F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault może nie użyć kanału F na Monzy i w Singapurze

Tymczasem Ferrari deklaruje chęć jazdy z tym systemem w domowym wyścigu.
Marek Roczniak, 30 sierpnia 2010, wyświetlenia: 3165<< | lista | T- | T+ | >>
Wygląda na to, że drugim obok McLarena zespołem, który może nie użyć kanału F na szybkim torze Monza jest Renault. Ferrari deklaruje jednak chęć jazdy z tym systemem w swoim domowym wyścigu.

Przed weekendem w Belgii pojawiły się sygnały, że McLaren, który jako pierwszy wprowadził w Formule 1 kanał, rozważa wymontowanie tego systemu z bolidów MP4-25 na Grand Prix Włoch, aby skupić się na przygotowaniu jak najbardziej wydajnego pakietu o bardzo niskim docisku aerodynamicznym na ultraszybki tor Monza.

Stajnia z Woking nie chce jeszcze potwierdzić, czy rzeczywiście zrezygnuje z kanału F w najbliższym wyścigu, choć wcześniej AUTOSPORT sugerował, że decyzja została już podjęta. „Nie widzę żadnych korzyści dla nas w deklarowaniu naszym rywalom, co zamierzamy zrobić, zanim przybędziemy na ten wyścig” – powiedział szef zespołu Martin Whitmarsh.

Renault wprowadziło do użytku swoją wersję kanału F dopiero w ostatnim wyścigu i choć system pracował od razu poprawnie, dzięki czemu Robert Kubica był konkurencyjny w każdej sesji na torze Spa-Francorchamps. Polak powiedział jednak po stanięciu na najniższym stopniu podium: „Monza będzie trudnym wyścigiem. To tor wymagający zupełnie innego poziomu docisku i najprawdopodobniej nie będę miał tam kanału F”.

Szef zespołu Eric Boullier dodał: „Wynika to z faktu, że na Monzę przygotowuje się specjalny pakiet aerodynamiczny i upchnięcie w nim kanału F jest wielkim wyzwaniem. Nie jestem pewny, jeśli popatrzy się na stosunek oporu powietrza do docisku, że dałoby to dużą korzyść”. Co ciekawe, francuska stajnia może nie użyć tego systemu także w Singapurze. „GP Singapuru powinno być dla nas dobrym wyścigiem. To dobry tor dla nas, ale najprawdopodobniej nie będziemy tam niestety mieli kanału F” – powiedział Kubica.

Ferrari nastawia się tymczasem na użycie kanału F na Monzy. „Muszę powiedzieć, że w chwili obecnej jesteśmy zdecydowani zostawić kanał F w naszych samochodach na Monzę” – powiedział szef zespołu Stefano Domenicali.

Źródło: Motorsport.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Ferrari
Renault
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maly-boy, 30.08.2010 12:11[!]
no Marina Bay może im już tak nie pasować bez kanału f kiedy inni będą go używać )))
Szkot, 30.08.2010 12:23[!]
W Singapurze nie jest potrzebny, atoli Monza... wygląda mi to na podgrzewanie atmosfery :P
SkC, 30.08.2010 12:35[!]
mam pytanie, czy Red bull ma kanał F bo na zdjeciach nigdzie nie widzę dziury? niby po GP turcji mieli mieć
fernandof1, 30.08.2010 12:44[!]
up@ ma kanał F tak widziałem jak grzebali przy silniku Marka to był podobny do tego co ma renia ale jednak inny
Maly-boy, 30.08.2010 12:51[!]
tak skoro w singapurze nie jest potrzebny to może mi się te długie proste przewidziały na tym torze
SkC, 30.08.2010 12:55[!]
Ale trzeba przyznać że kanał F renault jest na drugim miejscu pod wzgledem zysków, po McLarenie. Takie przynajmniej jest moje zdanie
Heikki, 30.08.2010 14:58[!]
Myślę, że najlepszy F-kanał ma McLaren...
2.renault
3.force india
4.sauber
maciejas512, 30.08.2010 17:12[!]
„GP Singapuru powinno być dla nas dobrym wyścigiem. To dobry tor dla nas, ale najprawdopodobniej nie będziemy tam niestety mieli kanału F” – powiedział Kubica.

Nie kumam. Dlaczego niestety? Przecież zawsze można go zabrać, i sprawdzić 1 trening z kanałem i 2 trening bez kanału. Dziwne trochę to co powiedział Robert i Eric...
Jędruś, 31.08.2010 14:58[!]
W Singapurze osiągają najniższe maksymalne prędkości w kalendarzu więc rzeczywiście sens kanału F jest tam mocno ograniczony.
Co do Monzy to również pewnie będzie to loteria.Wszystko zależy od charakterystyki bolidu.
christoff.w, 31.08.2010 18:52[!]
maciejas512- zgadzam sie z Toba.Chocby nawet pol treningu Z i pol treningu Bzy ;) Nie rozumiem dlaczego mieli by nie uzyc kanalu F skoro tuz po pierwszej szykanie jest w sumie dosc dlugi luk w prawo,pozniej po dwoch zakretach w prawo pt Curva di Lesmos rowniez jest prawie 8sekundowy odcinek gdzie wrecz nalezy wycisnac z bolidu jak najwiecej no i po parabolice prosta start/meta no ale byc moze nie chodzi o to by kanal byl bo w sumie wychodzi na to ze im wiecej prostych tym mniej jest on potrzebny a dopiero na mieszanych torach gdzie potrzebny jest duzy docik areo wtedy przydaje sie odciazenie tylnego skrzydla o co przeciez chodzi w calym tym F-dukcie.A moze sie myle?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca