przed podjęciem decyzji o ewentualnych startach.

Pogoda
Temperatura powietrza: 28°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 2,7 mps
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Till, 09.06.2006 23:26[!]
Robert Kubica to jest kierowca ,a nie jakis Alonso
arecki, 09.06.2006 23:58[!]
oby ta dobrze wykonana praca zaprocentowała w przyszłości
McLuke, 10.06.2006 00:37[!]
no tak zaopmiałem że Villeneuve sie ożenił... ale fajnie to wyglądało a co do Robert to rzeczywiście go chwalą!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca