F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Symonds: Zespoły testujące z Pirelli dysponują przewagą

Brytyjczyk przyznaje, że Williams nie mógł pozwolić sobie na współpracę z włoską firmą.
Nataniel Piórkowski, 13 lipca 2016, wyświetlenia: 1242<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem dyrektora technicznego Williamsa – Pata Symondsa, Ferrari, Mercedes i Red Bull będą dysponowały olbrzymią przewagą nad rywalami ze względu na współpracę z Pirelli przy rozwoju nowej generacji ogumienia Formuły 1 na sezon 2017.

Wspomniane wcześniej trzy zespoły ustaliły wiosną warunki współpracy z oficjalnym dostawcą opon, ustalając wspólnie harmonogram testów, jakie potrwają do końca listopada bieżącego roku. Chociaż FIA i Pirelli zapewniają, że zebrane w ich trakcie dane będą dostępne dla każdego z zespołów stawki, Symonds podkreśla, że największe korzyści będą i tak czerpały te ekipy, które realnie biorą udział w zajęciach.

„Sądzę, że jest to niesamowicie wielka przewaga. Wydaje mi się, że powinniśmy mieć to na uwadze. Nawet jeśli biorą udział w testowaniu rozwojowego produktu, przeprowadzają testy "na ślepo", to zawsze mają przewagę związaną z przekazywaniem komentarzy i wpływaniem na kierunek prac nad ogumieniem. Kiedy Lotus testował ogumienie Pirelli, to mówili: «Cóż, podobają nam się te, nie za bardzo tamte». Bazując na tym Pirelli mogło stwierdzać: «W porządku, powinniśmy iść naprzód z tymi». Teraz kolejny zespół może powiedzieć: «Cóż, prawdę mówiąc preferujemy inną propozycję». Jest większe pole do debaty. Wydaje mi się, że zespoły biorące udział w testach dysponują z tego tytułu przewagą” – tłumaczył.

Symonds potwierdził, że Willliams nie był w stanie pozwolić sobie na dołączenie do grona zespołów pracujących z Pirelli. „Wykonaliśmy wiele prac projektowych, ale nie mogliśmy zyskać pełnej informacji na temat reżimu testowego, a gdy zajęliśmy się szacowaniem kosztów, po prostu nie byliśmy sobie w stanie na nie pozwolić. To byłoby zbyt drogie przedsięwzięcie dla teamu takiego, jak nasz. Pirelli przekazuje jakieś wynagrodzenie, ale nie pokrywa ono wszystkich wydatków, więc nie mogliśmy sobie na to pozwolić. Doszło do sytuacji, w której można dowiedzieć się wszystkiego o nowych oponach, ale tylko jeśli ma się wystarczająco dużo pieniędzy. To nie jest dobra rzecz dla sportu, czyż nie?”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2023  Symonds: Silniki na sezon 2026 wyrównają szanse producentów
29.09.2022  Symonds: Silniki w 2026 roku nie spowolnią Formuły 1
11.12.2021  Brawn i Symonds odejdą z Formuły 1 w 2022 roku
02.11.2021  Symonds: Celujemy w mniejsze i lżejsze bolidy na sezon 2026
23.10.2021  Symonds: Nowe bolidy F1 wcale nie muszą być wolniejsze od obecnych
Tagi:
Symonds P.
Pirelli
Przepisy
F1 ogólnie
Ferrari
Red Bull
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 13.07.2016 12:30[!]
A co ma powiedzieć Sauber?
ekwador15, 13.07.2016 13:32[!]
@bartoszcze - williams aspiruje do walki chociaż o podia, a Sauber walczy o przetrwanie i ich pewnie mało obchodzi czy czołowa trójka zdobędzie jakąś przewagę. Sauber walczy o kase i o pozycje na torze z Manorem, wiec co mają mówić, nic :P Williams w tamtym roku mówił coś o wygraniu chociaż jednego wyścigu w sezonie, wiec inna sprawa w ogóle.
rno2, 13.07.2016 14:09[!]
Ok, to panie Symonds zaproponuj pan jakieś lepsze rozwiązanie. Narzekać to każdy umie.
Phaedra, 13.07.2016 14:47[!]
@rno2 To "lepsze" rozwiązanie to wg nich, nie testować wcale. Oczywiście w pełnej opozycji do stanowiska Pirelli.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca