F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 200410 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,408 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
216,612 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:45,388--5
2.11Giancarlo FisichellaSauber C231:46,1020,7140,7144
3.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:46,7491,3610,6475
4.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:46,8741,4860,1255
5.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:48,0332,6451,1597
6.19Timo GlockJordan EJ141:49,2773,8891,2448
7.18Nick HeidfeldJordan EJ141:49,2863,8980,0094
8.10Takuma SatoBAR 0061:49,3703,9820,0846
9.35Anthony DavidsonBAR 0061:49,5984,2100,22812
10.7Jacques VilleneuveRenault R241:49,6724,2840,0748
11.8Fernando AlonsoRenault R241:49,7124,3240,0407
12.4Ralf SchumacherWilliams FW261:49,7364,3480,0244
13.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:50,0604,6720,3243
14.16Jarno TrulliToyota TF104B1:50,3864,9980,3267
15.14Mark WebberJaguar R51:50,6665,2780,2809
16.39Robert DoornbosJordan EJ141:51,0075,6190,34111
17.15Christian KlienJaguar R51:52,2326,8441,2259
18.40Bas LeindersMinardi PS04B1:52,9427,5540,7108
19.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:53,1947,8060,2526
20.9Jenson ButtonBAR 0061:53,4828,0940,2883
21.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:54,7039,3151,2218
107% najlepszego czasu: 1:52,765

Już podczas pierwszej sesji treningowej na torze Suzuka kierowców przywitały bardzo trudne warunki pogodowe w postaci intensywnych opadów deszczu. Okrążenia pomiarowe zaliczyło zaledwie 17 z 25 kierowców, przy czym większość i tak zdecydowała się tylko na jedno pełne kółko. Na czele klasyfikacji po pierwszej sesji znajdowali się Michael Schumacher (Ferrari) i Giancarlo Fisichella (Sauber), jadący na oponach Bridgestone, które jak ogólnie wiadomo zapewniają lepszą przyczepność na mokrym torze, zwłaszcza jeśli chodzi o użycie opon przeznaczonych do jazdy w ekstremalnych warunkach pogodowych, a tylko takie można było założyć w pierwszej sesji. Pomimo trudnych warunkach doszło tylko do jednej i to dosyć niegroźnej kraksy, która miała miejsce w okolicy ósmego zakrętu w ostatnich pięciu minutach pierwszej sesji. Pechowcem, który zaliczył poślizg, a następnie zderzenie z bandą, był drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa.

W drugiej sesji najlepsze czasy ponownie uzyskali Michael Schumacher i Fisichella, poprawiając rezultat z pierwszej sesji o około dwie sekundy. Warunki do jazdy były nieco lepsze, ale tylko w pierwszej połowie. Później deszcz zaczął coraz mocniej padać i w drugiej połowie aktywność była już niemal zerowa. W sumie minimum po jednym okrążeniu pomiarowym zaliczyło 21 kierowców, przy czym tylko dwaj piątkowi testerzy – Anthony Davidson (B.A.R) i Robert Doornbos (Jordan) zdołali przekroczyć próg 10 okrążeń, plasując się odpowiednio na 9 i 16 pozycji. Massa w drugiej sesji znów miał kłopoty z utrzymaniem swojego bolidu na śliskiej nawierzchni i chociaż tym razem zdołał uniknąć zderzenia z bandą, to jednak ponownie nie ustanowił czasu. W chwilę później w tym samym miejscu z toru wypadli również Timo Glock (Jordan) i Zsolt Baumgartner (Minardi), przy czym Węgier nie zdołał wyjechać ze żwirowiska i był to dla niego koniec jazdy.

Z kierowców jadących na oponach Michelin najlepiej wypadli dzisiaj reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, plasując się odpowiednio na trzeciej (blisko półtorej sekundy straty) i piątej pozycji (ponad dwie i pół sekundy straty). Pomiędzy nimi znalazł się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, natomiast na szóstej i siódmej pozycji znaleźli się kolejni kierowcy jadący na oponach Bridgestone – Timo Glock i Nick Heidfeld. Postawa reprezentantów zespołu Jordan dobitnie świadczy o przewadze, jaką dają opony japońskiego producenta w trudnych warunkach. Na pozycjach od ósmej do jedenastej znaleźli się kierowcy z zespołów rywalizujących o tytuł wicemistrza w kategorii konstruktorów – B.A.R i Renault, mając już poza wyjątkiem Takumy Sato ponad cztery sekundy straty do Michaela Schumachera. Na kolejnych pozycjach uplasowali się kierowcy z zespołu Williams, a tuż za nimi znalazł się debiutujący w barwach Toyoty Jarno Trulli. Dopiero 20 czas uzyskał tymczasem Jenson Button (B.A.R), zaliczając swoje jedyne okrążenie pomiarowe przy mocno padającym deszczu.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca