F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 20053 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:14,778--21
2.5Fernando AlonsoRenault R251:15,1830,4050,40510
3.6Giancarlo FisichellaRenault R251:15,2550,4770,07210
4.4Takuma SatoBAR 0071:15,5300,7520,27510
5.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:15,8771,0990,34710
6.3Jenson ButtonBAR 0071:16,0381,2600,16111
7.38Olivier PanisToyota TF1051:16,1461,3680,10824
8.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:16,3661,5880,22011
9.17Ralf SchumacherToyota TF1051:16,7311,9530,3656
10.8Nick HeidfeldWilliams FW271:16,7581,9800,02711
11.1Michael SchumacherFerrari F20051:16,8382,0600,08011
12.14David CoulthardRed Bull RB11:17,1682,3900,3307
13.15Christian KlienRed Bull RB11:17,3432,5650,17510
14.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:17,3892,6110,04610
15.7Mark WebberWilliams FW271:17,4512,6730,06211
16.12Felipe MassaSauber C241:17,7772,9990,3267
17.11Jacques VilleneuveSauber C241:18,1923,4140,4156
18.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:18,8764,0980,68416
19.39Robert DoornbosJordan EJ15B1:19,0014,2230,12520
20.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:20,0675,2891,06613
21.21Christijan AlbersMinardi PS051:20,3825,6040,31517
22.20Patrick FriesacherMinardi PS051:20,7255,9470,34316
23.18Tiago MonteiroJordan EJ151:21,7256,9471,0006
24.16Jarno TrulliToyota TF105---1
107% najlepszego czasu: 1:20,012

Piątkowy tester zespołu McLaren, Pedro de la Rosa, uzyskał zdecydowanie najlepszy czas w pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Tymczasem tuż za Hiszpanem ze stratą niespełna pół sekundy uplasowali się kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella. W zeszłym roku francuska stajnia wywalczyła na własnym podwórku pole position i mały włos nie świętowałaby również podwójnej wizyty na podium, gdyby ówczesny partner Alonso, Jarno Trulli, nie dał się wyprzedzić Rubensowi Barrichello tuż przed metą. Tym niemniej Grand Prix Francji 2004 była dosyć udany wyścigiem dla ekipy Renault, która w tym roku będzie zapewne liczyła na jeszcze lepszy występ. Bolidy francuskiej stajni podczas tego weekendu mają zmieniony wygląd, co jest odzwierciedleniem wsparcia koncernu Renault dla ubiegającej się o organizację Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku stolicy Francji. Na pokrywie silnika i bocznych wlotach powietrza obydwu bolidów R25 widoczny jest ognisty ptak Feniks z mitologii chińskiej.

Czwarty czas uzyskał Takuma Sato, a na potwierdzenie całkiem niezłej jak na razie formy zespołu B.A.R na torze Magny-Cours w pierwszej szóstce znalazł się także partner Japończyka, Jenson Button. Kierowców stajni z Brackley rozdzielił Kimi Raikkonen, mając już ponad sekundę do de la Rosy. Ostatni z reprezentantów zespołu McLaren, Juan Pablo Montoya, uplasował się z kolei na ósmej pozycji, a jego strata do Raikkonena wyniosła blisko pół sekundy. Tuż przed Montoyą znalazł się Olivier Panis, który wyjątkowo we Francji zastępuje Ricardo Zontę w roli piątkowego testera Toyoty. Dla Francuza jest to symboliczny powrót za kierownicę bolidu Formuły 1 w weekend Grand Prix, co biorąc pod uwagę brak francuskiego kierowcy w tym sezonie powinno stanowić swego rodzaju rekompensatę dla kibiców siedzących na trybunach toru Magny-Cours.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli najszybszy z głównych kierowców Toyoty, Ralf Schumacher i Nick Heidfeld (Williams), który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do piątkowego testera zespołu McLaren. Reprezentujący barwy Ferrari zwycięzcy ostatniego wyścigu, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, uplasowali się odpowiednio na 11 i 14 pozycji, a pomiędzy nimi znaleźli się główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien. Dosyć słabo wypadł tymczasem powracający do roli piątkowego testera w stajni z Milton Keynes Vitantonio Liuzzi, który ze stratą ponad czterech sekund do najszybszego kierowcy uplasował się dopiero na 18 pozycji.

Tuż za Liuzzim znalazł się piątkowy tester Jordana, Robert Doornbos. Holender zasiadł za kierownicą jedynego przywiezionego do Francji przez stajnię z Silverstone bolidu EJ15B. Samochód ten powinien być wyraźnie szybszy od swojego poprzednika, jednak na jego oficjalny debiut w wyścigach trzeba będzie zaczekać najprawdopodobniej aż do Grand Prix Niemiec. Tymczasem prowadzący standardowego EJ15 jeden z głównych kierowców Jordana, Tiago Monteiro, czyli pierwszy Portugalczyk w historii wyścigów Formuły 1, któremu udało się stanąć na podium, był największym pechowcem pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Kierowca ten uszkodził tylne zawieszenie w swoim aucie po zbyt gwałtownym najechaniu na krawężnik i musiał zadowolić się przejechaniem zaledwie sześciu. Ani jednego okrążenia pomiarowego nie zaliczył z kolei drugi z głównych kierowców Toyoty, Trulli.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca