|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2006 | 12 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | 1:32,170 | - | - | 20 |
2. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:32,184 | 0,014 | 0,014 | 18 |
3. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:33,388 | 1,218 | 1,204 | 6 |
4. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:33,469 | 1,299 | 0,081 | 5 |
5. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:34,800 | 2,630 | 1,331 | 6 |
6. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:34,831 | 2,661 | 0,031 | 15 |
7. | 4 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-21 | | 1:34,887 | 2,717 | 0,056 | 6 |
8. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:34,925 | 2,755 | 0,038 | 6 |
9. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:35,017 | 2,847 | 0,092 | 4 |
10. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:35,083 | 2,913 | 0,066 | 8 |
11. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:35,203 | 3,033 | 0,120 | 15 |
12. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:35,371 | 3,201 | 0,168 | 7 |
13. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:36,542 | 4,372 | 1,171 | 9 |
14. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:36,930 | 4,760 | 0,388 | 9 |
15. | 39 | Markus Winkelhock | Midland M16 | | 1:37,918 | 5,748 | 0,988 | 16 |
16. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:38,190 | 6,020 | 0,272 | 15 |
17. | 23 | Yuji Ide | Super Aguri SA05 | | 1:40,782 | 8,612 | 2,592 | 15 |
18. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | - | - | - | 2 |
19. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | - | - | - | 2 |
20. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | - | - | - | 2 |
21. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106 | | - | - | - | 2 |
22. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106 | | - | - | - | 1 |
23. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | - | - | - | 1 |
24. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,622 |
|
| Pierwsza sesja treningowa sezonu 2006 jest już za nami. Debiut Roberta Kubicy podczas oficjalnych treningów Formuły 1 w weekend Grand Prix okazał się bardzo udany, jako że Polak uzyskał najlepszy czas za kierownicą trzeciego bolidu BMW Sauber F1.06, pokonując o zaledwie 0.014 sekundy piątkowego testera Williamsa, Alexa Wurza. Krakowianin był jednocześnie najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszego treningu na nieznanym sobie dotąd torze w Bahrajnie.
Podobnie jak w zeszłym roku, ze względu na przepisy dotyczące wytrzymałości silników (jeden silnik na dwa weekendy GP) w pierwszej sesji jeździli głównie trzecie kierowcy z zespołów, które ostatni sezon ukończyły poniżej czwartej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Ponadto dosyć aktywni byli główni kierowcy z najsłabszych zespołów, a zwłaszcza reprezentanci debiutanckiej stajni Super Aguri, Takuma Sato i Yuji Ide. Obaj kierowcy przejechali po 15 okrążeń, a ich strata do Kubicy wyniosła odpowiednio ponad sześć i ponad osiem sekund (ostatnie miejsca). Takiego rezultatu należało się jednak spodziewać ze względu na znikomą ilość testów przed rozpoczęciem sezonu i fakt, że zespół korzysta ze zmodyfikowanego bolidu Arrows A23 z 2002 roku.
Niezbyt rewelacyjnie wypadł również "debiut" przemianowanej z Jordana na MF1 Racing stajni z Silverstone. Najszybszy Tiago Monteiro miał ponad 4.3 sekundy straty do Kubicy, a tuż za nim na pozycjach 14 i 15 uplasowali się Christijan Albers (+4.7s) i zeszłoroczny rywal naszego kierowcy, Markus Winkelhock (+5.7s), pełniący w zespole Midland także rolę trzeciego kierowcy. Tymczasem Scuderia Toro Rosso wypadła całkiem przyzwoicie, chociaż pełniący we włoskiej stajni rolę piątkowego testera Neel Jani (P6, +2.6s) okazał się nieznacznie wolniejszy od jednego z kierowców Red Bull Racing, Christiana Kliena. Pozostali kierowcy STR – znający już tor w Sakhirze Vitantonio Liuzzi i Scott Speed – uplasowali się odpowiednio na 10 i 12 pozycji, tak więc trudno spodziewać się, aby włoska stajnia mogła powalczyć o podium, co sugerował np. Norbert Haug.
Z czołówki najszybszy okazał się aktualny wicemistrz, Kimi Raikkonen, który uplasował się na trzeciej pozycji (+1.2s). Tuż za Finem z nieznacznie gorszym czasem znalazł się Michael Schumacher, natomiast drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari, Juan Pablo Montoya i Felipe Massa, uplasowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, tracąc już ponad dwie i pół sekundy do Kubicy, który podobnie jak pozostali piątkowi testerzy nie musi się dzisiaj przejmować stanem swojego silnika, toteż może jeździć nieco szybciej. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze David Coulthard (P9, +2.8s), a oprócz niego w pierwszej sesji przynajmniej jedno okrążenie pomiarowe zdołał wykręcić trzeci kierowca Red Bull Racing, Robert Doornbos (P11, +3.0s).
Pozostałe zespoły: Honda, Renault, Toyota, a także główni kierowcy z zespołów Williams i BMW Sauber, ograniczyły się co najwyżej do okrążenia zapoznawczego, tak więc trudno ocenić jest obecny rozkład sił. Być może po drugiej sesji treningowej sytuacja będzie nieco bardziej klarowna, ale z wyciąganiem wniosków i tak lepiej wstrzymać się do zakończenia jutrzejszych kwalifikacji. Zastanawiające jest jednak to, że w pierwszej sesji ani jednego okrążenia pomiarowego nie przejechał kierowca testowy Hondy, Anthony Davidson.
Pogoda
Temperatura powietrza: 30°C
Temperatura toru: 37°C
Prędkość wiatru: 4,1 mps
Wilgontość powietrza: 33%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|