F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 20053 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:14,460--35
2.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:15,1290,6690,66921
3.1Michael SchumacherFerrari F20051:15,2040,7440,07524
4.5Fernando AlonsoRenault R251:15,2420,7820,03823
5.6Giancarlo FisichellaRenault R251:15,3800,9200,13827
6.38Olivier PanisToyota TF1051:15,4831,0230,10337
7.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:15,6051,1450,12227
8.16Jarno TrulliToyota TF1051:15,7741,3140,16924
9.17Ralf SchumacherToyota TF1051:15,9251,4650,15124
10.14David CoulthardRed Bull RB11:16,3711,9110,44626
11.11Jacques VilleneuveSauber C241:16,4301,9700,05925
12.3Jenson ButtonBAR 0071:16,5972,1370,16729
13.12Felipe MassaSauber C241:16,7532,2930,15627
14.4Takuma SatoBAR 0071:16,8902,4300,13728
15.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:16,9872,5270,09725
16.7Mark WebberWilliams FW271:17,1072,6470,12027
17.8Nick HeidfeldWilliams FW271:17,1922,7320,08528
18.39Robert DoornbosJordan EJ15B1:17,5743,1140,38225
19.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:17,7903,3300,21623
20.21Christijan AlbersMinardi PS051:18,5084,0480,71814
21.20Patrick FriesacherMinardi PS051:18,8144,3540,30625
22.15Christian KlienRed Bull RB11:18,8974,4370,0835
23.18Tiago MonteiroJordan EJ151:19,1864,7260,28918
24.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-20---2
107% najlepszego czasu: 1:19,672

Pedro de la Rosa okazał się najszybszym kierowcą także i podczas drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Francji. Hiszpan uzyskał ponad pół sekundy przewagi nad jednym z głównych kierowców McLarena, Juanem Pablo Montoyą. O wielkim pechu może tymczasem mówić partner Kolumbijczyka, Kimi Raikkonen, który nie dość, że ze względu na awarię najnowszej wersji silnika Mercedes-Ilmor nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego w drugiej sesji, to jeszcze czeka go obniżenie o 10 miejsc pozycji startowej do niedzielnego wyścigu. W ten sposób Fin traci kolejną szansę na zmniejszenie straty punktowej dzielącej go od Fernando Alonso. Prowadzący w klasyfikacji generalnej z 22-punktową przewagą kierowca Renault piątkowe treningi ukończył na czwartej pozycji, mając niewiele ponad 0.1 sekundy straty do Montoi, a że tor Magny-Cours w zeszłym roku okazał się dla niego bardzo przychylny, uzyskanie bardzo dobrego rezultatu nie powinno sprawić mu zbyt dużej trudności.

Szybszy od Alonso był jednak dzisiaj jego inny rywal, Michael Schumacher, który dzięki problemom z oponami Michelin odniósł w Stanach Zjednoczonych pierwsze zwycięstwo w tym sezonie i ma obecnie tylko trzy punkty mniej od Raikkonena. Kierowca Ferrari od Montoi okazał się wolniejszy zaledwie o 0.075 sekundy i wygląda na to, że znów włączy się do walki o zwycięstwo, choć oczywiście tym razem czekać go będzie znacznie silniejsza opozycja niż tylko partner zespołowy, Rubens Barrichello – Brazylijczyk w drugiej sesji treningowej na torze Magny-Cours uzyskał siódmy czas, mając 0.4 sekundy straty do siedmiokrotnego mistrza świata. Tuż za Alonso na piątej pozycji uplasował się jego partner z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do piątkowego testera z zespołu McLaren, de la Rosy.

Szósty czas uzyskał weteran Formuły 1, Olivier Panis, tracąc co prawda ponad sekundę do najszybszego kierowcy, jednak mimo to Francuz powinien być zadowolony z występu przed własną publicznością, tym bardziej, że dzięki swojemu ponad 10-letniemu doświadczeniu z pewnością pomógł Toyocie w jak najlepszym przygotowaniu się do dalszych zmagań na torze Magny-Cours, przejeżdżając aż 37 okrążeń. Główni reprezentanci japońskiej stajni, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, także spisali się całkiem nieźle, kończąc dzisiejsze treningi kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem kierowca Red Bull, David Coulthard, mając już blisko dwie sekundy straty do de la Rosy. Piątkowy tester stajni z Milton Keynes, Vitantonio Liuzzi, uplasował się tym razem na 15 pozycji, natomiast Christian Klien udział w drugiej sesji zakończył po przejechaniu zaledwie pięciu okrążeń, kiedy to po własnym błędzie uderzył w barierę ochronną.

Z pozostałych kierowców dosyć słabo wypadli reprezentanci Williamsa, Mark Webber i Nick Heidfeld (16 i 17 pozycja), mając już ponad dwie i pół sekundy straty do de la Rosy. Stajnia z Grove podczas piątkowych treningów zwykle nie osiąga jednak zbyt dobrych czasów, tak więc nie jest to nic nadzwyczajnego. Nieco lepiej spisali się kierowcy B.A.R, Jenson Button i Takuma Sato (12 i 14 pozycja), co patrząc na rezultat uzyskany w pierwszej sesji należy jednak uznać za występ nieco poniżej oczekiwań. Robert Doornbos, kontynuujący testowanie poprawionej wersji B tegorocznego bolidu Jordan, ponownie okazał się szybszy od głównych kierowców stajni z Silverstone, przy czym od Naraina Karthikeyana dzieliły go niewiele ponad 0.2 sekundy różnicy, tak więc jak na razie standardowa wersja EJ15 nie wydaje się być dużo gorsza.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca