|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2012 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | S. Vettel | Red Bull |
2. | L. Hamilton | McLaren |
3. | P. Maldonado | Williams |
4. | R. Grosjean | Lotus |
5. | K. Raikkonen | Lotus |
6. | N. Rosberg | Mercedes |
7. | K. Kobayashi | Sauber |
8. | N. Hulkenberg | Force India |
| Rezultat wyścigu | 1. | F. Alonso | Ferrari |
2. | K. Raikkonen | Lotus |
3. | Mich. Schumacher | Mercedes |
4. | M. Webber | Red Bull |
5. | N. Hulkenberg | Force India |
6. | N. Rosberg | Mercedes |
7. | P. di Resta | Force India |
8. | J. Button | McLaren |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 27-33 | | Dwa postoje | • okrążenia 12-15, 33-37 | | Trzy postoje | • okr. 6-12, 20-27, 37-45 | |
|
Lokalizacja: Walencja, Hiszpania |
| |
Długość toru: 5,419 km | Liczba okrążeń: 57 | Pełny dystans: 308,883 km |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00 | Start wyścigu według naszego czasu: 14:00 |
Adres: | Valencia Street Circuit, Calle Doctor Lluch, 4, 46011 Valencia, Spain |
Telefon: +34 96 316 40 07 | Fax: +34 96 367 87 60 |
| |
Okrążenie toru z Robertem Kubicą
| Z mojego punktu widzenia uważam, że Walencja jest całkiem interesującym torem, ponieważ jest to częściowo tor uliczny, a częściowo nowoczesny tor F1. Lubię tam jeździć, ale wiem, że wielu innych kierowców nie uważa tak samo.
Jest podobnie jak w Kanadzie w kwestii ustawień, ponieważ musisz koncentrować się na stabilnych dohamowaniach i przyczepności podczas przyspieszania – a ponieważ większość zakrętów przejeżdża się z niską prędkością, to aerodynamika i docisk nie są tak kluczowe. Jednakże nadal potrzebny jest wydajny bolid, ponieważ są cztery miejsca, gdzie uzyskuje się wysokie prędkości. Tor jest bardzo gładki z dużymi poboczami, a ja w zasadzie preferowałbym mniejsze pobocza i trochę więcej nierówności – wtedy byłoby bardziej, jak na prawdziwym torze ulicznym.
Pierwszy łuk po starcie nie jest tak naprawdę zakrętem: to łatwy łuk przejeżdżany z pełną prędkością, ale kiedy hamujesz przed drugim zakrętem, tor nagle staje się wąski przed wierzchołkiem, musisz więc dopilnować, aby znaleźć się na właściwej linii, wchodząc w zakręt. Można nadrobić trochę czasu w tym zakręcie, a na początku wyścigu jest tu dobra okazja, aby zyskać jedną lub dwie pozycje na dohamowaniu.
Zakręty dziewięć i dziesięć pokonuje się przejeżdżając przez zwodzony most. Kiedy przyjechaliśmy po raz pierwszy do Walencji w 2008 roku, była dosyć duża różnica wysokości pomiędzy torem wyścigowym a mostem – był tam duży wybój. Początkowo były pewne obawy, że może to spowodować uszkodzenie opon, ale z punktu widzenia kierowcy, tak naprawdę nic tam się nie odczuwa.
Jest kilka długich prostych przed ciasnymi zakrętami, jak nawrót na zakręcie 17, co stwarza możliwość wyprzedzania. Jednakże w rzeczywistości, jeśli kierowca przed tobą nie popełni błędu, to jest bardzo trudno go wyprzedzić, a ponieważ nie jest to permanentny tor, to tylko linia wyścigowa staje się czysta, a przez to, że jest tak brudno poza linią wyścigową, bardzo trudno jest wykonać udany manewr wyprzedzania.
Moją ulubioną sekcją jest szybka sekwencja przed końcem okrążenia, gdzie hamuje się wchodząc w ostatni zakręt. Często blokują się tam przednie koła i jest tam trudno, ponieważ dodatkowo bolid dobija podłogą do nawierzchni |
| |
•Rezultaty na torze Valencia | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:38,086 | Fernando Alonso (Ferrari) 1h44m16,649 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:42,163 |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:36,975 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h39m36,169 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:41,852 |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:37,587 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h40m29,571 | Jenson Button (McLaren) 1:38,766 |
2009 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:39,498 | Rubens Barrichello (Brawn) 1h35m51,289 | Timo Glock (Toyota) 1:38,683 |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) 1:38,989 | Felipe Massa (Ferrari) 1h35m32,339 | Felipe Massa (Ferrari) 1:38,708 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Valencia | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Sebastian Vettel | 3 | 1. | Sebastian Vettel | 2 | 1. | Felipe Massa | 1 |
2. | Felipe Massa | 1 | 2. | Felipe Massa | 1 | = | Timo Glock | 1 |
= | Lewis Hamilton | 1 | = | Rubens Barrichello | 1 | = | Jenson Button | 1 |
| | | = | Fernando Alonso | 1 | = | Sebastian Vettel | 1 |
| | | | | | = | Nico Rosberg | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|