|
|
|
|
|
|
Fuji Television Japanese Grand Prix 2004 | 10 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,573 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,408 - Ralf Schumacher (Williams), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 216,612 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:45,388 | - | - | 5 |
2. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:46,102 | 0,714 | 0,714 | 4 |
3. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:46,749 | 1,361 | 0,647 | 5 |
4. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:46,874 | 1,486 | 0,125 | 5 |
5. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:48,033 | 2,645 | 1,159 | 7 |
6. | 19 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:49,277 | 3,889 | 1,244 | 8 |
7. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:49,286 | 3,898 | 0,009 | 4 |
8. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:49,370 | 3,982 | 0,084 | 6 |
9. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:49,598 | 4,210 | 0,228 | 12 |
10. | 7 | Jacques Villeneuve | Renault R24 | | 1:49,672 | 4,284 | 0,074 | 8 |
11. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:49,712 | 4,324 | 0,040 | 7 |
12. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:49,736 | 4,348 | 0,024 | 4 |
13. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:50,060 | 4,672 | 0,324 | 3 |
14. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF104B | | 1:50,386 | 4,998 | 0,326 | 7 |
15. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:50,666 | 5,278 | 0,280 | 9 |
16. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ14 | | 1:51,007 | 5,619 | 0,341 | 11 |
17. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:52,232 | 6,844 | 1,225 | 9 |
18. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:52,942 | 7,554 | 0,710 | 8 |
19. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:53,194 | 7,806 | 0,252 | 6 |
20. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:53,482 | 8,094 | 0,288 | 3 |
21. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:54,703 | 9,315 | 1,221 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:52,765 |
|
| Już podczas pierwszej sesji treningowej na torze Suzuka kierowców przywitały bardzo trudne warunki pogodowe w postaci intensywnych opadów deszczu. Okrążenia pomiarowe zaliczyło zaledwie 17 z 25 kierowców, przy czym większość i tak zdecydowała się tylko na jedno pełne kółko. Na czele klasyfikacji po pierwszej sesji znajdowali się Michael Schumacher (Ferrari) i Giancarlo Fisichella (Sauber), jadący na oponach Bridgestone, które jak ogólnie wiadomo zapewniają lepszą przyczepność na mokrym torze, zwłaszcza jeśli chodzi o użycie opon przeznaczonych do jazdy w ekstremalnych warunkach pogodowych, a tylko takie można było założyć w pierwszej sesji. Pomimo trudnych warunkach doszło tylko do jednej i to dosyć niegroźnej kraksy, która miała miejsce w okolicy ósmego zakrętu w ostatnich pięciu minutach pierwszej sesji. Pechowcem, który zaliczył poślizg, a następnie zderzenie z bandą, był drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa.
W drugiej sesji najlepsze czasy ponownie uzyskali Michael Schumacher i Fisichella, poprawiając rezultat z pierwszej sesji o około dwie sekundy. Warunki do jazdy były nieco lepsze, ale tylko w pierwszej połowie. Później deszcz zaczął coraz mocniej padać i w drugiej połowie aktywność była już niemal zerowa. W sumie minimum po jednym okrążeniu pomiarowym zaliczyło 21 kierowców, przy czym tylko dwaj piątkowi testerzy – Anthony Davidson (B.A.R) i Robert Doornbos (Jordan) zdołali przekroczyć próg 10 okrążeń, plasując się odpowiednio na 9 i 16 pozycji. Massa w drugiej sesji znów miał kłopoty z utrzymaniem swojego bolidu na śliskiej nawierzchni i chociaż tym razem zdołał uniknąć zderzenia z bandą, to jednak ponownie nie ustanowił czasu. W chwilę później w tym samym miejscu z toru wypadli również Timo Glock (Jordan) i Zsolt Baumgartner (Minardi), przy czym Węgier nie zdołał wyjechać ze żwirowiska i był to dla niego koniec jazdy.
Z kierowców jadących na oponach Michelin najlepiej wypadli dzisiaj reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, plasując się odpowiednio na trzeciej (blisko półtorej sekundy straty) i piątej pozycji (ponad dwie i pół sekundy straty). Pomiędzy nimi znalazł się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, natomiast na szóstej i siódmej pozycji znaleźli się kolejni kierowcy jadący na oponach Bridgestone – Timo Glock i Nick Heidfeld. Postawa reprezentantów zespołu Jordan dobitnie świadczy o przewadze, jaką dają opony japońskiego producenta w trudnych warunkach. Na pozycjach od ósmej do jedenastej znaleźli się kierowcy z zespołów rywalizujących o tytuł wicemistrza w kategorii konstruktorów – B.A.R i Renault, mając już poza wyjątkiem Takumy Sato ponad cztery sekundy straty do Michaela Schumachera. Na kolejnych pozycjach uplasowali się kierowcy z zespołu Williams, a tuż za nimi znalazł się debiutujący w barwach Toyoty Jarno Trulli. Dopiero 20 czas uzyskał tymczasem Jenson Button (B.A.R), zaliczając swoje jedyne okrążenie pomiarowe przy mocno padającym deszczu.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|