F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Silniki Renault pokazały już wszystko, na co je stać

Renault V8 pozostaje w tyle za innymi silnikami już od dwóch latach.
MDK, 30 marca 2008, wyświetlenia: 6298<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo tego, że były mistrz świata Fernando Alonso ukończył otwierający sezon wyścig o Grand Prix Australii na czwartym miejscu, to jednak Hiszpan zdawał sobie sprawę z tego, że uzyskany wynik spowodowany był dużą liczbą kraks.

W Malezji zespół Renault czekała alarmująca pobudka. Alonso ukończył rywalizację na torze Sepang na ósmym miejscu, a po wyścigu przyznał: „To było wszystko, na co mogliśmy liczyć. Gdyby Massa nie wypadł z toru po poślizgu, nie zdobył bym żadnych punktów”.

Według niego Renault musi zyskać sekundę na okrążenie, aby być konkurencyjne, a jednym z problemów jest brak odpowiedniej prędkości na prostych. Według wewnętrznych źródeł, Renault V8 pozostawał w poprzednich dwóch latach w tyle za innymi silnikami, mając mniejszą liczbę koni mechanicznych i słabą charakterystykę głównie przez to, że wielu doświadczonych inżynierów opuściło firmę właśnie w tym okresie.

Problemy związane z silnikiem są również jedną z przyczyn porównywalnej postawy zespołu Toro Rosso w stosunku do jego patronackiego teamu – Rad Bull Racing i to pomimo tego, że dysponuje ubiegłorocznym autem. Ferrari poczyniło duży postęp w zakresie przygotowania silników w miesiącach zimowych, podczas gdy Renault stało w miejscu. Red Bull odbył już kilka spotkań z głównym inżynierem Renault – Robem Whitem w celu uzyskania wyjaśnień.

Dlaczego więc zespół nie zdał sobie sprawy już w zeszłym roku, że ma deficyt prędkości? Prawdopodobnie dlatego, że docisk, jaki miał ubiegłoroczny samochód był tak kiepski, że nie wpływało to na prędkość na prostych. Sytuacja Renault pokazuje, że zamrożenie rozwoju silników to zły system. Oznacza on, że obecnie muszą oni zaakceptować tę sytuację aż do końca roku 2012. Nie ma to nic wspólnego z wyścigami samochodowymi. Oszczędność kosztów to dobry pomysł, ale można to robić na różne sposoby i zostawić inżynierom mały margines na rozwój.

Źródło: f1.automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
duszek998, 30.03.2008 17:46[!]
Renault w sezonie swoje świetności 2005-2006 z tego co wiem musiał dociążać bolid bo miał zbyt lekki co się zmieniło ze tak odpadli nagle od czołówki za dużo "sterydów"?

czy po prostu udławili się własnymi zwycięstwami?
gnt3c, 30.03.2008 17:54[!]
Darth ZajceV - bzdury gadasz...po pierwsze: rzadko kto potrafi ustawić auto tak jak Al Onso, po drugie nie zawsze VMax jest najważniejsza...po trzecie co z tego że Sriquetinho ma lepszy VMax skoro nie potrafi jeździć w zakrętach...po czwarte "zdobyłbym" piszemy razem (to do autora artykułu).
Olo, 30.03.2008 17:59[!]
Może i rzeczywiście mają jakieś niedostatki w silniku. Mnie to jednak wygląda tak, że Renault projektując w 2004/2005 samochód na opony Michelin oraz z ciekawym wynalazkiem "mass dampers" (swoją drogą uważam iż niesłusznie im tego zakazano), trafiło w to słodkie idealne sedno, dzięki czemu Alonso zasłużenie zdobył oba tytuły. Następnie zabrano im "mass dampers", a chwilę później obuto ich w Bridgestone i od tego momentu nie mogą się odnaleźć.
Chyba pora myśleć o jakiejś reorganizacji w zespole.
Kubuś Fatalista, 30.03.2008 18:11[!]
Darth ZajceV -> tylko jakos Nelson był wolniejszy od Fernando.
mai, 30.03.2008 18:54[!]
alonso miał lepszy silnik od Fisichella

Zasłona dymna czy były mistrz świata,Alonso, nie da rady?
duszek998, 30.03.2008 21:44[!]
mai skąd wiesz ze miał lepszy silnik?
mai, 30.03.2008 21:54[!]
Alonso zdobył mistrzostwo świata
Pussik, 30.03.2008 22:53[!]
"o chyba Fernando nie potrafi sobie ustawić bolidu bo Piquet jakoś na brak prędkości na prostych nie narzekał..." Ta.. Alonso nie umie, tylko gdzie na mecie był Alonso, a gdzie Piqiet. :P Zamrożenie rozwoju silników zostały oczywiscie wprowadzone w celu zmniejszenia wydatków.
F1-HELP, 31.03.2008 00:27[!]
@qnt3c

raczej tłumacz niż autor ;)

P.S. Zawartość tego artykułu to dla niektórych ekszpertuf mocny ZONK. Część z nich objawiła się w tutejszych komentarzach. A bardziej zdezorientowana reszta potakiwaczy podkuliła ogony i siedzi w swoich budach ;).

P.S.2 Z drugiej strony, pod źródłowym artykułem nie podpisał się nawet Gall Anonim (tu: z Francji?) ;).
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca