F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

De la Rosa na czele po piątkowych treningach we Włoszech

Marek Roczniak, 22 kwietnia 2005, wyświetlenia: 3322<< | lista | T- | T+ | >>
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:20,484--31
2. 3Jenson ButtonBAR 0071:21,0520,5680,56828
3. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:21,7040,6521,22016
4. 38Ricardo ZontaToyota TF1051:21,8890,1851,40535
5. 5Fernando AlonsoRenault R251:21,8990,0101,41510
6. 1Michael SchumacherFerrari F20051:22,0250,1261,54124
7. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:22,0480,0231,56422
8. 10Alex WurzMcLaren MP4-201:22,1740,1261,69017
9. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:22,2110,0371,72723
10. 4Takuma SatoBAR 0071:22,3350,1241,85127
11. 12Felipe MassaSauber C241:22,7910,4562,30723
12. 11Jacques VilleneuveSauber C241:22,9550,1642,47122
13. 16Jarno TrulliToyota TF1051:23,3430,3882,85920
14. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:23,4580,1152,97416
15. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:23,4660,0082,98221
16. 14David CoulthardRed Bull RB11:23,8150,3493,33120
17. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:23,8420,0273,35816
18. 7Mark WebberWilliams FW271:23,9640,1223,48014
19. 37Christian KlienRed Bull RB11:24,3200,3563,83638
20. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:24,5730,2534,08921
21. 15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:24,6260,0534,14229
22. 39Robert DoornbosJordan EJ151:25,1720,5464,68815
23. 20Patrick FriesacherMinardi PS051:26,6201,4486,13614
24. 21Christijan AlbersMinardi PS05---1
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,118

Przez większą część drugiej sesji treningowej autorem najlepszego czasu był zeszłoroczny zdobywca pole position na torze Imola, Jenson Button. Ostatecznie Brytyjczyk musiał jednak ustąpić miejsca nie muszącemu martwić się o stan silnika w swoim bolidzie kierowcy testowemu McLarena, Pedro de la Rosie, który okazał się szybszy o ponad pół sekundy. Tym niemniej Button był dzisiaj zdecydowanie najszybszym głównym kierowcą, co z pewnością wywołało uśmiechy na twarzach szefostwa ekipy B.A.R. Na trzeciej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, mając już co prawda ponad sekundę straty do de la Rosy, ale tak czy inaczej dwa bolidy McLaren w pierwszej trójce to wynik całkiem niezły. Czwarty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault).

Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, prowadząc wyposażone w nowy pakiet aerodynamiczny bolidy F2005. Oczywiście pozostałe zespoły także przygotowały na pierwszy europejski wyścig sezonu 2005 wiele usprawnień do swoich bolidów i włoską stajnię z pewnością czeka dosyć trudne zadanie, jeśli będzie chciała wygrać swój domowy wyścig, tym bardziej, że oprócz Renault do pokonania są również zespoły McLaren, Toyota, a nawet prawdopodobnie i B.A.R. Jak na razie ekipa Ferrari zachowuje umiarkowany optymizm po mających często niewiele wspólnego z rzeczywistym rozkładem sił piątkowych treningach, podczas których Schumacher i Barrichello od Buttona okazali się wolniejsi o około sekundę.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów McLaren, Renault i B.A.R: Alex Wurz, Giancarlo Fisichella i Takuma Sato. Wurz ponownie okazał się wolniejszy o blisko pół sekundy od swojego partnera, a więc w porównaniu z de la Rosą, który w Bahrajnie był nawet szybszy od Raikkonena podczas piątkowych treningów, wypadł zdecydowanie słabiej. Z ostatecznym osądem lepiej jednak wstrzymać się co najmniej do sobotnich kwalifikacji. Kolejno na 11 i 12 pozycji piątkowe treningi ukończyli kierowcy zespołu Sauber, Felipe Massa i Jacques Villeneuve, ponownie uzyskując zbliżone czasy. Szwajcarska stajnia powinna być zatem w miarę zadowolona z dzisiejszego występu, aczkolwiek strata Massy i Villeneuve od najszybszego kierowcy nietestowego (Buttona) wyniosła blisko dwie sekundy. Niestety Brazylijczyka czeka wymiana silnika przed jutrzejszymi treningami, co w praktyce oznacza start do wyścigu z końca stawki.

Najsłabiej w drugiej sesji treningowej wypadły zespoły Toyota, Williams i Red Bull, co jest dosyć sporą niespodzianką. Oczywiście były to dopiero piątkowe treningi, podczas których uzyskanie jak najlepszego czasu raczej nie jest sprawą priorytetową, jednak zaledwie 18 pozycja Marka Webbera może być trochę niepokojąca. Czwarty czas kierowcy testowego Toyoty sugeruje, że zarówno japońska stajnia, jak i zespół Williams, podeszły dosyć ostrożnie do dzisiejszych treningów. Tymczasem w przypadku Red Bull nawet trzeci kierowca nie był w stanie uzyskać dzisiaj przyzwoitego czasu. Najszybszy reprezentant stajni z Milton Keynes, David Coulthard, uplasował się na 16 pozycji ze stratą blisko trzech sekund do Buttona, natomiast Christian Klien i Vitantonio Liuzzi od Szkota okazali się wolniejsi o ponad pół sekundy.

Zbyt wielu powodów do zadowolenia jak na razie nie ma także zespół Minardi. Ze względu na problemy techniczne z nowym bolidem Christijan Albers w drugiej sesji zaliczył zaledwie jedno okrążenie instalacyjne, natomiast Patrick Friesacher zaliczył 14 okrążeń, ale jego strata do najszybszego kierowcy ponownie wyniosła ponad sześć sekund. Rzeczywistość kolejny raz okazała się dosyć brutalna dla najsłabszego zespołu w stawce, chociaż trudno było spodziewać się lepszych rezultatów po zaledwie jednym dniu testów PS05. Tymczasem Narain Karthikeyan (Jordan) może być zadowolony z "pokonania" Webbera, przynajmniej do jutrzejszych treningów.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu
06.05.2024  GP Miami: wyniki wyścigu
05.05.2024  Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
Tagi:
Grand Prix F1
Imola

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca