F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Renault zaprezentował oficjalnie w Paryżu bolid R28

Prezentacja ta miała miejsce w centrali Renault w Boulogne-Billancourt w Paryżu.
Marek Roczniak, 31 stycznia 2008, wyświetlenia: 5355<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś w centrali Renault w Boulogne-Billancourt w południowozachodniej części Paryża odbyła się oficjalna prezentacja nowego samochodu zespołu ING Renault F1 na sezon 2008. R28 pierwsze testy przeszedł już w ubiegłym tygodniu w Walencji i jego barwy nie uległy zmianie w stosunku do tego, co mogliśmy zobaczyć w Hiszpanii.

W prezentacji wziął między innymi udział prezes i jednocześnie dyrektor generalny koncernu Renault – Carlos Ghosn, a także zaproszeni z całego świata przedstawiciele mediów i specjalni goście, w tym Michel Tilmant, prezes sponsora tytularnego francuskiej stajni – ING Group. Zespół przedstawił swoją determinację do powrotu do ścisłej czołówki F1 w sezonie 2008, co ma mu umożliwić kombinacja agresywnej koncepcji projektowej nowego samochodu oraz talentu dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso i świeżej krwi w postaci debiutanta Nelsona Piqueta Jr.

Bernard Rey, prezes ING Renault F1 Team: „Spodziewamy się powrotu zespołu na jego prawowite miejsce, jakim jest walka na czele stawki. To jest cel, jaki zespół postawił sobie przy projektowaniu nowego samochodu. Jeśli chodzi o techniczną stronę, wszyscy ciężko pracowali nad przezwyciężeniem problemów napotkanych w ubiegłym roku. Natomiast od strony kierowców, powrót Fernando Alonso stanowi ważne wzmocnienie. Wyczuwalny jest optymizm wewnątrz zespołu i wewnątrz Renault”.

Podczas swoich pierwszych testów w Walencji, które trwały cztery dni R28 pokonał w sumie ponad 1500 kilometrów, co świadczy o jego wysokiej niezawodności pomimo licznych zmian w regulaminie technicznym na sezon 2008, wliczając w to wprowadzenie standardowego ECU i długowieczne skrzynie biegów. Zespół dokonał także zachęcających postępów nad ustawieniami i rozwojem osiągów, co pozwoliło ocenić debiut samochodu jako obiecujący.

Nowy samochód reprezentuje zmianę filozofii projektowej w stosunku do jego poprzednika, która została dokonana w celu wydobycia optymalnych osiągów z opon Bridgestone, z jakich wszystkie zespoły korzystają od początku 2007 roku. Nowy samochód charakteryzuje się zmienionym rozłożeniem masy z dopasowaną do tego koncepcją aerodynamiczną, co stało się możliwe dzięki wprowadzeniu mocowania przedniego zawieszenia w układzie 'kila zerowego'.

Inne duże zmiany to lepiej dostosowane do wewnętrznych mechanicznych systemów samochodu konstrukcja skorupowa (monocoque) i karoseria, a także nowa skrzynia biegów. Z uwagi na wszystkie nowe konstrukcje, zespół ciężko pracował na poprawą sztywności całego samochodu i wyeliminowaniem ciężaru w tych miejscach, w których jest on najmniej pożądany, co pozwoli na lepsze dostosowywanie ustawień do wymogów poszczególnych torów.

Dyrektor techniczny Bob Bell określił nowy samochód „znacznie mniej ewolucyjnym” od poprzedniego modelu, dodając: „Rok 2007 był bardzo kiepski według naszych standardów. Na sezon 2008 są bardzo wysokie oczekiwania zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz zespołu i do nas należy zapewnienie kierowcom konkurencyjnego samochodu. Przeszliśmy nad problemami z 2007 roku do porządku dziennego i jeśli chodzi o projekt samochodu, podeszliśmy do tego zagadnienia na nowo”.

„Zespół cisnął bardzo mocno we wszystkich obszarach, zwłaszcza jeśli chodzi w aerodynamice. Szczególną uwagę poświęciliśmy przodowi samochodu, który ma zupełnie nowe przednie skrzydło i przednie zawieszenie. Dużo pracy włożyliśmy także w tył samochodu, dbając przy tym o najmniejsze detale. Samochód okazał się niezawodny podczas swoich pierwszych testów i dokonaliśmy obiecujących postępów podczas ubiegłego tygodnia w rozwoju osiągów. Jesteśmy pewni, że postępy dostrzeżone przez nas w tunelu aerodynamicznym znajdą swoje odzwierciedlenie na torze”.

Samochód będzie ponownie napędzany silnikiem RS27 V8, który w znacznym stopniu jest taki sam jak zeszłoroczny model z uwagi na obowiązujące przepisy dotyczące homologacji silników. Systemy pomocnicze silnika muszą zostać poddane homologacji przed pierwszym wyścigiem w tym roku, podczas gdy zespół przeznaczył także dużo czasu na dostosowanie się do wymogów SECU.

Jeśli chodzi o skład kierowców, to oprócz Alonso, Piqueta Jr i Romaina Grosjeana, który już jakiś czas temu został wybrany przez zespół na młodego kierowcę testowego, znalazł się w nim także nieco zapomniany ostatnio Lucas di Grassi. W 2007 roku Brazylijczyk przegrał rywalizację z młodym Piquetem o posadę trzeciego kierowcy, jednak zdobycie wicemistrzostwa w GP2 w końcu otworzyło mu drogę do roli rezerwowego kierowcy w zespole Renault.

Flavio Briatore, szef ING Renault F1 Team: „Mamy w sobie siłę, aby przezwyciężyć nasze rozczarowania. Renault zainwestowało w przyszłość w Enstone, zwłaszcza jeśli chodzi o budowę nowego centrum CFD, które daje nam stabilność potrzebną do wykonania kroku naprzód. Nowy samochód jest zmianą kierunku dla zespołu i podeszliśmy agresywnie do jego koncepcji”.

„Kiedy doda się do tego umiejętność Fernando do dowodzenia zespołem na torze, uzyskuje się silną kombinację. Trzeba pamiętać, że w 2007 roku zajęliśmy trzecie miejsce w mistrzostwach z kiepskim samochodem, którego nie rozwijaliśmy w drugiej połowie sezonu. Na rok 2008 mamy dobry samochód i mistrza świata jako kierowcę. Sytuacja wygląda więc obiecująco”.

Zobacz także:

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Briatore F.
Bell B.
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Paweł, 31.01.2008 17:07[!]
Ładny bolid, lepsze malowanie niż poprzedni.
W aero tez widać zmiany, największe w przednim skrzydle, chyba poprawili to co bylo nie tak(oby) :)
Powodzenia IM życzę !!!
heheh byłem pierwszy :)
jolly, 31.01.2008 17:37[!]
i nie będzie niebieskiego :/
ale ważne,że Renault w tym sezonie będzie wymiatać na torze :D
Barti, 31.01.2008 17:40[!]
Odnośnie malowania to prawie identyczne jak w poprzednim sezonie... czyli dużo gorzej niż w 2005-06

Jeżeli chodzi o aero to coś tam ma po bokach no i skrzydło przednie jest warte uwagi. Ekspertem nie jestem :P wiec czekam na wypowiedzi innych, ale coś toporny mi sie wydaje... Nie to co BMW czy Ferrari
Micro_ice7, 31.01.2008 17:52[!]
No zobaczymy mam nadzieje że Fernando wyciągnie z tego bolidu 100% i znów wróci na szczyt razem z Renault bo potencjał jest co można było zaobserwować w 2005 i 2006 roku no ale zobaczymy
Lukas, 31.01.2008 18:12[!]
Moim zdaniem to najbrzydsze malowanie w całej stawce...
jolly, 31.01.2008 18:38[!]
Lucas-Hondy nikt nie przebije ;p ale zaraz potem jest niestety Renault :/ strasznie pstrokate
kidmaciek, 31.01.2008 19:04[!]
Super jest ten bolid, najładniejsza dla mnie Renówka to R26 ale ten zaraz po nim :) Zobaczymy , wygląda super i ciekawe jak z jakością wnętrza :-D
Lukas, 31.01.2008 19:18[!]
jolly - racja, brzydota tego bolidu wymusiła u mnie zmiany w pamięci i zapomniałem o Hondzie... obym ich zbyt wiele razy nie musiał w GP oglądać ;)
sasza82, 31.01.2008 19:23[!]
a jaki rozstaw osi ma R28??? Ktoś wie?? Albo jestem ślepy i przegapiłem albo nie podali....
Maraz, 31.01.2008 19:32[!]
Nie podali właśnie.
Przememo, 31.01.2008 19:45[!]
ładny bolid :)
temal, 31.01.2008 19:56[!]
według moich odczuć przednie skrzydło jest brzydkie reszta jak najbardziej ok.
To będzie ciekawy sezon, ciekawszy od poprzedniego.
kimir, 31.01.2008 19:59[!]
Zespół cisnął bardzo mocno we wszystkich obszarach, zwłaszcza jeśli chodzi w aerodynamice.

Coś jest nie tak z tym zdaniem chyba.

A bolid bardzo ładny jest wg mnie, wesoły.
Czechoslowak, 31.01.2008 20:15[!]
"Nowy samochód jest zmianą kierunku dla zespołu i podeszliśmy agresywnie do jego koncepcji”
Tak agresywnie, że poza przednim skrzydłem nie ma praktycznie żadnych zmian w porównaniu z R27.
Nie życzę Renówce źle, ale wcale nie zdziwiłbym się gdyby sezon 2008 ukończyli na 5 pozycji (za McLarenem, Williamsem, BMW i Ferrari).
skan, 31.01.2008 20:18[!]
jesli chodzi o malowanie to wolalem kolorystyke z okresu sponsora tytoniowego :P Teraz polowa stawki ma białe bolidy :P
benethor, 31.01.2008 21:12[!]
Jka na mnie w tym sezonie może im szwankować oprogramowanie -> to chyba nie ten sam microsoft?

Swoiją drogą jakby tam mieli pełne wyśiwetlacze to ciekawie musiałby wyglądać bolid z bluscreenem...xD
TiMON3K, 31.01.2008 23:39[!]
Renault to wielka niewiadoma ale że jestem ich fanem liczę na nich i myślę że duet briatore alonso piquet postarają się o odzyskanie korony mistrzowskiej a poza tym bardzo ładny bolid :D
OSKWI, 01.02.2008 09:18[!]
będą na 3. lub 4. miejscy w generalce
Micro_ice7, 01.02.2008 09:54[!]
tak OSKWI a wygra McLaren, takie rzeczy tylko w erze :P
jolly, 01.02.2008 09:56[!]
będą na 3 miejscu ;p bo Mclaren poza pudłem ;p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca