F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bridgestone po GP Niemiec: Problemy z granulkowaniem i degradacją

Mark Webber zwyciężył, używając kolejno supermiękkiej, średniej oraz średniej mieszanki.
Patryk Pokwicki, 12 lipca 2009, wyświetlenia: 2251<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca Red Bull RacingMark Webber po raz pierwszy w karierze zwyciężył w wyścigu Formuły 1, dokonując tego w trudnych warunkach na torze Nurburgring. Australijczyk zastosował strategię dwóch postojów, dobierając opony odpowiednio: supermiękkie – średnie – średnie.

Mimo, że Webber otrzymał karę przejazdu przez boksy za incydent z Rubensem Barrichello po starcie, to i tak zdołał wygrać i finiszował 9,2 sekundy przed kolegą z teamu Sebastianem Vettelem. Podium uzupełnił obecny wicemistrz świata Felipe Massa z Ferrari. Vettel obrał strategię inną doboru opon niż jego kolega z zespołu Red Bulla, a mianowicie: supermiękka – średnia – supermiękka mieszanka. Jeszcze inną kombinacje zastosował Massa, dla którego było to pierwsze podium w tym sezonie. Brazylijczyk używał następujących mieszanek: supermiękka – supermiękka – średnia.

Oto co powiedział po wyścigu Hirohide Hamashima, szef ds. rozwoju opon w Bridgestone Motorsport: „Gratulacje dla Marka Webbera za wygranie swojego pierwszego wyścigu w karierze w 130. starcie. Ilustruje to japońskie przysłowie 'kontynuacja jest siłą' i jesteśmy bardzo zadowoleni, że Mark dokonał tego używając opon Bridgestone. Z perspektywy opon wyścig był naprawdę emocjonujący. Warunki na torze były bardzo trudne i ciężko było wybrać zespołom odpowiednie opony. Oznaczało to, że kierowcy i inżynierzy mieli dużo do myślenia i mogliśmy zobaczyć dziś inne strategię, nawet w jednym zespole”.

„Na początku tor był dosyć brudny, więc kierowcy, którzy zaczęli wyścig na supermiękkiej mieszance mogli mieć problemy z granulkowaniem i dużą degradacją. Niektórzy bardzo dobrze radzili sobie na średniej mieszance, jak Fernando Alonso, który ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu, jednak niektórzy używając tej mieszanki zmagali się z brakiem przyczepności i niską temperaturą opon. To wszystko spowodowało, że wyścig był ciekawszy”.

Źródło: F1Network.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Nurburgring
Bridgestone

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Corvi78, 12.07.2009 22:17[!]
"...że Mark dokonał tego używając opon Bridgestone..."
no chyba nie miał wyboru... :-/
luki14, 12.07.2009 22:21[!]
Z perspektywy opon wyścig był naprawdę emocjonujący.

Po raz który to słyszę :D
Maly-boy, 12.07.2009 22:22[!]
pr mają niezły ,ale opony beznadziejne
akkim, 12.07.2009 22:33[!]
Cieszcie się Panowie i nie kończcie chwalić,
gdyby był Michelin dałby Wam popalić.
Nie macie konkurenta więc brak porównania,
i tyle wynika z Waszego paplania.
ir3n3usz, 12.07.2009 22:42[!]
A skąd oni wiedzą, jak wyglądał wyścig z perspektywy opon. Zrobili wywiad z oponami? Opony powiedziały, że było emocjonująco? hehehe :D
pawlos, 12.07.2009 22:51[!]
Fakt faktem, Bridgestone rozwój opon ma gdzieś. Monopol rządzi się przecież swoimi prawami. Na szczęście sytuacja ta nie wypacza rywalizacji, bo warunki są dla wszystkich takie same. Ale przyznać trzeba, że możliwość wyboru pomiędzy znacznie różniącymi się specyfikacjami opon dodaje wyscigom odrobinę emocji
Maly-boy, 12.07.2009 22:52[!]
na bbc prowadzą wywiad z oponami po wyścigu , i co wyścig mówią to samo :p
Dżejson, 13.07.2009 02:05[!]
"kierowcy, którzy zaczęli wyścig na supermiękkiej mieszance mogli mieć problemy z granulkowaniem i dużą degradacją (...) niektórzy używając tej mieszanki zmagali się z brakiem przyczepności i niską temperaturą opon. To wszystko spowodowało, że wyścig był ciekawszy" - czyli co, wyścig ciekawy bo Bridż robi ch***** opony ? :P
Bart, 13.07.2009 09:45[!]
No to co, że ich opony nie są super-mega-hiper. Ważne, że nie ma beznadziejnej wojny oponiarskiej i wszyscy mają równe warunki do ścigania. Teraz bolidy trzeba przystosować do opon, a nie odwrotnie - i bardzo dobrze;)
noofaq, 13.07.2009 10:02[!]
akurat co do opon to osiągnięcia w tej dziedzienie mogłyby mieć jakiś wpływ na rozwój motoryzacji..

a jaki wpływ mają grube miliony wydawane na przednie czy tylne skrzydło?

dlatego osobiście jestem za przywróceniem konkurencji oponiarskiej..
akkim, 13.07.2009 10:07[!]
Bart, w czasie "wojny" tak to właśnie było,
że bolidy pod opony właśnie się robiło,
przypomnij sobie problemy renówki,
jak włożyli Bridgestone'a do swej wyścigówki.
Dżejson, 13.07.2009 11:00[!]
Akkim ja bym nie powiedział, że "bolidy pod opony". Renault było teamem "preferencyjnym" dla Miśków, tak samo jak Ferrari dla Bridgestone'a. Dlatego to oni a nie nikt inny miał takie wyniki w wiadomych latach :)
TerryTate, 13.07.2009 11:03[!]
@Dzejson - dokładnie, Bridgestone dobiera często nieodpowiednie mieszanki i robi się ciekawie bo kierowcy walczą z bolidem zamiast się nim ścigać. Narzekali na to Ferdek i Nick kiedyś. Tylko po co (za czyją namową?) tak je dobierają ?
mikolajbr, 13.07.2009 12:14[!]
wogóle szkoda że Michelin zrezygnował, kierowcy powinni miec wszystkie 4 mieszanki do wyboru...
pedro, 13.07.2009 12:31[!]
inżynierzy -> inżynierowie

Panowie...
marrcus, 13.07.2009 14:50[!]
postęp w oponach to bardziej by pasowało przy tych z WRC, tam są opony podobne jak w zwykłych samochodach

jednak wole takie same opony, jakby Kóbica jeżdził na tych gorszych oponach to byłby okropny lament
Kamikadze2000, 16.07.2009 09:54[!]
Takie problemy Bridgetone ma już od dawna, więc nic nowego. Być może forma ogumienia w przeciągu jakiegoś okresu się poprawi, ale na pewno nie będzie taka, jak za czasów dwóch dostawców. Taka niestety jest prawda i trzeba się z tym pogodzić...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca