|
|
|
|
|
|
Grand Prix de France 2005 | 3 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:14,778 | - | - | 21 |
2. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:15,183 | 0,405 | 0,405 | 10 |
3. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:15,255 | 0,477 | 0,072 | 10 |
4. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:15,530 | 0,752 | 0,275 | 10 |
5. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:15,877 | 1,099 | 0,347 | 10 |
6. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:16,038 | 1,260 | 0,161 | 11 |
7. | 38 | Olivier Panis | Toyota TF105 | | 1:16,146 | 1,368 | 0,108 | 24 |
8. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:16,366 | 1,588 | 0,220 | 11 |
9. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:16,731 | 1,953 | 0,365 | 6 |
10. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:16,758 | 1,980 | 0,027 | 11 |
11. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:16,838 | 2,060 | 0,080 | 11 |
12. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:17,168 | 2,390 | 0,330 | 7 |
13. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:17,343 | 2,565 | 0,175 | 10 |
14. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:17,389 | 2,611 | 0,046 | 10 |
15. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:17,451 | 2,673 | 0,062 | 11 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:17,777 | 2,999 | 0,326 | 7 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:18,192 | 3,414 | 0,415 | 6 |
18. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:18,876 | 4,098 | 0,684 | 16 |
19. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15B | | 1:19,001 | 4,223 | 0,125 | 20 |
20. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:20,067 | 5,289 | 1,066 | 13 |
21. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:20,382 | 5,604 | 0,315 | 17 |
22. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS05 | | 1:20,725 | 5,947 | 0,343 | 16 |
23. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:21,725 | 6,947 | 1,000 | 6 |
24. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,012 |
|
| Piątkowy tester zespołu McLaren, Pedro de la Rosa, uzyskał zdecydowanie najlepszy czas w pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Tymczasem tuż za Hiszpanem ze stratą niespełna pół sekundy uplasowali się kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella. W zeszłym roku francuska stajnia wywalczyła na własnym podwórku pole position i mały włos nie świętowałaby również podwójnej wizyty na podium, gdyby ówczesny partner Alonso, Jarno Trulli, nie dał się wyprzedzić Rubensowi Barrichello tuż przed metą. Tym niemniej Grand Prix Francji 2004 była dosyć udany wyścigiem dla ekipy Renault, która w tym roku będzie zapewne liczyła na jeszcze lepszy występ. Bolidy francuskiej stajni podczas tego weekendu mają zmieniony wygląd, co jest odzwierciedleniem wsparcia koncernu Renault dla ubiegającej się o organizację Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku stolicy Francji. Na pokrywie silnika i bocznych wlotach powietrza obydwu bolidów R25 widoczny jest ognisty ptak Feniks z mitologii chińskiej.
Czwarty czas uzyskał Takuma Sato, a na potwierdzenie całkiem niezłej jak na razie formy zespołu B.A.R na torze Magny-Cours w pierwszej szóstce znalazł się także partner Japończyka, Jenson Button. Kierowców stajni z Brackley rozdzielił Kimi Raikkonen, mając już ponad sekundę do de la Rosy. Ostatni z reprezentantów zespołu McLaren, Juan Pablo Montoya, uplasował się z kolei na ósmej pozycji, a jego strata do Raikkonena wyniosła blisko pół sekundy. Tuż przed Montoyą znalazł się Olivier Panis, który wyjątkowo we Francji zastępuje Ricardo Zontę w roli piątkowego testera Toyoty. Dla Francuza jest to symboliczny powrót za kierownicę bolidu Formuły 1 w weekend Grand Prix, co biorąc pod uwagę brak francuskiego kierowcy w tym sezonie powinno stanowić swego rodzaju rekompensatę dla kibiców siedzących na trybunach toru Magny-Cours.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli najszybszy z głównych kierowców Toyoty, Ralf Schumacher i Nick Heidfeld (Williams), który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do piątkowego testera zespołu McLaren. Reprezentujący barwy Ferrari zwycięzcy ostatniego wyścigu, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, uplasowali się odpowiednio na 11 i 14 pozycji, a pomiędzy nimi znaleźli się główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien. Dosyć słabo wypadł tymczasem powracający do roli piątkowego testera w stajni z Milton Keynes Vitantonio Liuzzi, który ze stratą ponad czterech sekund do najszybszego kierowcy uplasował się dopiero na 18 pozycji.
Tuż za Liuzzim znalazł się piątkowy tester Jordana, Robert Doornbos. Holender zasiadł za kierownicą jedynego przywiezionego do Francji przez stajnię z Silverstone bolidu EJ15B. Samochód ten powinien być wyraźnie szybszy od swojego poprzednika, jednak na jego oficjalny debiut w wyścigach trzeba będzie zaczekać najprawdopodobniej aż do Grand Prix Niemiec. Tymczasem prowadzący standardowego EJ15 jeden z głównych kierowców Jordana, Tiago Monteiro, czyli pierwszy Portugalczyk w historii wyścigów Formuły 1, któremu udało się stanąć na podium, był największym pechowcem pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Kierowca ten uszkodził tylne zawieszenie w swoim aucie po zbyt gwałtownym najechaniu na krawężnik i musiał zadowolić się przejechaniem zaledwie sześciu. Ani jednego okrążenia pomiarowego nie zaliczył z kolei drugi z głównych kierowców Toyoty, Trulli.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|